قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز

قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز

قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز ، است. استان زنجان در بخش کمیت در رشته ‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد

کد خبر: 000820007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ آبان ۰۰ - ۹:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز ، است. استان زنجان در بخش کمیت در رشته ‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد

قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز

قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان بیان کرد:
قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان بیان کرد: قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز است.
مهرداد سلطانی ظهر امروز (نوزدهم آبان‌ماه) در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، ادامه داد: هر یک از مهندسان به فراخور مسئولیت و نقشی که در نظام ساخت و ساز و کیفیت مهندسی استان بر عهده دارند و خدمات آن ‌ها، جزو سرمایه ‌های کشور محسوب می ‌شوند.
سلطانی با عنوان اینکه اعضای حاضر در این جلسه نماینده بیش از شش هزار مهندس در حوزه ساختمان هستند، ادامه داد: استان زنجان در بخش کمیت در رشته ‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد. هم‌چنین به لحاظ کیفیت و مرتبه هم سرآمدان زیادی در حوزه مهندسی ساختمان داریم و باید از این ظرفیت برای توسعه ساخت و ساز استان زنجان استفاده کنیم.
وی با عنوان اینکه ساز و کارهای موجود نقص دارد و همه دغدغه ‌های ما را برآورده نمی‌کنند، گفت: در این راستا باید قانون نظام مهندسی اصلاح شود و مسائل نظام مهندسی امروز متفاوت از دهه‌های گذشته است. هر اتفاق جدید یک امر کیفی محسوب می ‌گردد و ما به دنبال پوشش دادن کاستی‌ های کمی هستیم.
وی با بیان این مطلب که مسائل ساخت و ساز در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان از تب و تاب نیفتاده است، تصریح کرد: ما در حوزه ساخت و ساز هنوز به ثبات نرسیدیم ولی کشورهای توسعه یافته در حوزه ساخت و ساز به ثبات رسیدند.
سلطانی از ساخت بیش از سی هزار واحد مسکونی توسط دولت در ۴ سال آینده در این استان خبر داد و گفت: به همین تعداد هم واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته می‌ شود که در این میان باید به دنبال اصلاح کیفیت ساخت و سازها باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ساخت و ساز وسیعی در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان طی ۸ سال گذشته رخ داده است، ادامه داد: پنجاه درصد اقتصاد کشور در حوزه ساخت و ساز بوده و در حال حاضر هم همین طور است و در این میان تداوم این مسیر به بازنگری و اصلاح کیفی نیاز دارد.
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان نیز در این نشست، جامعه مهندسان را پرچم‌داران نظام مهندسی و از سرمایه ‌های بزرگ استان خواند و افزود: هر جامعه‌ای نقطه عطف تاریخی دارد و امروز نقطه عطف تاریخی برای جامعه مهندسی فرا رسیده است.
حسن مجتبی‌زاده ادامه داد: باید اصلاح قانون طوری پیش برود که صلاح جامعه و حقوق بهره ‌برداران به عنوان اصلی‌ترین استفاده‌کنندگان از تولیدات صنعت ساختمان لحاظ و همین طور منافع مهندسان مورد توجه قرار گیرد.
مجتبی زاده با عنوان اینکه موضوع صدور خدمات مهندسی باید استانداردسازی گردد، گفت: کشورهای همسایه به خدمات فنی و مهندسی نیاز دارند و در این میان صدور خدمات مهندسی بهترین ابزار برای اشتغال مهندسان است.
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با عنوان اینکه توسعه خدمات مهندسی در لایه ‌های مختلف جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ارائه آموزش‌ های با کیفیت به مهندسان بطور جدی در دستور کار قرار گرفته و این نوع آموزش ‌ها باید ارتقا یابد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۰۰
521 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0