رسانه ها، ساخت بناهای ایمن را فرهنگ سازی کنند ریاست نظام مهندسی میبد بیان کرد:

رسانه ها، ساخت بناهای ایمن را فرهنگ سازی کنند

رسانه ها آن طور که حوادث جاده ای را با گزارشها و برنامه های آموزشی، فرهنگ سازی کردند، صنعت ساختمان را به عنوان یک سرمایه ملی، جدی بگیرند تا مردم سرپناه امن برای خود بسازند.

کد خبر: 970428002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ تیر ۹۷ - ۱۰:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست نظام مهندسی میبد بیان کرد: رسانه ها آن طور که حوادث جاده ای را با گزارشها و برنامه های آموزشی، فرهنگ سازی کردند، صنعت ساختمان را به عنوان یک سرمایه ملی، جدی بگیرند تا مردم سرپناه امن برای خود بسازند.

رسانه ها، ساخت بناهای ایمن را فرهنگ سازی کنند

رسانه ها، ساخت بناهای ایمن را فرهنگ سازی کنند

رسانه ها، ساخت بناهای ایمن  را فرهنگ سازی کنند

محمدحسین صباغی در جریان بازدید از دفتر ایرنای استان یزد گفت: ایجاد سرپناه و خانه برای هرفرد درجامعه یک دغدغه مهم است ولی متاسفانه این سرمایه مهم به علت عدم دانش عمومی و نداشتن مدیریت فنی و مهندسی به سادگی هدر میرود .
وی با عنوان این که اگر مردم به همان اندازه که برای تزئین وتجملات داخلی ساختمان دغدغه دارند به استحکام آن هم بها میدادند امروز در کشور هر زلزله ای که اتفاق می افتاد در فاجعه از دست دادن سرمایه مالی و جانی اندوهگین نمیشدیم، ادامه داد:صنعت ساختمان به عنوان صنعتی که سرمایه مردمی و منابع ملی به لحاظ مصالح را در بردارد باید بیش از این مورد توجه همه آحاد جامعه و مسئولین، شورا، شهرداری و نظام مهندسی قرار گیرد .
صباغی با اشاره به معماری وسازه های ایرانیها درطول تاریخ، افزود: در شهرستان میبد با بیش از هفتصد هکتار بافت تاریخی که هنوز زندگی درآن جریان دارد و در نارین قلعه با تاریخ ۷ هزار سال قدمت، نگاه علم مهندسی ومعماری وجود دارد که شاخص وجذاب است؛ وای امروز با وجود پیشرفتهای علم مهندسی، ساختمان سازی ما هیچ هویتی ندارد و هیچ میراثی برای آیندگان نداریم .
وی افزود: یک زمین لرزه علاوه برتخریب ساختمانها وگرفتن جان تعداد زیادی مردم به منابع ملی وشبکه های گاز و برق و آب و فاضلاب خسارت وارد میکند که سال ها باید به جبران آن پرداخت.

رسانه ها، ساخت بناهای ایمن را فرهنگ سازی کنند

رئیس نظام مهندسی میبد با عنوان این که متاسفانه درصنعت ساختمان فرهنگ سازی اتفاق نیفتاده است، خاطر نشان کرد: همین امر سبب شده است امروز در صنعت ساختمان نه تنها دستاورد جدیدی نداشته باشیم بلکه دستاوردهای قبلی را هم از میان ببریم .
وی اظهار داشت: وظیفه ماست که نسبت به اقلیم وشرایط منطقه خودمان برای ساخت و ساز، به مردم نقشه و الگو و نما بدهیم .
صباغی، پدیده ساخت وسازهای غیر مجاز و بدون پروانه، پیروی نکردن از اصول فنی و مهندسی ساخت و ساز را به دلیل نداشتن برنامه درجامعه ذکر کرد و افزود: وقتی پیچ و تابهای برخی ادارات منبع کسب درآمد باشد طبیعی است که ساخت و سازها و صنعت ساختمان به یک آسیب بزرگ تبدیل می گردد و ظهور ساختمانهای نوپا و جدید سبب ناهمگونی بویژه در بافتهای تاریخی خواهد شد .
وی تصریح کرد: همه ما به ازای هر ساختمانی که در یک زمین لرزه خراب می شود مسئولیت داریم ونقش صدا و سیما و خبرگزاری ها در زمینه فرهنگ سازی در ارتقاء شاخصهای ساخت و ساز مهم تر است تا مسئولین هم بیش تر با این موضوع درگیر گردند .
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ تیر ۹۷
759 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0