اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده

اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده

اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده ، ضروری است و مبنای کنترل نقشه در سازمان است. یکی از برنامه‌های ما ارتباط مستقیم با اعضا به صورت هر دو هفته یک بار است

کد خبر: 991206005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ - ۱:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده ، ضروری است و مبنای کنترل نقشه در سازمان است. یکی از برنامه‌های ما ارتباط مستقیم با اعضا به صورت هر دو هفته یک بار است

اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده

اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی بیان کرد: اهمیت طرح تفصیلی اورمیه برای جلوگیری از شهرفروشی و نسل آینده ضروری است و مبنای کنترل نقشه در سازمان است.
امیرحسین مرادزاده رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی در گفت و گویی به مناسبت روز مهندس بیان کرد: هیات مدیره دور هشتم سازمان براساس وعده‌ها و برنامه ‌هایی که مد نظر قرار داده بود، عملکرد قابل قبولی داشته و در این مورد در سازمان، تهیه و نصب تلویزیون شهری برای نمایش اخبار و اطلاعیه‌ها به اعضا، آماده‌سازی و راه‌اندازی نظام جامع الکترونیک برای الکترونیکی کردن تمام خدمات و کاهش مراجعات حضوری از مهم ‌ترین اقدامات صورت گرفته است.
مرادزاده در مورد شرایط کرونایی حاکم و برنامه‌ها و عملکرد سازمان در این دوران، گفت: تغییر فضای فیزیکی محیط داخل سازمان در راستای دستورالعمل ‌های بهداشتی، کمک بیش از سه میلیارد ریالی در سطح استان برای خرید تجهیزات و لوازم، خرید و نصب ۳ دستگاه ضدعفونی در طبقات به همراه لوازم بهداشتی از جمله تب‌سنج و ماسک برای مقابله با شیوع این بیماری بوده است.
وی در مورد آخرین وضعیت نظام جامع الکترونیک، بیان کرد: علی رغم شرایط خاص کرونایی، شیوع این بیماری در روند حرکت ما بسمت الکترونیکی شدن کارها سرعت بخشید و نظام جامع الکترونیک به ‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم هیات مدیره در حال اجراست و هم‌اکنون نیز مراحل تست و آزمایش آن برای حل ایرادات و مشکلات در حال انجام است گرچه براساس برنامه‌ریزی قرار بر راه‌اندازی این سامانه در اواسط بهمن‌ماه بود، با این حال برای داشتن یک سامانه کم‌نقص بعد از حل‌مشکلات و ایرادات بعد از تست آن، تا پایان سال راه‌اندازی می گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: نرم افزار گیشه (اتوماسیون اداری) نیز برای کاهش مراجعات حضوری اعضا و شهروندان برای الکترونیکی شدن تمام مراحل‌ ارسال نامه و درخواست از ابتدا و پی‌گیری مرحله به مرحله آن نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.
وی گفت: قرارداد نظام بیمه جامع مسوولیت و خدمات درمانی و هم‌چنین راه‌اندازی اتاق شیشه‌ای به عنوان یکی از مطالبات به‌حق اعضا در راستای شفافیت عملکرد هیات مدیره نیز اجرایی شده و عملکرد و مصوبات جلسات به صورت شفاف در صفحات مجازی و سایت سازمان قرار می ‌گیرد ضمن اینکه سپرده مهندسین را با توجه به شرایط اقتصادی و کرونایی حال حاضر تا آخر سال نود و هفت، آزادسازی کرده‌ایم.
وی افزود: برای ارائه خدمات حقوقی به اعضا، هر هفته مشاورحقوقی سازمان به طور رایگان در حوزه مشکلات شخصی و ساخت و ساز به اعضا خدمات ارائه می ‌دهد ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای در مورد همکاری با آزمایشگاه مکانیک خاک، آزمایشگاه مادر تخصصی، سازمان فنی و حرفه‌ای و بانک تجارت و صادرات و هم‌چنین بنیادمسکن براب همکاری همه اعضا برای ارائه خدمات به اعضا منعقد کرده‌ایم.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما ارتباط مستقیم با اعضا به صورت هر دو هفته یک بار برای دریافت انتقادات، نقد و پیشنهادات اعضا برگزار می ‌کنیم ضمن اینکه در چند ماه گذشته علی‌رغم شرایط کرونایی و وضعیت جوی، از دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها بازدید گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: در راستای چابک‌سازی فرایند کاری و کاهش بروکراسی اداری که یکی از دغدغه‌های اعضا و مراجعین بوده علاوه بر حرکت به سمت نظام جامع الکترونیک، حذف و ادغام برخی فرم ‌ها و کاهش امضاهای موردنیاز در برنامه قرار گرفت تا رضایت‌مندی مراجعین و اعضا فراهم گردد، ضمن اینکه جلسات شورای مدیران نیز برای حل مشکلات اعضا و سازمان نیز بصورت مستمر برگزار می‌ گردد.
وی از همکاری سازمان در طرح اقدام ملی نیز خبرداد و افزود: در راستای همکاری در طرح اقدام ملی، طبق تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی، فراخوانی برای اعضای حقوقی و حقیقی منتشر که اعضا نیز استقبال قابل توجهی داشته‌اند.
مرادزاده با اشاره به برگزاری آزمون و سمینارها به صورت آنلاین گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی، دوره‌ها و سمینارهای آموزشی و آزمون‌ ها به صورت الکترونیکی برگزار که صد و سی و پنج سمینار و ۱۲۸ آزمون طی ده ماه برگزار گردید.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی چارت سازمانی و طبقه‌بندی مشاغل نیز از دیگر برنامه‌های هیات مدیره بود که بزودی در شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی در مورد برنامه‌های فرهنگی سازمان نیز بیان کرد: زمینی برای احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی با مساحت ۴۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده و عملیات احداث آن سال آینده شروع خواهد شد و در شهرستان‌ها نیز برای احداث چنین مجموعه‌ها و هم‌چنین احداث دفاتر نمایندگی در حال خرید زمین و تجهیزات هستیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی گفت: کمک ۱۵۰ میلیون تومانی به نهادها و موسسات خیریه، قرارداد با فروشگاه‌ های ورزشی، فرهنگی، خدماتی، پزشکی و آزمایشگاهی با هدف ارائه خدمات به اعضا نیز از دیگربرنامه‌های حمایتی هیات مدیره دور هشتم بوده است.
مرادزاده ادامه داد: مناقصات احداث دفاتر نمایندگی در شهرستان‌های خوی، نقده، تکاب، بوکان و سردشت برگزار و در سال جدید برای سایر شهرها نیز برگزار خواهد شد.
وی در مورد عملکرد واحد اجرای سازمان بیان کرد: ۷۴۵ پرونده قرارداد ثبت مجریان ذی صلاح و هم‌چنین صدور ۲۹۲ شناسنامه فنی ملکی به ‌عنوان یکی از الزامات، صدور ۱۴۸۰ پروانه ساخت و ساز در طی ده ماهه، پرداخت بیش از ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های طرف قرارداد به اعضا هم در هیات مدیره دور هشتم انجام شد.
وی در مورد طرح تفصیلی شهر اورمیه نیز بیان کرد: این طرح در اردی‌بهشت ‌ماه سال جاری با محوریت شهرداری اورمیه به ‌عنوان کارفرما، ابلاغ و بعد از آن واحد کنترل نقشه سازمان براساس ضوابط ابلاغی طرح، نقشه‌ها را تایید می‌کنند.
مرادزاده گفت: برای جلوگیری از شهرفروشی و برای آینده شهر و فرزندان، طرح تفصیلی به عنوان محوریت ساخت و سازها و کنترل نقشه‌ها است و برای کاهش ابهامات و ناهماهنگی‌ها در این مورد، جلساتی با اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برگزار و همچنین شهرداری برای حل ایرادات و ابهامات طرح مکاتباتی با کمیسیون ماده ۵ برای حل نواقص برگزار کند.
وی گفت: ساخت و ساز با توجه به شرایط کرونایی رشد کرده به طوری که متراژ مجموع نقشه‌ها، در مقایسه با بودجه سال نود و نه، بیش از پنجاه درصد افزایش یافته و انتظار افزایش در اسفندماه نیز در شهرستان‌ها و اورمیه مورد انتظار است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی، در پایان از شهروندان خواست: توصیه ما به شهروندان آگاهی از مقررات و اعتماد به مهندسان و سپردن اجرا و احداث اماکن مسکونی به مهندسان است و این اتفاق هم به نفع آنها و مردم و بهره‌مندی از خدمات مناسب خواهد بود ضمن اینکه طرح تفصیلی به عنوان یک برنامه آینده محور باید تمکین گردد.
منبع: پایگاه خبری ارومیه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۹
437 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0