عدم دخالت شورا و شهرداری در انتخابات صنفی نظام مهندسی حمید لطف‌اللهیان

عدم دخالت شورا و شهرداری در انتخابات صنفی نظام مهندسی

حمید لطف‌اللهیان در نشست رسمی شورای شهر اردبیل، بیان داشت: در روزهای گذشته تماس ‌هایی با ما گرفته شده است تا در باره کم و کیف و چگونگی تبلیغات انتخاباتی صنفی پرسش هایی پرسیده شود که در این زمینه باید گفت؛ قانون هیچ راهکار و پیشنهادی را برای نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات صنفی در نظر نگرفته است.

کد خبر: 970712025 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۵:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حمید لطف‌اللهیان در نشست رسمی شورای شهر اردبیل، بیان داشت: در روزهای گذشته تماس ‌هایی با ما گرفته شده است تا در باره کم و کیف و چگونگی تبلیغات انتخاباتی صنفی پرسش هایی پرسیده شود که در این زمینه باید گفت؛ قانون هیچ راهکار و پیشنهادی را برای نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات صنفی در نظر نگرفته است.

عدم دخالت شورا و شهرداری در انتخابات صنفی نظام مهندسی

عدم دخالت شورا و شهرداری در انتخابات صنفی نظام مهندسی

بهیچ عنوان شورا و شهرداری دخالتی در انتخابات  صنفی نظام مهندسی نداشته است

لطف اللهیان بیان کرد: بیلبوردها، استندها و لایت‌باکس ‌ها بعنوان محل تبلیغات کاندیداهای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در اختیار شهرداری نیست بلکه ما آن ها را به بخش خصوصی واگذار کردیم و نمی ‌توانیم بخش خصوصی را مجاب کنیم که این فضاهای تبلیغاتی را در اختیار چه کسانی قرار دهند.
وی ادامه داد: ما در حد وسع و توان خود تلاش کردیم تا برخی بنرها و تبلیغات محیطی شهر را مربوط به کاندیداهای نظام مهندسی ساختمان در مناطق مختلف شهر جمع‌آوری کنیم و از طرفی تلاش کردیم تا با خود کاندیداها و روسای ستادهای انتخاباتی آن ها هماهنگی کرده و جلوی برخی از تبلیغات محیطی گسترده را بگیریم.
شهردار اردبیل گفت: قانون در مورد تبلیغات انتخاباتی صنفی هم چون نظام مهندسی ساختمان سکوت کرده و برخلاف انتخابات شوراها مجلس و ریاست جمهوری که نحوه تبلیغات و کادر و سایز اقلام تبلیغاتی مشخص گردیده در انتخابات صنفی چنین قوانین روشن و شفافی را شاهد نیستیم.
لطف‌اللهیان بیان کرد: قطعا هیئت اجرایی و نظارت انتخابات نظام مهندسی موارد تخلف کاندیداها و برخی اقدامات خارج از قاعده و قواره عرفی و قانونی آن ها را رصد می‌ کند اما ما نیز در حد خودمان تلاش کردیم تا برخی اقدامات و فعالیت‌ ها را در چارچوب قانون انجام دهیم.
وی با انتقاد از برخی کاندیداهای نظام مهندسی ساختمان که بی‌پروا علیه شهرداری و شورا تبلیغات منفی و سخنرانی ‌های خارج از قاعده و قانون انجام داده‌اند، افزود: اصلا منطقی بنظر نمی‌ رسد در یک فضای تبلیغاتی انتخابات صنفی عده‌ای با به پیش کشیدن سخنان نامربوط شورا و شهرداری را متهم به برخی مسایل کنند در حالیکه طرح چنین مسایلی دردی از آن ها را درمان نخواهد کرد.

عدم دخالت شورا و شهرداری در انتخابات صنفی نظام مهندسی

شهردار اردبیل با عنوان این که به هیچ عنوان، شورا و شهرداری دخالتی در انتخابات صنفی نظام مهندسی نداشته و عده‌ای با طرح برخی مسایل تلاش می ‌کنند شورا و شهرداری را در تیر رس انتقادات قرار دهند، گفت: شورا و شهرداری در چارچوب قوانین مشخص با نظام مهندسی ساختمان در تعامل و ارتباط است و به هیچ عنوان در مهره‌چینی هیئت مدیره نقش و دخالتی ندارند.
حمید لطف اللهیان خاطر نشان کرد: باید برای سال‌ های آینده چارچوب مشخصی برای تبلیغات کاندیداهای چنین انتخابات صنفی در نظر گرفته شود تا در یک شرایط مناسب و مساوی زمینه برای تبلیغات درون صنفی فراهم آید.

منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
722 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0