نقش مهم بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در کاهش تخلفات ساختمانی نقش مهم بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در کاهش تخلفات ساختمانی

نقش مهم بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در کاهش تخلفات ساختمانی

نقش مهم بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در کاهش تخلفات ساختمانی ، از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان شد

کد خبر: 000417003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ تیر ۰۰ - ۵:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نقش مهم بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در کاهش تخلفات ساختمانی ، از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان شد

نقش مهم بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در کاهش تخلفات ساختمانی

نقش مهم بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی در کاهش تخلفات ساختمانی
علی اصغر زحمتکش بیان کرد؛
صدور مکانیزه پروانه ساختمانی نقش مهمی در کاهش تخلف‌سازی دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، بیان کرد: بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی نقش مهمی در کاهش تخلفات ساختمانی و تمایل شهروندان به ساخت و ساز قانونی خواهد داشت.
علی اصغر زحمتکش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در مراسم رونمایی از سامانه شهروند سپاری که با حضور استاندار و مدیران ارشد استانی و شهری و بمنظور ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان برگزار گردید، طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی را مهم و ضروری دانست و افزود: بسیاری از کارشناسان خبره ماه‌ها روی این طرح کار کردند.
زحمتکش ادامه داد: زمان‌بر بودن و بروکراسی اداری پیچیده و نفس‌گیر صدور پروانه ساختمانی همواره یکی از دغدغه های اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوده است که تاثیر زیادی در افزایش تخلف‌سازی داشت و مردم را دل‌زده می‌کرد که سراغ اخذ پروانه ساختمانی نروند.
وی با عنوان اینکه پروسه غیر حضوری شدن صدور پروانه ساختمانی با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف انجام شد، بیان داشت: یک بخش این طرح مربوط به شهرداری بود که با همت و پشتیبانی شهردار، معاونین شهرداری و کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر با محوریت مهندس قمی و مهندس سفید انجام شد و بخش دیگر آن در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و با فراهم کردن زیرساخت های امضای دیجیتال و فرم‌ها به انجام رسید.
وی با تاکید بر اهمیت مکانیزه شدن صدور پروانه ساختمانی تصریح کرد: موضوعی که معاونت عمرانی استانداری یزد بارها در جلسات پیش‌گیری از تخلفات ساختمانی تاکید زیادی بر آن داشتند، بحث زمان بر بودن صدور پروانه ساختمانی و ضرورت کوتاه تر شدن پروسه اخذ آن بود که اکنون در این تفاهم نامه لحاظ شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: در این تفاهم‌نامه‌های دیده شده است که پروانه های ساختمانی حتما با نقشه های معماری صادر شوند. تهیه نقشه های سازه، برق و مکانیک پروسه زمان‌بری است که می‌ تواند عامل مهمی در افزایش تخلفات ساختمانی باشد که این موضوع خوشبختانه در این تفاهم‌نامه آمده است.
وی در خاتمه گفت: لازم است از تلاش ‌های تیم انفورماتیک و همکاران خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و هم‌چنین پشتیبانی و حمایت های مستمر مدیران شهرداری و کمیسیون شهر هوشمند و راهنمایی ها و همکاری‌ های مدیران ارشد استانی از جمله دکتر طالبی استاندار و مهندس صادقیان معاونت عمرانی استانداری یزد تشکر کنم.
لازم به ذکر است از این پس شهروندان می ‌توانند با مراجعه به سامانه شهروند سپاری خدمات تخصصی مانند پاسخ استعلام بانک، گواهی نقل و انتقال، گواهی عدم خلاف و همچنین پروانه شهرسازی را به صورت الکترونیکی دریافت و از خدمات عمومی شامل پرداخت عوارض نوسازی، اعلام هوشمند ضابطه، سوابق آراء کمیسیون و محاسبه زیربنای ساخت استفاده کنند.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۰۰
346 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0