بخش خصوصی فاوا در رگولاتوری صاحب کرسی شد با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیات وزیران

بخش خصوصی فاوا در رگولاتوری صاحب کرسی شد

سرانجام با پیگیری های پی در پی سازمان نظام صنفی رایانه ای، خواسته چندین ساله صنف به منظور حضور نماینده بخش خصوصی فاوا در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جامه عمل پوشید و ناصرعلی سعادت رییس این سازمان با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیات وزیران، به عنوان عضو صاحب نظر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتخاب شد تا صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات بتواند در عالی ترین کمیسیون سیاست گذاری در حوزه فاوا نقش آفرین باشد.

کد خبر: 960701012 تاریخ انتشار: شنبه ۱ مهر ۹۶ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای آ؛ذربایجان شرقیطبق ماده ۶ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ICT و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ترتیب رییس و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محسوب می شوند و نمایندگانی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و پنج نفر از صاحب نظران امور اقتصادی، ارتباطات یا فناوری اطلاعات و پست نیز دیگر اعضای آن را تشکیل می دهند که برای مدت چهار سال به این سمت منصوب می شوند.بخش خصوصی فاوا در رگولاتوری صاحب کرسی شد

بخش خصوصی فاوا در رگولاتوری صاحب کرسی شد

بخش خصوصی فاوا در رگولاتوری صاحب کرسی شد

 بخش خصوصی فاوا در  رگولاتوری صاحب کرسی شد

عزم جدی وزیر در تعامل با بخش خصوصی
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای در گفت و گو با فناوران با ابراز خرسندی از اینکه خواسته ۱۵ ساله صنف در تعامل با دولت دوازدهم و رویکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شده است، گفت: این اتفاق مهم نشان می دهد که آقای جهرمی وزیر ارتباطات عزم جدی دارد که کار مردم را به مردم بسپارد و به دنبال شعار نیست.
سعادت افزود: مهم تر از کسب صندلی در کمیسیون تنظیم مقررات، رویکرد  و نوع نگاه وزیر ارتباطات است که عملا تعامل با بخش خصوصی را نشان می‎دهد. وی با بیان اینکه صنف تاکنون فقط بازوی مشورتی دولت محسوب می شد و حق رای نداشت، گفت: اینکه صنف بتواند در مقررات گذاری های مربوط به کسب و کار خود تاثیرگذار باشد، بسیار مهم است و قطعا به مطالبات شان خواهند رسید.
دعوت از تشکل‎ها برای حل مشکلات صنف
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ضمن دعوت از تمام تشکل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حل مشکلات صنف، گفت: از تمام تشکل های حوزه ICT درخواست دارم تا فارغ از سلیقه ها، مشکلات خود را با نماینده بخش خصوصی در کمیسیون رگولاتوری در میان بگذارند تا به کمک هم بتوانیم فرایند کسب و کار را بهبود بخشیم. سعادت افزود: قطعا مکانیزمی ایجاد خواهیم کرد که دبیرخانه نظام صنفی رایانه ای تمام استان ها، مشکلات صنف را پایش کرده و آن را به دبیرخانه کشور ارجاع دهند تا در جلسات کمیسیون رگولاتوری بتوانم از حقوق کل صنف دفاع کنم.
جای کسی نیامدم
سعادت همچنین در پاسخ به این سوال که پس از انتخابات هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای آیا شما در کمیسیون رگولاتوری خواهید ماند یا نه؟ گفت: در قانون نام صاحبنظر آورده شده که می تواند ۴ سال در کمیسیون حضور داشته باشد. اگر تشخیص داده شود که ماندنم به نفع صنعت فاواست، می مانم در غیر این صورت صندلی را به رییس دوره بعدی واگذار خواهم کرد. وی افزود: من به عنوان ناصر علی سعادت در کمیسیون حضور ندارم بلکه به عنوان رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور آنجا می روم. وی درباره رفتن آقای جهانگرد نیز گفت: من جای آقای جهانگرد به کمیسیون نرفته ام، بلکه طبق قانون، صاحبنظر بخش خصوصی باید در کمیسیون تنظیم مقررات باشد و از وزارت ارتباطات نیز دو نماینده باید حضور داشته باشند.

بخش خصوصی فاوا در رگولاتوری صاحب کرسی شد

مقررات زدایی، مطالبه مهم صنف
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درباره مطالبات صنف از رگولاتوری گفت: یکی از مسایل مهم صنف در رابطه با مقرراتی است که برای کسب و کارشان تدوین می شود و به جای تسهیل فرایند کاری بیشتر دست و پا گیر است. وی افزود: خواسته تمام صنف این است که این مقررات دست و پاگیر تسهیل و شفاف شود و در این خصوص تمام تلاش خود را به عنوان نماینده بخش خصوصی فاوا در کمیسیون رگولاتوری خواهم کرد.  دبیرخانه کمیسیون در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد و مسوولیت ابلاغ مصوبات؛ تعیین دستور کار جلسات؛ برقراری ارتباط با دستگاه ها، موسسات و نهادها؛ تشکیل کارگروه های کارشناسی و تخصصی و دعوت از سایر افرادی که لازم است در جلسات کمیسیون حاضر شوند را بر عهده دارد. همچنین، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون، مسوولیت نظارت بر اجرای درست مصوبات و تهیه گزارش از بازخورد مصوبات و ارایه آن را به کمیسیون عهده دار است.
منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقی
مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۶
1151 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0