صدور پروانه ساخت مسکن در سال نود و پنج نسبت به سال نود و دو عضو سازمان نظام مهندسی کشور بیان داشت:

صدور پروانه ساخت مسکن در سال نود و پنج نسبت به سال نود و دو نصف شده است

ایرج رهبر عنوان کرد: در سال نود و دو حدود شانزده هزار پروانه ساخت صادر کردیم ولی در سال نود و پنج به هشت هزار پروانه کاهش پیدا کرده است یعنی بیست میلیون متر مربع تبدیل به ده میلیون متر مربع تبدیل شده است.

کد خبر: 960918007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ آذر ۹۶ - ۱۰:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ایرج رهبر عنوان کرد: در سال نود و دو حدود شانزده هزار پروانه ساخت صادر کردیم ولی در سال نود و پنج به هشت هزار پروانه کاهش پیدا کرده است یعنی بیست میلیون متر مربع تبدیل به ده میلیون متر مربع تبدیل شده است.صدور پروانه ساخت مسکن در سال نود و پنج نسبت به سال نود و دو

صدور پروانه ساخت مسکن در سال نود و پنج نسبت به سال نود و دو

صدور پروانه ساخت مسکن در سال نود و پنج نسبت به سال نود و دو

صدور پروانه ساخت مسکن در سال نود و پنج نسبت  به سال نود و دو نصف شده است

وی در شروع با اشاره به این که مسکن قریب به ۵ سال است که در رکود به سر میبرد، ادامه داد: مسکن در اقتصاد کشور سهم بسیاری دارد و به قول معروف لوکوموتیو اقتصاد کشور است و مثل الان وقتی دچار رکود شود، مشکلات بسیاری در حوزه اشتغال و گردش مالی کشور ایجاد میکند.
رهبر به دلایل برخی کارشناسان درمورد دلیل رکود مسکن اشاره کرد و افزود: یک علت رکود مسکن آن است که میخواهند تورم را کنترل کنند زیرا مسکن حدود سی درصد در گردش مالی اقتصاد موثر است.
نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران تصریح کرد: نیاز مسکن هیچگاه بر طرف نمی گردد و طبق اعلام سازمان نفوس و مسکن، بیش از دو و نیم میلیون واحد خالی در کشور داریم و این در حالیکه بسیاری از مردم مسکن ندارند و ازدواجها به علت نداشتن مسکن متوقف گردیده است و گاها زوجین بهمین علت طلاق میگیرند.
علیرضا رحمتی به اثر منفی رکود مسکن اشاره کرد و گفت: خیلی از کارخانه های اصلی کشور همچون سیمان، لوله، شیشه و … به علت رکود مسکن با نیمی از ظرفیت شان فعالیت میکنند.
وی در مورد ارجاع کار برای ساخت و ساز مسکن به اشخاص حقیقی در نظام مهندسی افزود: حدود هفتاد درصد اجرای کار نظارت توسط اعضای حقیقی و سی درصد هم توسط اعضای حقوقی انجام می گردد.

صدور پروانه ساخت مسکن در سال نود و پنج نسبت به سال نود و دو


رحمتی ادامه داد: در سال نود و دو حدود شانزده هزار پروانه ساخت صادر کردیم ولی در سال نود و پنج به هشت هزار پروانه کاهش پیدا کرده است یعنی بیست میلیون متر مربع تبدیل به ده میلیون متر مربع تبدیل شده است. از طرف دیگر مهندسان آماده بکار نسبت به سال نود و دو حدود ۳ برابر شده اند.
وی با اشاره به این که همیشه در ساخت و ساز کمیت را مد نظر قرار داده ایم، افزود: اقتصاد کشور را متاسفانه به صنعت ساخت و ساز گره زده ایم و به هر ترتیبی میخواهیم صنعت ساخت و ساز را رونق ببخشیم تا اقتصاد رونق بگیرد که این خیلی اشتباه است زیرا اصلا در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، اقتصاد بر مبنای مسکن نیست.
عضو سازمان نظام مهندسی کشور با اعلام این که رکود مسکن یک نکته مثبت داشته و آن این که به تعداد خانه های بد، خانه های بدتر اضافه نشده است، خاطر نشان ساخت: وقتی از سال هشتاد و چهار موضوع شناسنامه فنی ساختمان که وظیفه شهرداریها بوده، روی زمین مانده است و شهرداری به ساختمانهای بدون شناسنامه فنی، پایانکار میدهند و هم چنین نظام مهندسی هیچ قوه قهریه ای ندارد، نساختن خانه یعنی اضافه نشدن خانه های بدتر و بهمین علت امیدوار هستیم برای شهرداریها درآمد پایدار درست کنند تا شهرداری با فروش تراکم، شهر را به ویرانه تبدیل نکند.
منبع : صبح و گفت وگو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۶
958 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0