قانونی بودن تعرفه فعلی خدمات مهندسی از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی قانونی بودن تعرفه فعلی خدمات مهندسی از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی

قانونی بودن تعرفه فعلی خدمات مهندسی از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی

قانونی بودن تعرفه فعلی خدمات مهندسی از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی ،اعلام شد. علی‌رغم پیام ‌های زیادی که از طرف مهندسان داشتیم، تاکنون نتوانسته‌ایم موضوع را حل و فصل کنیم

کد خبر: 990314005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ - ۶:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قانونی بودن تعرفه فعلی خدمات مهندسی از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی ،اعلام شد. علی‌رغم پیام ‌های زیادی که از طرف مهندسان داشتیم، تاکنون نتوانسته‌ایم موضوع را حل و فصل کنیم

قانونی بودن تعرفه فعلی خدمات مهندسی از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی

قانونی بودن تعرفه فعلی خدمات مهندسی از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی

تعرفه فعلی خدمات مهندسی کاملا قانونی است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی، تعرفه کنونی خدمات مهندسی را کاملا قانونی دانست.

بهرنگ دیملقانی رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی در مورد آخرین وضعیت تعرفه خدمات مهندسی تصریح کرد: سال گذشته و در ماه آبان تعرفه جدید از طرف شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی به استان‌ ها ابلاغ شد و ما نیز تصمیم به اجرایی کردن آن گرفتیم که ستاد تنظیم بازار با ایراد به موضوع، برای تعرفه سال نود و نه نیز دچار مشکل شویم.

دیلمقانی گفت: علی‌رغم پیام ‌های زیادی که از طرف مهندسان داشتیم، تاکنون نتوانسته‌ایم موضوع را حل و فصل کنیم، ضمن این که اتفاق بد این موضوع، ارسال آن به دستگاه قضایی و ورود دادستانی به موضوع است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: کار این سازمان خدماتی است و شرایط اقتصادی حاکم بر ساخت‌وساز به علت رکود حاکم بر بازار مسکن و هم‌چنین تورم سخت بوده و مخالفت با افزایش تعرفه که کاملا به صورت قانونی رقم جدید اعلام شده، مشکلات دیگری را ایجاد کرده است.

بساز بفروش‌ ها عامل ورود ستاد تنظیم بازار

در همین حال، جلال تقی‌دخت معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز بیان کرد: تعرفه خدمات مهندسی سال نود و هشت، آبان‌ماه گذشته براساس هزینه های ساخت و ساز به استان‌ ها ابلاغ گردید.

تقی دخت ادامه داد: بعد از ابلاغ تعرفه سال نود و هشت و در حالی‌که این تعرفه طبق قوانین، کاملا قانونی بود، ستاد تنظیم بازار در استان آذربایجان‌غربی به این موضوع ورود کرد که این اتفاق در کشور بی‌سابقه بود.

وی افزود: طبق این اساس، نشست هایی با حضور معاون عمرانی و نماینده معاون اقتصادی استاندار و با حضور مدیرکل سازمان صمت بعنوان دبیر ستاد و نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار کردیم و مقرر گردید سازمان صمت با وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت عمرانی استاندار با وزارت کشور مکاتبه و صلاحیت ورود ستاد تنظیم بازار به این موضوع مشخص گردد.

وی گفت: ما عقیده داریم با توجه به افزایش قیمت مسکن، تغییر تعرفه‌های جدید نیز الزامی است و در انتظار هستیم تا با حل موضوع تعرفه‌های سال نود و هشت، تعرفه‌های سال نود و نه، نیز بررسی، تعیین و ابلاغ گردد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با مسئولین استان آذربایجان غربی مکاتبه کرده و بر قانونی بودن تعرفه خدمات مهندسی و عدم نیاز به ورود ستاد تنظیم بازار تاکید نموده است.

وی تصریح کرد: آخرین نشست با ستاد تنظیم بازار و معاون عمرانی استاندار، اواخر فروردین‌ماه برگزار گردیده و برای قطعی شدن موضوع منتظر پاسخ استعلام معاونت عمرانی وزارت کشور و وزارت صمت هستیم با این حال و علی‌رغم ورود ستاد تنظیم بازار، تعرفه ابلاغی سال نود و هشت را اجرا می گردد.

وی به علل ورود ستاد تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: علت این ستاد برای ورود به قضیه تعرفه‌ها، اعتراض برخی سازنده‌ها به افزایش تعرفه و تاثیر آن به افزایش هزینه ساخت‌وساز بوده است که بنظر می ‌رسد این مورد بیشتر از سوی بسازبفروش‌ها برای کسب سود بیشتر و عدم پرداخت هزینه خدمات مهندسی است و اعتقاد داریم حتی با فرض کاهش تعرفه‌ها و اجرایی نشدن تعرفه‌های سال نود و هشت، هزینه مسکن کاهش نمی‌ یابد.

سوء تفاهم؛ علت ورود ستاد تنظیم بازار

در همین حال، آیدین رحمانی رضاییه معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در باره آخرین وضعیت تعرفه خدمات مهندسی بیان کرد: طبق قانون مقررات ملی ساختمان در مبحث دو، بعهده کمیته چهار نفره است و به علت آنکه ستاد تنظیم بازار، تعرفه‌های سال نود و هشت، را افزایش پلکانی عنوان کرده، به این قضیه ورود کرده و فعلا برای نظر قطعی که هیات چهار نفره مسئول رسیدگی به موضوع تعرفه‌هاست یا ستاد تنظیم بازار، منتظر استعلام از وزارت کشور هستیم و این مورد را پی‌گیری خواهیم کرد.

رحمانی گفت: فعلا تا قطعی نشدن نتیجه استعلام، افزایشی صورت نخواهد گرفت.

وی سوء تفاهم را عامل این شرایط دانست و گفت: با توجه به دیر ابلاغ شدن تعرفه سال نود و هفت، ستاد بر این عقیده است که افزایش دوباره با عنوان تعرفه سال نود و هشت، افزایش پلکانی است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ خرداد ۹۹
449 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0