آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت  و اقدام کرد بهروز نعمتی

وزیر راه و شهرسازی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و اقدام کرد

وزیر راه و شهرسازی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و در این زمینه اقدام کرد» این نکته ای مهم در صحبتهای بهروز نعمتی _ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد برچیده شدن فساد در سازمان نظام مهندسی توسط آخوندی است.

کد خبر: 970728006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ مهر ۹۷ - ۱۱:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین میوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،«آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و در این زمینه اقدام کرد»

این نکته ای مهم در صحبتهای بهروز نعمتی _ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

در مورد برچیده شدن فساد در سازمان نظام مهندسی توسط آخوندی است.

آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت  و اقدام کرد

آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت  و اقدام کرد

آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت  و اقدام کرد

بهروز نعمتی در مورد روند برچیده شدن دست فاسدان و هم چنین مقاومت برخی افراد نسبت به این روند است

و مهم تر از همه سکوت معنادار و حمایت تلویحی برخی رسانه های ضد دولت نسبت به فساد و جعل مدرک و تخریب تمام قد آخوندی در افکار عمومی است:

نظر شما در باره اقدامات آخوندی در قبال سازمان نظام‌ مهندسی چیست؟

در ابتدا باید پذیرفت که کشور ما جز کشورهایی است که بلاهای طبیعی فراوانی (ازجمله سیل، زمین لرزه و غیره) دارد  بهمین خاطر باید وزارت راه و شهرسازی بعنوان یک وزارتخانه زیرساختی با استعانت و نظارت بر دستگاه‌ هایی که با این مجموعه مانند سازمان نظام‌ مهندسی کار می‌ کنند

از بروز مشکلاتی که بعضاً برای کشور پیش می ‌آید جلوگیری کند.

در همین خصوص بنظر بنده، وزیر راه و شهرسازی در این زمینه کارهای مثبتی انجام داده است.

او در چند سال حضور خود در وزارت راه و شهرسازی با اندیشه و تفکرات درست در واقع نظامات خوبی را هم در وزاتخانه و هم در نظام‌ مهندسی ایجاد کرده‌اند.

البته این مسئله برای وی گران تمام شد و طبعات زیادی را برای وی بوجود آورد زیرا وی هزینه مقابله با فساد و ساختارمند کردن اقدامات را دارد می ‌پردازد.

نگاه شما به فضای ایجاد شده بعد از اقدامات ایشان چگونه است؟

هم اکنون در فضایی که وجود دارد بسیاری افراد و رسانه ها در برابر اقدامات ضد فساد دکتر آخوندی مقاومت می ‌کنند و به مقاومت خود ادامه خواهند داد ولی از آن جایی ‌که مجموعه‌ ها سامان‌ یافته است

و هرکسی نمی‌ تواند هم صاحب امضا باشد و هم ناظر پروژه

به این شکل که خودش، خودش را تائید کند کارهای خوبی بود که دکتر آخوندی انجام داد و این موضوع ایشان را با چالش ‌های جدی روبرو کرده است.

ریاست آقای سیدمهدی هاشمی با مدرک جعلی بر سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان و کمیسیون عمران مجلس را چطور ارزیابی می ‌کنید؟

موضوع جعل مدرک را که دانشگاه امام حسین عنوان کرده است

جای بسی تأمل دارد به این خاطر که اگر فردی قرار است ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان باشد باید از نظر تحصیلی کارشناسی مسلط باشد و این موضع نگرانی‌ های جدی را برای مردم و نیز برای این سازمان و حتی مجلس ایجاد کرده است.

من با خواندن دفاعیات ایشان در سایت ‌ها و خبرگزاری ‌ها از پاسخ ‌های آقای سیدمهدی هاشمی قانع نشدم

و باید دستگاه‌ های نظارتی به این مسئله ورود کرده و نظر قطعی خود را برای مردم اعلام کنند

زیرا شبهه بسیار زیادی در این مورد برای ملت شریف ایران ایجاد شده است که نیازمند پاسخگوئی و اقناع از طرف مسئولان مربوطه است.

بعد از اقدامات آخوندی بنظر می‌آید برخی از نمایندگان مجلس بدنبال حذف نظارت این وزارتخانه از سازمان نظام‌مهندسی هستند نظر شما در این زمینه چیست؟
من فکر می ‌کنم که کاملاً مشخص است که مجموعه‌ای که باید در این زمینه اظهار نظر کند مطمئناً وزارت راه و شهرسازی است به این خاطر که دستگاه بالادستی این سازمان و مجموعه‌ای تخصصی است.
نظر سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینهٔ این اقدامات چیست؟
بنظر من سؤال، استیضاح، تحقیق و تفحص و ماده دویست و سی و شش همه حق نمایندگان است

که باید همه این مسئله را بپذیرند ولی در کل نظر اکثر نمایندگان نیز مطرح است و باید توجه کرد که دکتر آخوندی در نشست استیضاح قبلی رأی اعتماد بالایی گرفت

چند روز گذشته ماده دویست و سی و شش در رابطه با اقدامات وزارت راه از نظر نمایندگان پذیرفته نشد

و رأی نیاورد همین مسئله به این معنی است که ممکن است برخی نمایندگان حرفی برای گفتن داشته باشند

اما نتوانند دیگر نمایندگان را قانع کنند درنتیجه مجلس نیز قانع نخواهد شد.

مسئله هم سویی بافساد را نیز نباید در اذهان مردم به ‌کلیه نمایندگان تسری داد و باید دقت کرد که مجلس پویا مجلسی است که تمامی نمایندگان به‌ راحتی اظهار نظر کنند

حتی یک نماینده. باید توجه کرد که آقای آخوندی ۳ بار از استیضاح شد و هر بار رای بالاتی از مجلس گرفت که نشان ‌دهنده اینست که مجلس نسبت به استدلال‌ های نمایندگان موافق استیضاح قانع نشد و ممکن است که پرسش برای آن نماینده استیضاح ‌کننده وجود داشته باشد که آن‌هم نشان ‌دهنده دموکراسی و مردم ‌سالاری دینی است.
در این زمینه نیز بنظر می ‌آید با عدم رأی به اقدامات قبلی برخی نمایندگان در ضدیت با وزیر راه و شهرسازی و رأی ندادن خود به مباحث مختلفی که از طرف برخی نمایندگان عنوان می‌ گردد، نشان دادند که بیش تر نمایندگان با اقدامات دکتر آخوندی در مورد همه اقدامات بخصوص  سازمان نظام ‌مهندسی موافق هستند.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال جمع‌ آوری امضا برای نامه‌ای به ریاست جمهوری هستند تا به ایشان پیشنهاد دهند که با حمایتهای بیش تر نسبت به گذشته وزیر راه و شهرسازی را کابینه حفظ کنند و به جوسازی ‌های رسانه‌ای علیه ایشان بی‌ توجه باشند نظر شما در این زمینه چیست؟
اصل ماجرا اینست که تعدادی از همکاران ما در مجلس  در اقدامی در حال تهیه نامه‌ای خطاب به ریاست جمهوری هستند

که در آن جمع ‌بندی شده است

که دکتر روحانی از پذیرش استعفای آقای آخوندی در صورت تقدیم به ایشان خودداری کند.

وزیر راه و شهرسازی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و اقدام کرد

آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت

البته باید در نظر گرفت که ریاست محترم جمهور اختیار دارد که چه تصمیمی بگیرد ولی با توجه به عملکردی که دکتر آخوندی در عرصه‌ های مختلف داشته ‌اند حضور وزیر فعلی راه و  شهرسازی می‌ تواند کمک شایانی برای پیشرفت کشور کند.

با این ‌وجود ممکن است که به علت این که چون دکتر آخوندی مدیری اخلاق مدار، رک گو، صریح‌اللهجه و غیر محافظه کار است و تمام مسائل را صریح عنوان می ‌کند خوشایند برخی نباشد به هر صورت نباید ایشان را با آدم‌ های ضعیفی که به‌ عنوان گزینه‌ های جایگزین ایشان در رسانه‌ ها مطرح می‌ گردد مقایسه کرد.

چه نکات مثبتی در عملکرد دکتر آخوندی به‌ عنوان وزیر راه و شهرسازی وجود دارد؟

بنده فکر می ‌کنم که وزیر راه و شهرسازی یک مدیر از شاکله محکم نظام است

و ایشان از همان ابتدای انقلاب در دوران دفاع مقدس خدمات خیلی خوبی در جهاد داشتند. پس از آن در دیگر مسئولیت ‌های خود نیز عملکرد مثبتی داشته به‌ خصوص در زمان وزارت مسکن خود در دوره اصلاحات و در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی.

 

با توجه به شرایط ویژه کشور عملکرد ایشان قابل دفاع است

زیرا باید توجه کرد از بودجه بیست و هفت هزار میلیارد تومانی که مجلس برای امور عمرانی در نظر گرفته بعید می ‌دانم که کم تر از پنجاه درصد این اعتبارات در اختیار وی قرار داده ‌شده باشد

در نتیجه مدیری که توانسته است یک مجموعه را با نیمی از اعتبارات  مدیریت کند

از مدیران موفق دولت به ‌حساب می‌ آید و اگر بنده به‌ جای رئیس‌ جمهور بودم حتماً ایشان را به‌ عنوان مدیر نمونه معرفی می ‌کردم.

با این اقدامات مثبتی که عنوان کردید

چرا هنوز برخی افراد و رسانه ها نسبت به دکتر آخوندی حاشیه ‌سازی و تخریب می‌ کنند؟

فکر می‌ کنم دکتر آخوندی قطار در حرکت است و همانند  قطاری که آغاز به حرکت می ‌کند سنگ خواهد خورد ایشان نیز در حال سنگ خوردن است و اگر این حاشیه ‌ها نباشد جای تعجب است.
منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۷
1245 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0