بنا به گفته یکی از مسئولین:

مشکل اصلی حوزه ساختمان تسلط سوداگری بر کیفیت است

مدیرکل دفتر سازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه ای وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: مشکل اصلی حوزه ساختمان تسلط سوداگری بر کیفیت است زیرا ساخت و ساز در شرایط کنونی به یک کالای سودآور تبدیل گردیده است.

کد خبر: 10742 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ - ۴:۰۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مدیرکل دفتر سازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه ای وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: مشکل اصلی حوزه ساختمان تسلط سوداگری بر کیفیت است زیرا ساخت و ساز در شرایط  کنونی به یک کالای سودآور تبدیل گردیده است. مشکل اصلی حوزه ساختمان تسلط سوداگری بر کیفیت است

 مشکل اصلی حوزه ساختمان تسلط سوداگری بر کیفیت است

مشکل اصلی حوزه ساختمان تسلط سوداگری بر کیفیت است

 مشکل اصلی حوزه ساختمان تسلط سوداگری بر کیفیت است

منوچهر شیبانی در حاشیه میزگرد مدیرها و کارشناسان نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه ۳ کشور گفت: باید شرایط بگونه ای فراهم گردد که مقررات ساخت و ساز در نقاط مختلف کشور بصورت دقیق اجرایی گردد.

شیبانی ادامه داد: اصلاح قوانین و مقررات موجود در زمینه ساخت و ساز، بهبود ضوابط فعالیتهای حرفه ای،گرداوری روشهای اجرایی و تدابیر ترویجی ، توسعه ارتباطات ۲ سویه بین دست اندرکاران ساخت و ساز از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در سال جاری بشمار میرود.

وی تنها راه بالارفتن سطح کیفی ساخت و ساز در کشور را رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی عنوان کرد و تاکید کرد: حادثه پلاسکو باعث شد که جامعه نسبت برعایت قوانین و مقرارت حوزه ساخت و ساز حساس گردد چرا که ممکن است در صورت بی توجهی حوادث مشابهی در کشور روی دهد.

مدیرکل دفتر سازمانهای مهندسی  با اشاره به این که رعایت ایمنی در زمینه ساخت و بهره برداری بسیار مهم و اساسی است، اظهار داشت: ایمنی در کارگاههای ساختمانی که در مبحث دوازده مقررات ملی ساختمان و آئیننامه گارگاههای ساختمانی به آن اشاره شده باید بصورت ویژه مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که باید فرهنگ سازی مناسبی در زمینه رعایت ایمنی ساخت و ساز شکل بگیرد، تصریح کرد: ایمنی ساختمانها در حین بهره برداری نیز از جمله موضوعهایی است که باید همه مردم به آن توجه نمایند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی ساختمانهایی که عمر مفید خود را از دست داده اند و بنوعی در بافت فرسوده قرار گرفته اند در کنار ساختمانهایی که با اصول معماری روز دنیا ساخته نشده اند بیش تر ساختمانهای کشور را تشکیل میدهند.

شیبانی در مورد حمایتهای دولت برای بازسازی ساختمانهای فرسوده در کشور افزود: هم اکنون توسط دولت تسهیلات مناسبی برای ترمیم و بازسازی منزلهای مسکونی در اقصی نقاط کشور ارائه میشود که مردم میتوانند از آنها براحتی استفاده نمایند.

شیبانی خاطرنشان کرد: در زمینه رعایت قوانین و مقررات ساخت و ساز رسانه ها نقش خیلی مهمی را ایفا میکنند و میتوانند با آگاهی بخشی مناسب از بسیاری از خطرهای احتمالی جلوگیری نمایند.

این مقام مسئول در مورد برگزاری این میزگرد گفت: این میزگرد تخصصی برای انسجام بین بخشهای مختلف راه و شهرسازی در زمینه نظارت بر مقررات ملی ساختمان برگزار گردید.

شیبانی تصریح کرد: بررسی موضوعات مربوط بمهندسی ساختمان، نحوه ساخت و ساز ساختمانها در سطح کشور، صدور پروانه اشتغال، بررسی مصوبات کمیسیونهای مختلف استانی و ایجاد هماهنگی بیش تر بین استانهای مختلف از جمله هدفهای اصلی برگزاری چنین میزگردهای تخصصی است.

میزگرد مدیرها و کارشناسان نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه ۳ کشور شامل استانهای گلستان، یزد، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی روز چهارشنبه در مشهد برگزار گردید.

منبع:ایرنا

 

نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۹۶
1039 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0