دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با نماینده مجلس شورای اسلامی

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با نماینده مجلس شورای اسلامی

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با نماینده مجلس شورای اسلامی ، صورت گرفت. بیمه مهندسین از مطالبات به حق است که باید در مجلس مطرح و پی‌گیری گردد

کد خبر: 010616006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ شهریور ۰۱ - ۱۰:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با نماینده مجلس شورای اسلامی ، صورت گرفت. بیمه مهندسین از مطالبات به حق است که باید در مجلس مطرح و پی‌گیری گردد

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با نماینده مجلس شورای اسلامی

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با نماینده مجلس شورای اسلامی
بیمه مهندسین از مطالبات به حق است که باید در مجلس مطرح و پی‌گیری گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در دیدار با نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد؛ بیمه مهندسین از مطالبات به حق است که باید در مجلس مطرح و پی‌گیری گردد.
در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی که سیزدهم شهریور ماه صورت گرفت، دکتر کلهر با توضیح مراحل پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در قزوین، استفاده از فناوری‌ های نوین مورد توجه ویژه بوده است و در حال حاضر عملیات اجرایی واحدهایی که با استفاده از روش‌ های فناوری نوین ساخت احداث می‌ گردند، شروع شده و به سرعت در حال پیشرفت است.
وی گفت: با توجه به لزوم تسریع در احداث پروژه و تلاش برای کاهش هزینه‌ ها، به کارگیری روش‌ های فناورانه‌ نوین ساخت و استفاده از خانه‌ های پیش ساخته مد نظر قرار گرفت که علاوه بر افزایش بهره‌وری و کیفیت ساخت و ذخیره منابع و کاهش هزینه‌ها، می‌ تواند در زمان بحران هم کمک کند.
کلهر ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی هم طی بازدیدهای میدانی، نظارت تخصصی بر طراحی و ساخت این پروژه داشته‌اند و امیدوار هستیم با همراهی دستگاه‌ های اجرایی، نظارتی و تحقیقاتی بتوانیم خانه‌ هایی با کم‌ترین هزینه و با بهترین کیفیت در کغمترین زمان ممکن به متقاضیان ثبت نامی تحویل نماییم.
وی افزود: با توجه به تخفیفاتی که در خدمات مهندسی در پروژه نهضت ملی مسکن ارائه شده، انتظار می‌ رود دیگر دستگاه‌ های خدمات رسان هم در دریافت عوارض، مالیات، ارایه خدمات و … جهت کاهش هزینه‌ها، تجدید نظر کنند.
کلهر افزود: پیمانکاران پروژه نهضت ملی مسکن، فولاد و بتن را از بورس تهیه می‌ کنند. در صورتی ‎که می‌ توان با اختصاص یارانه فولاد و بتن به پیمانکاران در کاهش هزینه‎ ساخت موثر عمل کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اصل ۲۹ قانون اساسی و اقدام دولت جهت بیمه تامین اجتماعی برای همه مردم ایران گفت: ششصد و چهل هزار مهندس در نظام مهندسی ساختمان کشور عضو هستند که متاسفانه از این اصل قانون و بیمه تامین اجتماعی بی بهره هستند. این یک مشکل استانی نیست بلکه یک مشکل کشوری است.
کلهر عنوان کرد: کارفرما به ازای هر متر مربع، مبلغی را به بیمه تامین اجتماعی واریز می‌کند ولی برای مهندسین بیمه‌ای در نظر گرفته نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: بیمه مهندسی، از مطالبات به حق و همیشگی مهندسین بوده است و خواهشمان این است که این موضوع به عنوان یک طرح در مجلس مطرح و پی‌گیری گردد.
در ادامه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سهیمه بیست و سه هزار واحدی مسکن در طرح اقدام ملی برای استان قزوین و آمار ارائه شده از تعداد متقاضیان ثبت نامی، حدود ۷۵۰۰ واحد ظرفیت خالی برای استان متصور است که می‌ توان با استفاده از اختیارات استانی از این ظرفیت برای کاهش برخی محدودیت‌ها از جمله محدودیت سنی برای زنان سرپرست خانواده استفاده کرد.
وی افزود: تسریع ساخت در نهضت ملی مسکن، سبب کنترل قیمت مسکن در استان خواهد شد. هم‌چنین به جد پی‌گیر ارائه تسهیلات بیشتر با مدت زمان بازپرداخت طولانی برای متقاضیان این طرح هستیم.
محمدبیگی با اشاره به اهداف کمیسیون بهداشت و درمان گفت: یکی از اهدافی که در کمیسیون بهداشت و درمان داریم بحث بیمه است و از وظایف نظارتی ما این هست که همه افراد شهروند جمهوری اسلامی ایران دارای پوشش‌ های بیمه‌ای درمان و بازنشستگی باشند. هم‌چنین بیمه مشاغل مختلف از جمله مهندسی، پزشکی، رشته‌ های مختلف اصناف و بیمه زنان خانه دار نیز به جد پی‌گیری خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۰۱
219 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0