مسائل کرج را نمیتوان بدون توجه به مسائل منطقه ای آن حل کرد معاون وزیر مسکن و شهر سازی

اهمیت پرسش و پاسخ برای روشن شدن حقایق

معاون وزیر مسکن و شهر سازی بیان کرد: دانستن حقیقت یکی از مهم ترین انگیزه های انسانی در تکاپوی زندگی است و بطور حتم یکی از راههای دست یابی به حقیقت پرسش و پاسخ خواهد بود. به صورتی نهادین انسان میپرسد تا دریابد آن چه را که رخ داده، تا راهی بیابد برای روشنگری و تا قضاوتی داشته باشد عادلانه تر.

کد خبر: 961214016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ - ۷:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاون وزیر مسکن و شهر سازی بیان کرد: دانستن حقیقت یکی از مهم ترین انگیزه های انسانی در تکاپوی زندگی است و بطور حتم یکی از راههای دست یابی به حقیقت پرسش و پاسخ خواهد بود. به صورتی نهادین انسان میپرسد تا دریابد آن چه را که رخ داده، تا راهی بیابد برای روشنگری و تا قضاوتی داشته باشد عادلانه تر.

اهمیت پرسش و پاسخ برای روشن شدن حقایق

اهمیت پرسش و پاسخ برای روشن شدن حقایق

اهمیت پرسش و پاسخ  برای روشن شدن حقایق

دانستن حقیقت یکی از مهم ترین انگیزه های انسانی در تکاپوی زندگی است و بطور حتم یکی از راههای دست یابی به حقیقت پرسش و پاسخ خواهد بود. به صورتی نهادین انسان میپرسد تا دریابد آن چه را که رخ داده، تا راهی بیابد برای روشنگری و تا قضاوتی داشته باشد عادلانه تر. پرسیدن و در انتظار پاسخ نشستن در هر سطح و مرتبه ای عطشی وسیع ایجاد میکند، از یک کلاس درس بین شاگرد و معلم، تا در سطح جامعه و بین یک حکومت و مردمانش . همواره عطش شنیدن حقایق سیری ناپذیر است. با چنین شناختی از روحیات انسانی است که هر جلسه کلاس درسم با پرسش شروع میشود.
– امروز در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای سومین بار شاهد نشست پرس و پاسخ (شما بخوانید جلسه استیضاح) از وزیر راه و شهرسازی بودم. طرح سوالات و پرسشها ازمقامات مسئول و اجرائی از طرف مجلس میتواند یکی از نشانه های مردم سالاری حاکم برکشور بوده، به آن بالید و آن را پاس داشت. در مورد شرایط حاکم بر این جلسه باید گفت که خوشبختانه اداره جلسه از طرف ریاست کمیسیون و با همراهی نمایندگان محترم و طراحان استیضاح بسیار حرفه ای، محترمانه و عادلانه بود. این که میشود از تجارب گذشته یاد گرفت و پله به پله فرآیند مردم سالاری را در وجودمان نهادینه کرد امید بخش است.

اهمیت پرسش و پاسخ برای روشن شدن حقایق

– در ابتدا نمایندگان تک تک سوالات را جداگانه مطرح کردند و دکتر آخوندی هم بصورت مفصل و متکی بر داده های دقیق به سوالات جواب دادند. در این گفت و گوها وزیر راه و شهرسازی با اعتماد به نفس بالا، مسلط و مستدل ظاهر شدند، بطوری که نماینده محترم تهران دکتر وکیلی که به نمایندگی از دیگر نماینده های امضا کننده استیضاح صحبت میکرد در خاتمه سوالات بر توانایی دکتر آخوندی اذعان کرده و صراحتا گفت: اعتقاد دارم ایشان یک سرو گردن از دیگر وزرا هم در نظر و هم در مدیریت اجرایی بالاتر هستند. در انتها نیز وی استدلال کرد که در راستای برقراری سنت پاسخ گویی مدیران، خواهان استعفا و یا طرح استیضاح در صحن علنی هستیم.
– اما دکتر آخوندی در نهایت در برابر درخواست مطرح شده استعفا از طرف نمایندگان حاضر، ضمن یادآوری حادثه قطار مشهد به تهران گفت: در آن زمان استعفا دادم و مشکلی نیز با این موضوع نداشته ام و ندارم، ولی اکنون تنها برای روشن شدن چگونگی حادث شدن واقعه و پایمال نشدن حق و حقوق دست اندرکاران و زحمتکشان صنعت هوایی کشور، مقاومت کرده و استعفا نمی دهم تا حقیقت پایمال نگردد.
– در ادامه و در زمان طرح نظرات دیگر نماینده ها، تعدادی از نمایندگان مستدلانه از عملکرد صنعت هوایی کشور و وزارتخانه دفاع کردند و با ذکر اتفاقات مثبتی که در صنعت هوانوردی کشور در سالهای اخیر صورت گرفته خواهان درک تحولات صورت گرفته شدند. یکی از نماینده ها هم تعجب خود را از قانع نشدن یازده نفر از استیضاح کنندگان افزود و انتقاد داشت که چرا اجازه نمیدهند اول تحقیقات کامل گردد. دفاع از وزیر توسط دیگر نمایندگان به نحوی بود که یکی از استیضاح کنندگان معترض نمایندگان مخالف استیضاح شده و گفت: من که سه دوره نماینده مجلس بوده ام تا به حال مشاهده نکرده ام که نمایندگان این گونه به نفع وزیری وارد بحث گردند.
– هم چنین در حاشیه این نشست نمایندگان محترمی دیده میشدند که در فرصت زمانی مناسب دست یافته، از اقدام دکتر آخوندی برای اصلاحات صورت گرفته اخیر در فرآیند اداری ارایه خدمات مهندسی ساختمان ابراز رضایت میکردند.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۹۶
918 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0