عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها

عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها

عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها ، است. با توجه به لرزه خیز بودن استان فارس، رعایت نکات فنی در امر ساخت و ساز بسیار الزامی است

کد خبر: 010510002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ مرداد ۰۱ - ۸:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها ، است. با توجه به لرزه خیز بودن استان فارس، رعایت نکات فنی در امر ساخت و ساز بسیار الزامی است

عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها

عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها
عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی فارس بیان کرد:
عامل اصلی خسارت زلزله ساخت و ساز توسط فاقد صلاحیت‌ها است
عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس به استناد بررسی‌ های کارشناسی تاکید کرد که عامل اصلی خسارت ناشی از زلزله، دخالت فاقدان صلاحیت در ساخت و سازها است.
مهرداد خواجه‌پور یک شنبه نهم مرداد در جلسه شورای فنی استان فارس، با ارائه گزارشی از خسارت‌ های زلزله اخیر هرمزگان و عوامل موثر بر این موضوع، عامل مشترک بروز خسارت در زلزله‌های گذشته سراسر کشور را دخالت افراد فاقد صلاحیت در ساخت و ساز دانست.
وی ادامه داد: با توجه به لرزه خیز بودن استان فارس، رعایت نکات فنی در امر ساخت و ساز بسیار الزامی است و برای جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه حادثه هرمزگان در استان فارس، لازم است که دستگاه های ذیربط با قاطعیت مانع از مداخله افراد فاقد صلاحیت در بحث ساخت و ساز شوند.
عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی فارس با اشاره به تجارب تلخ زلزله‌های گذشته کشور و زلزله هرمزگان در موضوع وارد شدن خسارت به مراکز درمانی و تخریب اجزای غیر سازه‌ای در این واحدها و هم چنین واژگونی قفسه های داروخانه ها، خواستار ایمن سازی مراکز درمانی و بهداشتی برای امکان خدمت رسانی بی وقفه پس از وقوع حوادثی از این دست شد.
خواجه پور در ادامه با اشاره به بروز خسارت در مراکز مذهبی نظیر مساجد در زلزله هرمزگان و حوادث قبل از آن، خواستار استفاده از خدمات مهندسی مطلوب ( طراحی، نظارت و اجرا ) در این مراکز شد.
دبیر هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس گفت: باید با استفاده کامل از خدمات مهندسی و مصالح استاندارد، آموزش عوامل اجرایی دخیل در اجرای پروژه‌ ها و با مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ ها خصوصا در ساختمانهای با اهمیت بالا، از بروز حوادثی نظیر زلزله جلوگیری کرد.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۰۱
928 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0