شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح

شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح

شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح ، در گفت و گو با نایب رییس اول سازمان مطرح شد. مبالغ سهم طراحان بعد از تاییدیه دفتر فنی و مالک قابل برداشت خواهند شد

کد خبر: 020207015 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۰۲ - ۱۱:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح ، در گفت و گو با نایب رییس اول سازمان مطرح شد. مبالغ سهم طراحان بعد از تاییدیه دفتر فنی و مالک قابل برداشت خواهند شد

شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح

شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح
شیوه اجرای طرح ساماندهی طراحی و مراحل لازم قبل از امکان برداشت مبالغ سهم طراح در گفت و گو با نایب رییس اول سازمان
مبالغ سهم طراحان بعد از تاییدیه دفتر فنی و مالک قابل برداشت خواهند شد
به دنبال طرح پرسش های مکرر از طرف مهندسان طراح گرامی در مورد نحوه اجرای طرح ساماندهی خدمات طراحی، خبرنگار روابط عمومی برای دریافت پاسخ دقیق سوالات وی با فریده قدیری نایب رییس اول سازمان به گفت و گو نشست.
قدیری در پاسخ به سوال نحوه ثبت کار مهندسان طراح بیان کرد: برای این منظور ابتدا باید درخواست اولیه مهندس طراح برای ثبت کار، در سامانه ثبت گردد، البته در این مرحله کار وارد سهمیه مهندس نمی شود تا وقتی که مالک فیش مبلغ تعرفه خدمات طراحی را واریز کند، در این مرحله کار در سهمیه مهندس ثبت خواهد شد.
نایب رییس اول سازمان گفت: پس از اینکه مالک فیش مر بوطه را واریز کرد و کار در سهمیه مهندس ثبت شد، نود و پنج درصد مبلغ تعرفه در حساب مهندس واریز خواهد شد ولی قابل برداشت نخواهد بود.
وی در پاسخ به سوال نحوه آزاد سازی و قابل برداشت شدن مبالغ موجود در حساب مهندسان طراح گفت: البته پول به حساب مهندسان واریز و قابل رویت خواهد بود ولی برای فعال شدن قابلیت برداشت ازاین مبلغ مراحلی لازم است.
وی ادامه داد: برای این امر ابتدا باید نقشه های طراحی شده در سامانه بارگذاری گردد تا به رویت دفتر فنی سازمان برسد و این دفتر نقشه ها را تایید کند. بعد از تایید دفتر فنی سازمان تنها مرحله باقیمانده برای آازاد سازی پول ها تاییدیه مالک در کارتابل کارفرمایان است. پس از آن مهندسان گرامی به مبالغ واریز شده دسترسی داشته و قابلیت برداشت خواهند داشت.
وی در بیان مزایای طرح ساماندهی تصریح کرد: تا قبل از اجرای این طرح مهندسان در حالی که تنها بخش ناچیزی از تعرفه را دریافت می کردند، مطابق قواعد امور مالیاتی طبق متراژ و مطابق تعرفه اعلامی، مالیات پرداخت می کردند. ولی با واقعی شدن تعرفه بدون شک از تضییع حقوق ایشان جلوگیری خواهد شد.
وی هم‌چنین یک‌بار دیگر از مهندسان طراحی که تاکنون نسبت به افتتاح حساب اقدام نکرده اند دعوت کرد تا هر چه سریع‌تر نسبت به مراجعه به بانک همراه با فرم های تکمیل شده و افتتاح حساب اقدام نمایند.
لازم به ذکر است طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی شده و بمنظور صیانت از حقوق مهندسان طراح، و برای ثبت تمامی خدمات طراحی می بایست مبالغ تعرفه طراحی به حساب افتتاح شده ازسوی مهندس طراح واریز گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اردیبهشت ۰۲
226 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0