وزیر مداخله‌گر امروز باید مسئولیت تخلفات سازمان نظام مهندسی را بپذیرد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

وزیر مداخله‌گر امروز باید مسئولیت تخلفات سازمان نظام مهندسی را بپذیرد

ریاست سازمان نظام مهندسی با عنوان این که پرونده برداشت ‌های غیر قانونی از حساب سازمان نظام مهندسی در حال پیگیری ‌های قضایی است، بیان کرد: صبح امروز بهمراه معاون وزیر راه شهرسازی نشستی را با معاون حقوقی ریاست جمهوری داشتیم و مشخص شد اظهارنظر نهایی در مورد ارجاع کار باید به عهده سازمان نظام مهندسی باشد و خانم جنیدی اعلام کرد که رای وزارت راه و شهرسازی را در این زمینه نپذیرفته اند.

کد خبر: 970614009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ شهریور ۹۷ - ۱:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی با عنوان این که پرونده برداشت ‌های غیر قانونی از حساب سازمان نظام مهندسی در حال پیگیری ‌های قضایی است، بیان کرد: صبح امروز بهمراه معاون وزیر راه شهرسازی نشستی را با معاون حقوقی ریاست جمهوری داشتیم و مشخص شد اظهارنظر نهایی در مورد ارجاع کار باید به عهده سازمان نظام مهندسی باشد و خانم جنیدی اعلام کرد که رای وزارت راه و شهرسازی را در این زمینه نپذیرفته اند.

وزیر مداخله‌گر امروز باید مسئولیت تخلفات سازمان نظام مهندسی را بپذیرد

وزیر مداخله‌گر امروز باید مسئولیت تخلفات سازمان نظام مهندسی را بپذیرد

وزیر مداخله‌گر امروز باید مسئولیت تخلفات  سازمان نظام مهندسی را بپذیرد/ قوه قضاییه حکم دهد تا هر کسی حرف بی ‌ربط نزند

فرج الله رجبی در مورد ۲ پرونده برداشت غیر قانونی چهل میلیارد تومانی و ۷٫۵ میلیارد تومانی از حساب بانکی سازمان نظام مهندسی استان تهران، گفت: این جریان یک سوء استفاده بوده و دادگاه در این مورد باید حکم بدهد ولی ما نمی‌ گوییم اختلاس شده بلکه این موضوع برداشت ‌های غیر قانونی از حساب سازمان نظام مهندسی است و نباید از عنوان اختلاس برای آن استفاده کرد.
رجبی با عنوان این که نظام مهندسی استان تهران اصل این پول (۷٫۵ میلیارد تومان) را به حساب برگردانده و پرونده به دادگاه ارجاع داده شده است،‌ تصریح کرد: چهل میلیارد تومان هم هنوز در حساب سازمان موجود است و چیزی از حساب سازمان نظام مهندسی برداشت نشده است و پرونده در دادگستری در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر این که وقتی دستگاه‌ هایی خارج از سازمان نظام مهندسی در کار سازمان دخالت کنند طبیعی است که شاهد این اتفاقات باشیم،‌ ادامه داد: مگر آقای اخوندی پروانه اشتغال بکار ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را ابطال نکرد؟ این دخالت است و الان هم باید مسئولیت این اتفاقات را به عهده بگیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشور با عنوان این که سازمان نظام مهندسی از شفاف سازی حمایت می ‌کند،‌ افزود: آمادگی این را داریم که هر گونه اطلاعات مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی را در اختیار مسئولان این وزارتخانه و افکار عمومی قرار دهیم، ولی قضاوت ‌های عجولانه را نمی‌ پسندیم و اگر هم تخلف هر شخصی در هر سطحی از مدیریت محرز گردید باید به مراجع قضایی و نیروی انتظامی پاسخگو باشد.
رجبی با عنوان این که مخالف صدور حکم کلی هستیم و در باره ۲ برداشت غیر قانونی چهل میلیارد تومانی و ۷٫۵ میلیارد تومانی هیچ حقوقی از سازمان نظام مهندسی تضییع نشده است،‌ یاد آور شد: در حال پیگیری‌ های قضایی برای این ۲ مورد پرونده هستیم. البته بخشی از تخلفات مربوط به دستگاه ‌های دیگری است و نام بانک‌ ها میان متخلفین عنوان شده است. برخی از اعضای هیات مدیره سازمان هم تخلفاتی را مرتکب شده‌اند و بدون مجوز اقدام به انجام کارهایی کرده‌اند که همه این موضوعات در حال پیگیری است.
وی گفت: قوه قضاییه باید در مورد جزییات این پرونده‌ ها اظهار نظر کند تا حرف ‌های بی‌ ربط از هر کسی منتشر نگردد. در نهایت آن چه که مربوط به وجوه سازمان نظام مهندسی بوده به حساب سازمان برگشته است.
رجبی، در مورد حقوق‌ های نجومی در سازمان نظام مهندسی، عنوان داشت: درخواست ما از وزارت راه و شهرسازی این است که این موضوعات را یک بار بصورت مشترک با سازمان نظام مهندسی بررسی کند. ولی این که یک عده‌ای حرفی را بزنند و عده‌ای دیگر آن را تصحیح یا تکذیب کنند اقدامات خوبی نیست. گزارش ‌هایی که وزارت راه و شهرسازی از سازمان نظام مهندسی می ‌دهد باید مبتنی بر گزارش بازرسی و ذی حسابی باشد و نه مبتنی بر پیش فرض ‌های شخصی. ما از هر گونه بررسی و بازرسی استقبال می‌ کنیم.

وزیر مداخله‌گر امروز باید مسئولیت تخلفات سازمان نظام مهندسی را بپذیرد

وی در مورد آخرین مذاکرات با معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره موضوع ساز و کار ارجاع به کار مهندسان، خاطر نشان کرد: صبح امروز بهمراه معاون وزیر راه شهرسازی نشستی را با معاون حقوقی ریاست جمهوری داشتیم و مشخص گردید اظهارنظر نهایی در مورد ارجاع کار باید به عهده سازمان نظام مهندسی باشد و خانم جنیدی اعلام کرد که رای وزارت راه و شهرسازی را در این زمینه نپذیرفته ‌اند و سازمان‌ های نظام مهندسی بعنوان نقطه آخر معرفی مهندس ناظر در پروژه‌ ها هستند و قرار بر اینست که در مورد این موضوع نشستی داشته باشیم و تصمیم نهایی را به استان ‌ها ابلاغ کنیم.
رجبی هم چنین در مورد ممنوعیت ورود برخی از افراد به انتخابات نظام مهندسی که مهرماه برگزار می‌ گردد،‌ افزود: وزارت راه و شهرسازی نامزدهای انتخابات سازمان نظام مهندسی را تایید یا رد صلاحیت می‌ کند ولی کسانیکه پروانه اشتغال به کارشان باطل شده باشد امکان شرکت در انتخابات نظام مهندسی را ندارند.
منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۹۷
1426 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0