واگذاری اخذ پنج درصد از حق الزحمه نظارت مهندسان به اختیارات مجامع استانی معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران استان ایلام مطرح کرد:

اعتماد به جوانان ماهر؛ مولفه‌ی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران استان ایلام با اعلام این که پیش‌نیاز بحث اقتصاد مقاومتی، اعتماد به جوانان است،بیان کرد: برای تحقق این آرمانهای مهم و مقدس باید به جوانان اعتماد نمود.

کد خبر: 11534 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران استان ایلام با اعلام این که پیش‌نیاز بحث اقتصاد مقاومتی، اعتماد به جوانان است،بیان کرد: برای تحقق این آرمانهای مهم و مقدس باید به جوانان اعتماد نمود.اعتماد به جوانان ماهر مولفه‌ی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

اعتماد به جوانان ماهر مولفه‌ی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام

اعتماد به جوانان ماهر مولفه‌ی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

 

«خشنود احمدی‌فر» گفت: آموزشکده فنی پسران استان ایلام در سال هفتادوچهار با چهل نفر دانشجو در رشته برق شروع بکار و بتدریج توسعه پیدا نمود و در حال حاضر با دوازده کد رشته فنی در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی با هزاروپانصد دانشجو در حال تربیت نیروی مهارت آموخته و آچار بدست برای توسعه استان و کشور است.
احمدی فر با اشاره به این که وجود اساتید ماهر و مجرب و وجود امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و فنی لازم از نقاط قوت و مثبت این آموزشکدهها است، ادامه داد: تا سال هشتادونه این آموزشکده تحت مدیریت آموزش‌وپرورش بود و از سال نود به بعد با تمام امکانات با مصوبه مجلس بوزارت علوم سپرده گردید.
وی با اعلام این که این آموزشکده خروجیهای خیلی خوبی داشته بنحوی ‌که هفتاد درصد فارغ‌التحصیلین این آموزشکده جذب بازار کار میشوند، افزود: فارغ‌التحصیلین این آموزشکده بدلیل مهارت بالایی که دارند یا در مراکز صنعتی مشغول بکار میشوند و یا خود باکار آفرینی برای خود و دیگران اشتغالزایی میکنند.
وی تاکید کرد: بیش ترین کسانیکه امروز پروانه نظام‌مهندسی دارند دانش‌آموختگان این آموزشکده‌ها هستند و اکثر آن ها در عرصه‌های مختلف کار فعالیت میکنند.
معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران استان ایلام با بیان این که این دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه نسل سوم بوده و آمیخته از آموزش، پژوهش و مهارت است، عنوان کرد: نتیجه این آموزشکده‌ها کارآفرینی و اشتغالزایی و در نتیجه تحقق شعار سال است، لذا وجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای نه تنها یک انتخاب بلکه یک نیاز و ضرورت در کشور و جامعه است.
وی ادامه داد: هدف متعالی این مراکز و ضعف بعضی دانشگاهها در مهارت آموزی، امروز برای همه‌ی سیاست گذاران واضح است چون در وضعیت مشکل کنونی کار و اشتغال در کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای بخوبی عمل میکند و هدف اصلی آن در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.


وی پیش‌نیاز بحث اقتصاد مقاومتی را اعتماد به جوانان دانست و افزود: در این دانشگاه به جوانان اعتماد شده و نتیجه هم گرفته‌شده است؛ بنابراین با دستخالی و تلاش و مدیریت جهادی میتوان کارهای بزرگ انجام داد.
احمدی فر تصریح کرد: ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه، تبادل اطلاعات بین افراد ،ایجاد ارتباط میان استعدادهای دانشجویی، و هدایت توانمندیها و ترکیب‌ آن ها بخوبی میتواند جواب دهد که در آموزشکده فنی پسران ایلام این مهم تحقق پیداکرده برای مثال، با تشکیل گروههای هم استعداد در حوزه هنر و معماری بخوبی عمل شده که منجر بخلق آثار و نور آوریهای خوب شده است.
احمدی فر تعامل میان بخشی برای تحقق شعار سال را خیلی ضروری و لازم دانست و یاداور شد:اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی سخت نیست باید کار انجام داد و پس ازآن فهمید میشود که براحتی میتواند سیاستهای اقتصاد مقاومتی قابل تحقق است و باید از شعارزدگی پرهیزگردد.
وی با اعلام این که تعامل بین صنعت و دانشگاه باید بمعنای واقعی انجام گردد تا بتوان شعار سال را تحقق بخشید اظهار داشت: مراکز علمی و دانشگاهی باید بخوبی از ظرفیتها و فرصتهای دستگاهها و ادارات استفاده نمایند.
منبع: قطره

 

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1231 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0