قاسم سلیمانی دشتکی

استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی اجباری شود

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی حوزه عمرانی، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هنگام آغاز عملیات اجرایی پروژه های ساختمان سازی دولتی، خصوصی، شهری و روستایی استفاده از مجری ذیصلاح ضرورت دارد.

کد خبر: 10223 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ فروردین ۹۶ - ۸:۱۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی حوزه عمرانی، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هنگام آغاز عملیات اجرایی پروژه های ساختمان سازی دولتی، خصوصی، شهری و روستایی استفاده از مجری ذیصلاح ضرورت دارد.استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی اجباری شود

استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی اجباری شود

استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی اجباری شود

استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی اجباری شود

وی افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی، استحکام سازی، ایمن سازی و رعایت مسئول فنی از مهمترین مزیت های استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: البته به منظور جلوگیری از استفاده صوری مجری ذیصلاح در ساختمان سازی ها بایستی از طریق دستگاه های نظارتی مورد توجه قرار گیرد و با متخلفان به شدت برخورد شود.
وی با اشاره به بیکاری بسیاری از دانش آموختگان مرتبط با ساختمان سازی و بالا بودن نرخبیکاری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با اجباری شدن استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی می توان آمار بیکاری را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به همین منظور باید چارچوب قانونی مشخصی تا هفته آینده طراحی، تدوین و برای اجرایی شدن ابلاغ شود.
وی گفت: کارمندان دولت نمی توانند به عنوان مجری ذیصلاح در ساختمان سازی فعالیت داشته باشند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: رعایت مسایل فنی، ایمن سازی و استحکام سازی ساختمان ها از حوادث احتمالی و خسارت های ناشی از آن جلوگیری می کند.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در صورت مشاهده تخلف از سوی مجریان ذیصلاح پروانه فعالیت آنان باطل می شود.
سیامک مشرف به اجرای قانون استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی در ۲۴ استان کشوراشاره و تصریح کرد: از زمان توقف اجرای این قانون در چهارمحال و بختیاری از سال های قبل تاکنون دو تا سه ساختمان حین عملیات ساخت تخریب شده است.
وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در ساختمان های عمومی قدیمی نسبت به بازدید و اعلام نظرکارشناسی در خصوص این ساختمان ها با شهرداری های استان به صورت رایگان همکاری کند.
استفاده از مجری ذیصلاح در ساخت و سازها استحکام سازی، ایمن سازی و رعایت مسئول فنی را به دنبال دارد.

منبع: مرور نیوز

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ فروردین ۹۶
1204 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0