اهمیت بخش کشاورزی، تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی اهمیت بخش کشاورزی، تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی

اهمیت بخش کشاورزی، تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی

اهمیت بخش کشاورزی، تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی ،دغدغه مهمی بود که در اظهارات نماینده کازرون مطرح شد

کد خبر: 990301006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ خرداد ۹۹ - ۵:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اهمیت بخش کشاورزی، تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی ،دغدغه مهمی بود که در اظهارات نماینده کازرون مطرح شد

اهمیت بخش کشاورزی، تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی

اهمیت بخش کشاورزی، تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی

نماینده کازرون بیان کرد:

تلاش برای بهره گیری از فناوری ‌های هسته‌ای در کشاورزی/فارس را به قطب کشاورزی هسته‌ای تبدیل می ‌کنیم

نماینده منتخب مردم شریف کازرون و کوه‌چنار در مجلس بیان کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی بدنبال بهره گیری از فناوری‌های هسته‌ای در کشاورزی هستیم.

فریدون عباسی دوانی نماینده منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با رییس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

فریدون عباسی دوانی در این جلسه که با حضور رییس و جمعی از مدیران ارشد سازمان برگزار گردید، با اشاره به نقش دانش و فناوری ‌های نوین در توسعه کشاورزی، ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی بدنبال توسعه و بهره گیری از فناوری‌ های هسته‌ای در کشاورزی، عمومیت بخشی آن در جامعه و در اختیار قرار دادن این فناوری ‌های جدید با مشارکت حداکثری بخش خصوصی هستیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: طبق این اساس بنا داریم با ایجاد ظرفیت‌ های مورد نیاز، استان فارس را به قطب کشاورزی هسته‌ای تبدیل کنیم و در همین ارتباط مقدمات برگزاری گردهمایی کشاورزی هسته‌ای با هدف آگاهی سازی فناوری‌ های مرتبط در کازرون فراهم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان فارس، اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه استان فارس در تولیدات بخش کشاورزی، فعالیت ‌های جدید اقلیم محور، توسعه کسب و کار‌های نوین کشاورزی و ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی با اتکای ظرفیت‌ های مردمی و هم‌چنین راه اندازی گمرک در دستور کار است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی بعنوان سازمان دانشی با داشتن ظرفیت‌های علمی، فنی و اجرایی قابل توجه، می‌ تواند به اجرای برنامه ‌های یاد شده کمک شایانی کند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تأکید بر لزوم تسریع انتقال دانش و فناوری ‌های جدید در محیط‌های تولید، ادامه داد: یکی از مشکلات مهم، سرعت پایین انتقال دانش و تکنولوژی‌ های نوین به محیط ‌های تولید است.

شاهرخ رمضان نژاد افزود: زیرساخت‌ های مورد نیاز برای تسریع این جریان، در سازمان با طراحی، نهادسازی و ایجاد شبکه غیردولتی و توسعه مناسبات جدید در کشاورزی از جمله اشتغال دانش مزدمحوری و سهم بری دانش از تولید، ایجاد و راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی، مراکز مهارت آموزی و توان افزایی و مراکز انتقال دانش و تکنولوژی ‌های نوین کشاورزی غیردولتی و مراکز اصلاح نژاد خصوصی با اتکا به ظرفیت‌ های مردمی فراهم شده است.

وی در این جلسه، تشکیل گروه مدیریت پسماند‌های کشاورزی و کاهش ضایعات و گروه صنعت غذا برای ارتقای ماندگاری مواد غذایی را در ذیل پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای پیشنهاد داد و به مدیران ستادی راه اندازی و صدور مجوز مرکز خدمات پژوهش ‌های کاربردی کشاورزی هسته‌ای غیردولتی، مرکز تابش گامای خصوصی و شهرک فناوری‌ ها و نوآوری ‌های کشاورزی غیردولتی را در شهرستان کازرون تاکید نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۹۹
507 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0