مهمترین بخش برنامه پنج ساله ششم افز ایش راندمان آبیاری نماینده اردبیل بیان کرد:

مهمترین بخش برنامه پنج ساله ششم افزایش راندمان آبیاری از چهل به شصت درصد است

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین بخش برنامه پنج ساله ششم افزایش راندمان آبیاری از چهل به شصت درصد است.

کد خبر: 960418012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ تیر ۹۶ - ۱۱:۳۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین بخش برنامه پنج ساله ششم افزایش راندمان آبیاری از چهل به شصت درصد است.مهمترین بخش برنامه پنج ساله ششم افزایش راندمان آبیاری

 

مهمترین بخش برنامه پنج ساله ششم افز ایش راندمان آبیاری

مهمترین بخش برنامه پنج ساله ششم افزایش راندمان آبیاری

 

رضا کریمی روز یک شنبه در نشست تخصصی کمیته کاربردی آبیاری تحت فشار در اردبیل گفت: در کشاورزی در کنار خاک ، آب عنصر حیاتی است که در جهان امروزی با توجه بمحدودیت منابع آن به قطره قطره آب کشاورزی برنامه ریزیهای واقعی را گرداوری کرده اند.
کریمی ادامه داد: در همه حوزه های تولیدی کشاورزی باید با اصلاح الگوی مصرف آب حتی پس از استفاده در تعدادی از تولیدات کشاورزی که آب دوباره قابل استحصال میباشد بصورت علمی تصفیه و در چرخه تولید وارد گردد.
وی هم چنین با اشاره به فعالیتهای تخصصی و اقدامات به موقع کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تصویب لوایح ، طرحهای تولیدی کشاورزی برای تقویت روستاها و عشایر و سامان دهی حوزه های مختلف کشاورزی در راستای کشاورزی پایدار و افزایش تولیدات کشاورزی به ویژه توسعه آبیاری تحت فشار و مدرن را مهم دانست.
نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بودجه سال نود و شش این کمیسیون تنها در طرحهای آبیاری تحت فشار ، کم فشار و سامانه های جدید آبیاری سیصد میلیون دلار اعتبار تصویب کرده که افزایش راندمان آبیاری از چهل به شصت درصد مهمترین مصوبات و پیگیریهای کمیسیون میباشد که امیدوار هستیم مسوولین ذی ربط در استانها به ویژه در استان اردبیل در جذب و هزینه کرد اعتبارات مربوطه به موقع اقدام کنند.


کریمی تصریح کرد: در حوزه آبیاری مدرن لازم است جهاد کشاورزی در راستای فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ استفاده از آب کشاورزی بصورت مدرن و مکانیزه توسط ترویج و اطلاع رسانی بموقع تقویت گردد که این مهم مشارکت جدی همه کشاورزان و تولید کننده ها را میطلبد.
او تلاشهای موثر مسوولین جهاد کشاورزی استان را در حوزه آبیاری تحت فشار قابل تحسین دانست ومطرح کرد: این جلسه های کاربردی نتایج خوبی را برای تسهیل ارائه خدمات به کشاوزران را از حوزه آبیاری در بردارد و انتظار داریم در دیگر شهرستانها با همکاریهای فرمانداران ، بخش داران ، ده یاران و مشارکت جدی کشاوزران چنین جلسه های مشابهی تشکیل گردد.
کریمی بیان داشت: باید از توان علمی و فنی کارشناسین و در بحث بانک کشاورزی از توان مالی به ویژه در حوزه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل از حضور کارشناسین استفاده های شایانی گردد و در این رابطه دو رویکرد مهم و اساسی همواره مد نظر قرار میگیرد.
کریمی اظهار کرد: در این پروسه یکی توان اجرایی و جهادی مدیرها و کارشناسین جهاد کشاورزی و دیگری تقویت فرهنگ استفاده بهینه از آب کشاورزی در قالب آبیاری مدرنیزه مهم است و تلاش کشاورزان در استفاده از این روش علمی برای استفاده بهینه از آب کشاورزی برای ارتقا تولید و تقویت اقتصاد و معیشت خانوار مورد تاکید است.
منبع : ایرنا

 

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۶
1107 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0