توقف احداث صد برج در تهران اجرای پرونده چهل ‌میلیاردی سازمان نظام مهندسی،

آخرین حاشیه ها در واپسین روزهای حکومت قالیباف ؛ تخلف چهل میلیاردتومانی بانک شهرداری

ماجرای پرونده چهل ‌میلیاردی سازمان نظام مهندسی، بصدور قرار وثیقه 2 ‌میلیاردی برای ریاست و معاونین شعب بانک شهر رسید. البته ماجرا هنوز هم ختم به خیر نشده و زوایای دیگری از تخلفات رونمایی گردیده است.

کد خبر: 960516002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶ - ۶:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ماجرای پرونده چهل ‌میلیاردی سازمان نظام مهندسی، بصدور قرار وثیقه ۲ ‌میلیاردی برای ریاست و معاونین شعب بانک شهر رسید. البته ماجرا هنوز هم ختم به خیر نشده و زوایای دیگری از تخلفات رونمایی گردیده است.آخرین حاشیه ها در واپسین روزهای حکومت قالیباف

آخرین حاشیه ها در واپسین روزهای حکومت قالیباف

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

آخرین حاشیه ها در واپسین روزهای حکومت قالیباف

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران ‌بتازگی در گفتگویی، با پرداختن به چگونگی تخلف روی ‌داده، خبر داده این سازمان از برخی از عضوهای هیئت ‌مدیره ششم سازمان نظام مهندسی هم شکایت عام کرده است. بنظر این افراد، همان افرادی هستند که اکبر ترکان، ریاست سازمان نظام مهندسی کشور وقت، به آ‌ن ها اشاره کرده بود. ترکان این اتفاق را به اختلاس تشبیه کرده بود و از دست‌ داشتن مدیران وقت سازمان نظام مهندسی در ماجرا خبر داده بود.
خیانت در امانت روی داده، نه اختلاس
ولی درهرحال، حسین قربان خانی، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران، اختلاس را رد میکند و درمورد واپسین وضعیت تخلفات مطرح‌ شده هیئت مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی برای سپرده‌ گذاری چهل میلیارد تومانی در بانک شهر میگوید: بحث اختلاس درمورد چهل میلیارد تومانی که در دوره ششم هیئت‌ مدیره نظام مهندسی سپرده‌ گذاری گردید و دقیق نیست؛ چرا که اختلاس در موضوعات دولتی میتواند رخ دهد؛ لذا در بخش خصوصی میتواند خیانت در امانت نامیده شود.
قربانخانی گفت: خیانت در امانت هم چند شرط دارد که در این جا اصلا وجود ندارد. فردی در هیئت ‌مدیره دوره ششم نظام مهندسی تهران اعلام کرد که اگر پول این سازمان را در بانک شهر سپرده ‌گذاری کنید، این بانک به شرکتهایی که در بافت فرسوده واحد مسکونی احداث کنند، وام میدهد و به ‌این‌ ترتیب هم برای مهندسین ایجاد اشتغال میشود و هم بنفع مردم است.
‌شیطنت با چک سفید ‌امضا
وی افزود: هیئت‌ مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران هم به نیت خیرخواهانه چهل میلیارد تومان پول را در بانک شهر سپرده‌ گذاری کرد؛ ولی در زمانیکه این مبلغ را میخواستند سپرده‌ گذاری کنند، شیطنتی انجام گردید و یک فرم سفید ‌امضا در وثیقه این پول هم گرفتند و شرکت «م» «ا» آمد روی سپرده‌ های نظام مهندسی ساختمان وام گرفت.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی اقدام حقوقی دراین‌ مورد علیه بانک کرده است؛ چون بانک نمیتوانسته این کار را انجام دهد و قاضی هم حکم داده که نمیتوانسته ‌اند سفید ‌امضا بگیرند و سازمان بدون داشتن علم به این موضوع این کار را کرده است. البته سازمان نظام مهندسی هم شاید دراین‌ مورد خطایی انجام داده باشد؛ ولی بهرحال دادگاه حکم داده تا تعیین‌ تکلیف پرونده، این چهل میلیارد تومان سر جای خود بماند و ماهانه هم سود بیست ‌درصدی خود را دریافت کنیم.
‌بلوکه پول در بانک شهر
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: این پول با مابقی پولهای ما که در بانکهاست، تفاوتی ندارد. فقط نمیتوانیم آن را جابجا کنیم؛ ولی سود آن را دریافت میکنیم. بانک شهر هم اعلام میکند تا زمانیکه آن شرکت («م» «ا») که وام گرفته، بازپرداخت را به اتمام نرساند، چهل میلیارد تومان را بانک شهر نزد خود نگه خواهد داشت.
‌بانک، میزان وام را اعلام نمیکند
به گفته وی، یکی از مشکلاتی که وجود دارد اینست که ما هنوز نتوانسته‌ ایم از بانک شهر آمار بگیریم شرکت مزبور چه میزان وام از بانک شهر گرفته است.
قربانخانی گفت: دادگاه برای ریاست و معاون قبلی و دوره بعد یکی از شعب بانک شهر قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی صادر کرده است و بانک شهر این پول را نقدی واریز کرده است و این افراد آزاد هستند.


‌نامه دادگاه علیه این بانک
او افزود: تعیین‌ تکلیف این پرونده در پروسه قضائی قرار دارد؛ ولی پول ما وجود دارد و ماهانه هم سود آن را دریافت میکنیم. ما کار را به این نقطه رساندیم و دادگاه نامه زده است به بانک شهر که حق ندارید سپرده را بنفع خود ضبط کنید.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از اعضای هیئت‌ مدیره نظام مهندسی هم شکایتی شده است، بیان کرد: ما شکایت عام مطرح کرده‌ایم و دادگاه فعلا برای مدیران شعبه قرار صادر کرده است.
در بیانی دیگر میتوان گفت، در هیئت ‌مدیره دوره ششم چهل میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده گردیده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفت. بهمین‌ علت هیئت‌ مدیره دوره هفتم به ریاست حبیب‌ الله بی طرف و قربان خانی، ریاست فعلی نظام مهندسی، به دنبال این هستند تا این مبلغ چهل میلیارد تومان از بلوکه بانک شهر خارج گردد. سال پیش، اکبر ترکان در پی اعلام این تخلف از طرف حامد مظاهریان، معاونت وزیر راه، این اقدام را اختلاس خوانده بود که این جمله با واکنش ریاست وقت نظام مهندسی تهران مواجه شده بود.
سعید غفرانی، درمورد اظهارات ترکان عنوان کرده بود: «چنین چیزی صحت ندارد. پولی در بانک سپرده‌ گذاری شده و بانک سود آنرا میدهد و نه پولی گم شده و نه این که سوء‌ استفاده‌ای صورت گرفته است».
وی در واکنش به این موضوع که در هفته ‌های اخیر برخی معاونین وزیر راه و شهرسازی از بروز تخلف چهل میلیارد تومانی گفت، و عنوان کرد: «هیچ تخلفی در‌این مورد صورت نگرفته است، سال نود و سه،چهل میلیارد تومان در بانک شهر سپرده‌ گذاری گردید که این بانک هم ماهانه بطور منظم حدود ۲ میلیارد تومان سود آن را پرداخت کرده است». البته این گفته او از طرف مقام قضائی رد گردید و تخلف صورت ‌گرفته نیز به تأیید رسید. اکنون مسئولین نظام مهندسی تهران بدنبال آزادکردن پول بلوکه ‌شده در بانک شهر هم راه با برخورد قضائی با متخلفین در این پرونده هستند.
منبع : خبر آنلاین

 

سوالات آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۶
928 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0