راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی

راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی

راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی ، است که می‌تواند زمینه رشد و تعالی را در صیانت از سرمایه‌های زیست‌محیطی فراهم آورد، نظام‌ مهندسی محیط زیست راه‌اندازی می گردد

کد خبر: 010512001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مرداد ۰۱ - ۸:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی ، است که می‌تواند زمینه رشد و تعالی را در صیانت از سرمایه‌های زیست‌محیطی فراهم آورد، نظام‌ مهندسی محیط زیست راه‌اندازی می گردد

راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی

راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی
نورالله مرادی خبر داد؛
نظام‌ مهندسی محیط زیست راه‌اندازی می گردد
معاون آموزش و مشارکت‌ های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی نظام‌ مهندسی محیط زیست خبرداد.
نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در همایش منطقه‌ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور گفت: راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌ های تعاملی و فرهنگی است که می‌تواند زمینه رشد و تعالی را در صیانت از سرمایه‌های زیست‌محیطی فراهم آورد.
مرادی ادامه داد: در کنار پشتیبانی‌ های لازم از دروس مرتبط با محیط زیست در مدارس و دانشگاه‌ ها، در سند تحول فرهنگی همکاری با همه نهادها به ویژه قوای سه‌گانه مد نظر قرار گرفته و قطعاً مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها با عضویت در شورای فرهنگ عمومی دیدگاه‌های خود را مطرح می‌ کنند.
وی، راه‌اندازی اندیشکده‌ها و حمایت از سازمان‌ های مردم‌نهاد را یادآور شد و افزود: هفتاد درصد انرژی ما باید در تقویت نظام آموزشی تعلیم و تربیت معطوف شود که قرار است در سال تحصیلی پیش رو تفاهم نامه همکاری مشترک عملیاتی را با آموزش و پرورش به امضا برسانیم.
وی به گرداوری اساس نامه نظام مهندسی محیط زیست اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در روستاها حرکتی مطلوب است که باید از ظرفیت سی و هفت هزار دهیار در این زمینه استفاده کنیم.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، ثبت روز آموزش همگانی محیط زیست را در تقویم کشور یادآور شد و افزود: از مهرماه امسال این مناسبت در سراسر کشور پاس داشته شده و برنامه‌ های مختلفی نیز به همین مناسبت برگزار خواهد شد.
وی، ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی را در جامعه با تقویت فعالیت‌ های فرهنگی و آموزشی در سال‌ های اخیر یادآور شد و بیان داشت: نوزده دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند که باید پاسخگوی مسئولیت و مأموریت مربوط به خود باشند تا در حوزه حفاظت و حراست از محیط زیست اقدامات مؤثری را شاهد باشیم.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، تنوع موضوعات زیست‌محیطی را برای طرح در قالب‌ های هنری نظیر تئاتر، موسیقی، سینما، نمایش و… یادآور شد و ادامه داد: ترک فعلی که در حوزه هنر در باب مسائل زیست‌محیطی شاهد هستیم قابل قبول نیست در حالیکه مخاطبان سینما می‌توانند با مشاهده نکات زیست‌محیطی بیشتر به اهمیت این موضوع پی ببرند.
وی تقدیم ۱۴۵ شهید محیط‌بان و حفاظت محیط زیست را در حراست از سرمایه‌های این کشور یادآور شد و گفت: اصلی‌ترین تأکید ما در موضوعات و مسائل فرهنگی است و قطعاً در اسناد بالادستی بویژه شورای عالی زیارت و فرهنگ عمومی شایسته است تصمیم‌گیری‌های صحیح انجام شده و مبانی زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد.
مرادی، تربیت تسهیل‌گر را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بر اساس اصل پنجاه قانون اساسی، موضوع آموزش را در صیانت از سرمایه‌های زیست‌میحطی مورد توجه قرار داده و نسبت به عملیاتی شدن تفاهمنامه‌های امضا شده حرکت‌های مؤثری اتفاق بیفتد.
وی از گرداوری سند تحول در حوزه آموزش و مشارکت‌های مردمی بعنوان یک راهبرد اساسی با افق ۱۴۰۴ یاد کرد و گفت: این سند به بهبود نگرش‌ها، ارتقای سطح مطلوب آگاهی‌بخشی و تحول‌آفرینی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و به حکمرانی اثربخش کمک خواهد کرد.
مرادی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما تلاش می‌ کنیم تا مردم‌پایه تحولات زیست‌محیطی را مورد پی گیری و رصد قرار دهیم که در این باب به دور از مظلوم‌نمایی باید فعالیت‌ های محیط‌بانان به درست تبیین شده و اقتدار آنها در برخورد با متخلفان نیز نمود پیدا کند.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل‌ های مردم‌نهاد در رویدادهای ملی و مذهبی و مسابقات ورزشی نظیر پاکبان محرم در ایام عزاداری حسینی باید مورد توجه قرار گرفته و شاهد بهره‌گیری از چهره‌های مردمی در تبیین پیام‌ های حفاظت محیط زیست باشیم.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، تولید محتواها به زبان مردمی و تربیت روایت‌گران خلاق را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه‌های امضا شده سازمان محیط زیست با سایر نهادها باید عملیاتی شده و شکل نمادین و نمایشی به خود نگیرند.
منبع: قدس آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مرداد ۰۱
743 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0