مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی

مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی

مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی ، نادیده گرفتن ظرفیت مهندسی استان است. آماده تعامل و همکاری با برنامه های دولت در حوزه صنعت ساختمان هستیم

کد خبر: 001017025 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ دی ۰۰ - ۷:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی ، نادیده گرفتن ظرفیت مهندسی استان است. آماده تعامل و همکاری با برنامه های دولت در حوزه صنعت ساختمان هستیم

مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی

مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی
آماده تعامل و همکاری با برنامه های دولت در حوزه صنعت ساختمان هستیم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: این سازمان آماده تعامل و همکاری با برنامه های دولت در حوزه ساختمان است و در این مسیر توان فنی و تخصصی خود را ارائه خواهد کرد.
«مجتبی فرهمند» در نشست مشترک اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری با تشریح اقدامات فعالیت های انجام شده از بدو آغاز به کار هیات مدیره دوره نهم، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش این روزهای سازمان نظام مهندسی استان ساخت و ساز های بالای بدون پروانه در استان است که البته شصت درصد این ساخت و ساز های می تواند با کارهای فرهنگی و ترویجی حل و فصل گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان اینکه پروژه های مشارکتی شهرداری ها بخشی از ساخت و سازی هایی است که می بایست از مسیر سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شود، گفت: در حال حاضر مواضع وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در این مورد روشن است و با ابلاغیه هایی که اخیرا صادر شده شهرداریها ملزم به تعامل و همکاری با سازمانهای نظام مهندسی شده اند.
فرهمند، مهم‌ترین چالش عدم ورود پروژه های مشارکتی شهرداری به سازمان نظام مهندسی را نادیده گرفتن ظرفیت مهندسی استان دانست و گفت: بهره گیری شهرداری ها از مشاورین غیربومی باعث شده تا بسیاری از مهندسین و دفاتر مهندسی در استان برغم داشتن ظرفیتهای قانونی نادیده گرفته شوند.
وی در ادامه با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در دولت سیزدهم، گفت: طبق تفاهم نامه‌های منعقد شده آماده تعامل و همکاری با بخشهای مختلف دولتی در پیشبرد این برنامه ها هستیم اما در این زمینه حل مشکلات دفاتر حقوقی مهندسی باعث تسریع در امور خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح مزایای شناسنامه فنی و ملکی برای مالکین افزود: سازمان نظام مهندسی درحال ارتقا کیفی این شناسنامه است چرا که معتقد هستیم این موضوع می تواند در کیفی سازی ساختمان‌ ها موثر باشد. امیدوار هستیم با مساعدت دولت صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان های اجباری گردد.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی لازم برای همکاری با دولت در راستای برنامه های حوزه صنعت ساختمان را دارد، افزود: آماده ایم تا بدنه کارشناسی و تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را در جهت برنامه های استان و دولت قرار هماهنگ کنیم.
در ادامه این جلسه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به بیان موضوعات مرتبط با صنعت ساختمان پرداختند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۰۰
928 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0