وزیر راه و شهرسازی عن قریب کرسی وزارت راه را ترک می ‌کند ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی بیان کرد:

وزیر راه و شهرسازی عن قریب کرسی وزارت راه را ترک می ‌کند

ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی در واکنش به تعلیق پروانه اشتغال بکار خود از وزیر راه و شهرسازی خواست تا امور سازمان نظام مهندسی و شورای مرکزی را به وزیر آینده محول کند.

کد خبر: 970708007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۹۷ - ۱۱:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی در واکنش به تعلیق پروانه اشتغال بکار خود از وزیر راه و شهرسازی خواست تا امور سازمان نظام مهندسی و شورای مرکزی را به وزیر آینده محول کند.

وزیر راه و شهرسازی عن قریب کرسی وزارت راه را ترک می ‌کند

وزیر راه و شهرسازی عن قریب کرسی وزارت راه را ترک می ‌کند

وزیر راه و شهرسازی عن قریب کرسی  وزارت راه را ترک می ‌کند / واکنش ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی به نامه آخوندی

متن نامه فرج‌الله رجبی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خطاب به آخوندی به ‌شرح ذیل است؛
«احتراماً نظر به مرقومه جنابعالی در مورد تعلیق پروانه اشتغال اینجانب به ‌شماره ۸۸۰۷۸/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۷ موارد زیر را اعلام می ‌نماید:
۱ ــ اقدام مذکور برای اینجانب افتخار بزرگی است که به ‌سبب حفظ امانت مهندسان کشور حاصل می شود و مؤید اینست که توجه به منافع عمومی مستلزم عبور از منافع شخصی است.
۲ ــ اعلام نموده‌اید پایبندی به قانون از هر کسی پسندیده و تخلف از قانون نیز از هر شخصی نکوهیده است، آیا عدم ابلاغ دستورالعمل‌ ها و بخش نامه‌های غیرقانونی جنابعالی تمرد و ایجاد اخلال در نحوه انجام فعالیت‌ های مهندسی است؟
آیا تجری شما از قانون زیبنده است؟ بدانید من در این مسئولیت باشم یا نباشم، جنابعالی در این جایگاه باشید یا نباشید، مهندسان کشور مرعوب این نوع رفتار‌ها نخواهند شد. شورای مرکزی و هیئت مدیره‌ ها به وظایف قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای خود کاملاً آگاه هستند و خردمندانه از امانت مهندسان کشور پاسداری خواهند کرد.
۳ ــ اینجانب از طرف ریاست جمهوری محترم مستظهر به حکمی ۳ ساله‌ام. شایسته بود به ‌منظور رعایت سلسه‌ مراتب اداری و احترام به حکم تنفیذی موضوع را به ایشان گزارش می‌ فرمودید تا در صورت صلاحدید اقدامات بعدی صورت پذیرد. بدیهی است تا اخذ تصمیم رئیس‌ جمهور اینجانب با اقتدار وظیفه قانونی و اخلاقی خود را به ‌عنوان ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه خواهم داد و از هرگونه مداخله غیرقانونی همکاران جنابعالی در امور سازمان ممانعت به‌ عمل خواهم آورد. هم چنین حکم اخیر جنابعالی در جایگزینی عضو علی‌البدل غیرقانونی و بلااثر می ‌باشد.
۴ ــ نظر به این‌ که جنابعالی به زودی کرسی وزارت متبوع را ترک خواهید نمود اکیداً توصیه می‌ کنم امر سازمان نظام مهندسی و شورای مرکزی را به وزیر آینده محول فرمایید.

وزیر راه و شهرسازی عن قریب کرسی وزارت راه را ترک می ‌کند

۵ ــ در خاتمه امیدوار هستم که طرح پرسش اینجانب از جنابعالی در مورد وضعیت نابسامان مسکن و سوء مدیریت آن وزارتخانه، امضای استیضاح جنابعالی و گزارش کمیسیون عمران در مورد تخلفات جنابعالی از قانون نظام مهندسی ساختمان و آئین‌نامه اجرایی آن خاطر شما را مکدر ننموده باشد».
وزیر راه عن قریب کرسی وزارت راه را ترک می ‌کند / واکنش ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی به نامه آخوندی
طی روز‌های اخیر زمزمه‌ هایی مبنی بر رفتن عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی به گوش می ‌رسد. گفته می‌ شود اقدامات اخیر وزیر راه در مورد تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اعلام جعلی بودن دانشنامه ریاست سابق سازمان نظام مهندسی، مخالفت با توصیه ریاست ‌جمهوری برای تعویق انتخابات هیئت مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان کشور، درگیری با اکبر ترکان مشاور ریاست جمهوری و… در واقع نشاندهنده پایان کار آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

منبع : رویداد ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۷
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0