چهارده شب نگهبانی کسبه پلاسکو:

می ‌ترسیم پلاسکو بار دیگر بسوزد/ سکوت معنادار بنیاد مستضعفین

طبق ادعای کسبه پلاسکو هر بار که دست بتجمع میزنند و خواهان رسیدگی بشرایط ساختمان و بلاتکلیفی وضعیت خود هستند، بنیاد مستضعفین در صدد حل مشکلشان برنمی‌آید.

کد خبر: 960413015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ تیر ۹۶ - ۱۲:۳۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،طبق ادعای کسبه پلاسکو هر بار که دست بتجمع میزنند و خواهان رسیدگی بشرایط ساختمان و بلاتکلیفی وضعیت خود هستند، بنیاد مستضعفین در صدد حل مشکلشان برنمی‌آید.سکوت معنادار بنیاد مستضعفین

سکوت معنادار بنیاد مستضعفین

سکوت معنادار بنیاد مستضعفین

سکوت معنادار بنیاد مستضعفین

ریاست بنیاد مستضعفین درست در زمانیکه کلیه پیکرهای حادثه پلاسکو از زیر آوار برج هفده طبقه قدیمی بیرون کشیده نشده بود، بیان کرد که تا ۲ سال دیگر ساختمانی بجای پلاسکوی آوار شده خواهد ساخت تا کسبه خسارت‌ دیده بکار و زندگی خود بازگردند، حال با توجه به این که شش ماه از حادثه پلاسکو میگذرد نه تغییری در محل حادثه ایجاد شده است و نه درخواست مجوزی از طرف بنیاد مستضعفین برای ساخت دوباره ارائه شده است؛ در عوض محل حادثه برج قدیمی بجایی برای دزدی و غارت توسط سارقین مبدل شده است تا جاییکه کسبه پلاسکو برای دفاع از اموال خود که بعد از حادثه در دویست و هشتاد و شش مغازه سالم مانده است؛ شبها را در مقابل درب پشتی پلاسکو به صبح میرسانند.
یکی از افراد حاضر که با چهل کسبه دیگر چهارده شب است که از ساعت دوازده تا شش صبح مقابل درب پشتی پلاسکو شب را به صبح میرساند در این خصوص گفت: «متاسفانه هر شب از مغازههای ساختمان دزدی میشد، ولی کسی پاسخ گو نبود. سارقین با شکستن شیشه‌ها وارد پاساژ میشدند، ولی کسبه حق ورود ندارند. دزدها از دیوار بالا میرفتند و در صورت مقاومت نگهبانها با تهدید قمه اقدام بدزدی میکردند تا این که نگهبانها طی تماس با کسبه سبب شدند خود کسبه اقدام بمحافظت از مال خود کنند و بهمین دلیل چهارده شب است که شب را در همینجا به صبح میرسانیم.»
نگهبان ساختمان هم که در جمع حضور دارد با تاکید بر این که نیروی انتظامی در صورت تماس نگهبانها در این محل حاضر میشود، تصریح کرد: «با توجه به این که بخش قابل توجهی از اجناس هم چنان در مغازه‌ها وجود دارد خطر دزدی همیشه این مکان را تهدید میکند.»
کسبه پلاسکو در مورد تجمعهای اخیر خود گفتند که با استناد به گزارشهای سازمان نظام مهندسی خواهان تعیین تکلیف خود هستند. سوال آن ها این است که با توجه به این که هفتاد درصد مغازه‌ها سالم است، چرا این مکان رها شده است؟ آن ها خواهان این هستند که بنیاد مستضعفین قراردادی را امضا کند که طی آن مشخص گردد تا چه زمانی ساختمان را تحویل میدهد.
طبق گفته‌های کسبه، بنیاد مستضعفین وعده میدهد که در نشستهایی که برگزار میکند، در این رابطه تصمیم‌ گیری خواهد کرد، ولی این نشست ها شش ماه است که برگزار نشده و خبری هم به کسبه نرسیده است و بنیاد در آخر اعلام نمود که اگر تا سی ام خرداد تکلیف پلاسکو را مشخص نکرد بکسبه این حق را میدهد که هرکاری انجام دهند، ولی باز هم خبری از بنیاد نشده است و کسبه هم چنان سردرگم هستند.


یکی از کسبه حاضر در جمع گفت: «ادعا میکنند که ملک کناری را برای ساخت خریداری کرده‌اند؛ ولی مالک اعلام میکند که این ملک فروخته نشده است. بنیاد با مالک وارد صحبت گردید که مالک پیشنهاد فروش نود میلیارد تومانی داده است، ولی بنیاد تنها قصد پرداخت سی میلیارد تومان دارد که عملا این معامله نقض شده است.دویست و هشتاد و شش واحد مغازه آسیب ندیده است، اگر بنیاد مستضعفین بدرخواست کسبه پاسخ ندهد؛ قانون این اجازه را به ما میدهد که خود کسبه کار بازسازی را انجام دهند و در عوض شش ماه اجاره بنیاد از طرف آن ها پرداخت نشود. از سویی برای جلوگیری از دزدی و از سوی دیگر از ترس این که نکند پلاسکو دوباره آتش بگیرد، شبها همین جا نگهبانی میدهیم تا تکلیف مشخص گردد.»
وی در ادامه تاکید میکند که منهای مقاوم‌ سازی پلاکهای آسیب ‌ندیده ابتدا باید تکلیف برج مشخص گردد، چون قسمت برج هم باید ساخته شود؛ وعده‌های بنیاد نشدنی است؛ زیراکه بنیاد حتی درخواست جواز نکرده است.
بر اساس گفته کسبه بنیاد این بحث را پیش میکشد که شهرداری برای ساختمان مجوز نمیدهد، این در حالیست که شهرداری اعلام نموده است که در صورت درخواست بنیاد به آن ها مجوز ساخت داده خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ بر اساس قرار بنیاد با کسبه قرار شد، نماینده کسبه با بنیاد در ارتباط باشد تا این مشکل پی گیری گردد، ولی تا قبل از برگزاری آخرین تجمع مقابل بنیاد مستضعفین، نماینده کسبه بارها با بنیاد تماس گرفته که پیگیریهایش بی ‌پاسخ مانده است.
منبع : ایلنا

 

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ تیر ۹۶
989 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0