نبود نظارت بر ساخت و سازها در منطقه ثامن مشهد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت:

نبود نظارت بر ساخت و سازها در منطقه ثامن مشهد

محمدحسین شرکا اظهار داشت: پروژه‌های ساختمانی به ۲ دسته تقسیم میگردد. دسته اول پروژه‌های عمرانی که مصوب مجلس هستند و با بودجه‌های دولتی احداث می‌ گردند و دسته دوم پروژه‌های بخش خصوصی است و آن چه در بخش خصوصی از ساختمان‌ های بزرگ تا کوچک احداث می‌ گردند متولی کنترل ساخت و ساز آن‌ ها سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر هستند.

کد خبر: 971103015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷ - ۴:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمدحسین شرکا اظهار داشت: پروژه‌های ساختمانی به ۲ دسته تقسیم میگردد. دسته اول پروژه‌های عمرانی که مصوب مجلس هستند و با بودجه‌های دولتی احداث می‌ گردند و دسته دوم پروژه‌های بخش خصوصی است و آن چه در بخش خصوصی از ساختمان‌ های بزرگ تا کوچک احداث می‌ گردند متولی کنترل ساخت و ساز آن‌ ها سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر هستند.

نبود نظارت بر ساخت و سازها در منطقه ثامن مشهد

نبود نظارت بر ساخت و سازها در منطقه ثامن مشهد

نظارت بر ساخت و سازها در منطقه ثامن مشهد وجود ندارد

شرکا ادامه داد: متأسفانه برخی پروژه‌های بزرگی در این شهر وجود دارند که با شهرداری مشارکت یا تهاتر داشته‌اند، زیر بیرق نظارت سازمان نظام مهندسی نمی ‌روند، از جمله این ساختمان‌ ها برج سلمان است که آتش گرفت و مهندس ناظر نداشته و مسیر پروانه نیز طی نشده بود.
وی افزود: در حال حاضر پروژه هایی وجود دارند که مهندس ناظر ندارند و برای همین موضوع با مدیران شهرداری نشست هایی گذاشته‌ایم و از آن‌ ها خواسته‌ایم که تسامح نکنند و با قدرت تعامل داشته باشند و برای پروژه‌ های خود مهندس ناظر، محاسب و طراح و مجری داشته باشند. که بیش تر این ساختمان ‌ها در منطقه شهرداری ثامن، حول حرم مطهر وجود دارد که تعداد آن‌ ها نیز کم نیست و آمار آن‌ ها را شهرداری دارد.
بیست و سه سال انحراف از قانون
شرکا در مورد حذف دلال‌ ها از ساخت و سازها افزود: سازمان نظام مهندسی تا به حال خود را منطبق با قانون سازمان نظام مهندسی نکرده بود و در ماده ‌های قانونی متعددی آمده است که سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان متولی حوزه ساخت و ساز باید نظارت بر حسن انجام خدمات را داشته باشد. این در حالیست که ما نظارت بر مردم و مهندسان را رها کرده بودیم و سالی هفده هزار مورد بازدید داشتیم که با تغییر هیئت مدیره نظام مهندسی خراسان رضوی در همان روزهای اول خود را با قانون منطبق کردیم و از مهندسان خواستیم تا بر ساخت و سازها نظارت کنند.

نبود نظارت بر ساخت و سازها در منطقه ثامن مشهد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی تصریح کرد: بعد از بیست و سه سال انحراف در نظارت و ارائه خدمات هفده هزار بازدید را متوقف کردیم و از این پس سازمان نظام مهندسی بجای مهندس نظارت نمی ‌کند، بلکه ما بر عملکرد مهندس نظارت می‌ کنیم، که این اقدام برای نخستین بار در کشور بصورت پایلوت در مشهد اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در راستای شفاف سازی با راه اندازی بخشی از اطلاعات مهندسان در سایت سازمان نظام مهندسی بعد از ورود به سایت هر مهندسی دارای صلاحیت، ظرفیت و پروانه اشتغال را بطور روشن اعلام می‌ کند و برای آگاهی ازاین اطلاعات نیاز به هیچگونه کدی نیست که با این اقدام فعالیت تمامی مهندسان بطور واضح برای همه افراد جامعه مشخص می‌ گردد.

منبع: قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۷
571 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0