شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند

شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند

شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند ، حادثه متروپل در آبادان حادثه تاسف باری بود که نهیبی برای ما محسوب می‌گرد

کد خبر: 010318004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ خرداد ۰۱ - ۵:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند ، حادثه متروپل در آبادان حادثه تاسف باری بود که نهیبی برای ما محسوب می‌گرد

شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند

شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند
استاندار البرز با بیان اینکه در سال ‌های گذشته بناهای بسیاری با کم‌ترین ایمنی و استحکام احداث شده است، بیان کرد: شهرداران و نظام مهندسی استان البرز نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند.
مجتبی عبداللهی در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار گردید، با عنوان اینکه حادثه متروپل در آبادان حادثه تاسف باری بود که نهیبی برای ما محسوب می‌گردد، گفت: بر این اساس علی‌ رغم اینکه اقدامی بس دشوار است، باید برای پیش‌گیری از حوادث اقدام کنیم.
عبداللهی گفت: شهرداران و نظام مهندسی استان نباید در مورد ساخت و سازها منفعلانه عمل کنند چراکه هر گونه غفلت ممکن است عواقب غیر قابل جبرانی داشته باشد.
وی با تذکر با اجرای برخی سازه ‌های ۲ نقشه ای در استان البرز، بیان کرد: هیچ شهرداری مجاز نیست که برخلاف نقشه تایید شده از سوی نظام مهندسی استان، پروژه ای را اجرا کند.
عبداللهی ادامه داد: در مورد گود حصارک نیز مقرر شد که ساختمان ‌های اطراف با اعطای ودیعه صد و پنجاه میلیون تومانی به صاحبان خانه ‌های در معرض خطر، نسبت به تخلیه اقدام گردد.
وی افزود: باید کارگروهی برای شناسایی بناهای نا ایمن مسکونی، اداری و سالنهای پرجمعیت استان تشکیل گردد و در کم‌ترین زمان ممکن وارد عمل گردد.
استاندار البرز گفت: قانون، وظایف و مسئولیتهای تمامی دستگاهها را در خصوص ساخت و ساز ها مشخص کرده از این رو باید مسئولان مجدانه درصدد انجام وظایف خود باشند.
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه ارتقا زیرساختهای آب و برق استان صورت گرفته، بیان کرد: قرار نیست امسال قطعی آب و برق داشته باشیم البته این امر در گرو صرفه جویی و همراهی مشترکان نیز است.
عبداللهی ادامه داد: در اقدامی ویژه، شش هزار مگاوات برق به مدار کشور تزریق شده و سیزده هزار مگاوات دیگر نیز نیاز است.
وی عنوان کرد: برای تأمین این نیاز، تعدادی از نیروگاههایی که از مدار خارج شده بودند، تعمیر شده و تعدادی دیگر نیز در دستور کار است.
استاندار البرز با قدردانی از اقدامات وزارت نیرو، گفت: باید شهرکهای صنعتی استان راه اندازی کارخانه های تامین برق سی اچ پی خود را راه اندازی کنند و در این راستا حمایت های ویژه‌ای صورت می ‌گیرد.
وی افزود: در گذشته پنجاه و پنج میلیون متر مکعب به سهم آب شرب استان از محل سدهای مستقر اضافه گردید، اما با توجه به ضعف در زیرساختها، اعمال نشد.
عبداللهی اظهار داشت: اکنون با تدابیری که اتخاذ شده تا پایان سال زیرساخت هایی همچون تصفیه خانه مهیا می گردد و میزان برداشت آب از منابع زیرزمینی از هفتاد و پنج درصد به شصت و پنج درصد می رسد.
وی افزود: اکنون بیشترین سهم تامین آب شرب استان از محل سفره های زیرزمینی است که البته بهترین کیفیت را دارد ولی باید این برداشت کاسته شود تا منابع زیرزمینی فرصت احیا داشته باشند.
استاندار البرز گفت: درصددیم با افزایش حق آبه از محل سدها، میزان برداشت از منابع زیرزمینی را به پنجاه درصد برسانیم.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ خرداد ۰۱
293 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0