رییس نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است رییس نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است

رییس نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است

رییس نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است ، و تا زمانی که این کار انجام نشود، نمیتوان جلوی تخلفات در این حوزه را گرفت

کد خبر: 010816002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ آبان ۰۱ - ۹:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رییس نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است ، و تا زمانی که این کار انجام نشود، نمیتوان جلوی تخلفات در این حوزه را گرفت

رییس نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است

رییس نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است

رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی بیان کرد: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری است
رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی اظهار داشت: جرم انگاری تخلفات ساختمانی ضروری بوده و تا زمانی که این کار انجام نشود، نمیتوان جلوی تخلفات در این حوزه را گرفت.
رضا دیزجی روز پنج‌شنبه با بیان اینکه نبود چنین شرایطی لطمه بزرگی به حوزه ساخت و ساز وارد می کند، گفت: ساختمان مانند یک عضوی از شهر بوده و وقتی عضوی از آن دچار مشکل شود، کل مجموعه شهر آسیب می بیند.
دیزجی ادامه داد: لطماتی که از ناحیه تخلفات ساخت و ساز به بدنه شهر وارد می شود بیشتر از لطماتی است که به افراد وارد می شود بنابراین متولیان مربوطه باید اقدام اساسی برای جلوگیری از بروز تخلفات انجام دهند.
وی افزود: سال نود و نه تعداد پرونده‌های ارجاعی این سازمان بیشتر از سال‌ های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بود که علت این امر مربوط به مجوز نقشه‌ها و پیش پروانه‌های ارجاعی به سازمان بود و این تعداد تابعی از عملکرد شهرداری است‌.
وی گفت: حدود ده هزار پرونده طی یک سال گذشته به سازمان نظام مهندسی ارجاع شده که از این تعداد دو هزار و چهارصد مورد در تبریز بود در حالی که تعداد پرونده‌های ارجاعی در تبریز طی سال نود و نه حدود ۴ هزار و دویست مورد بود.
دیزجی با بیان اینکه ماده بیست و دوم مقررات ملی ساختمان مربوط به تعمیر و نگه داری است، گفت: با وجود این‌ ۵ سال از تصویب آن می‌گذرد اما آیین نامه‌ های مربوطه برای اجرای آن تدوین نشده است و اجرای این قانون موجب افزایش اشتغال بین مهندسان و ارتقای ایمنی و رفاه شهروندان میشود.
وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ساختمانهای ناایمن، افزود: در این راستا ساختمانهای ناایمن شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت می گردند تا در مورد آنها برنامه ریزی لازم انجام شود.
رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه قولنامه به عنوان سندی معتبر برای معاملات ملکی نیست‌، گفت: بهتر است در تمامی معاملات از نظام مهندسی استعلام گردد تا وضعیت ساختمان بررسی شده و در آینده مشکلی برای خریدار به وجود نیاید.
دیزجی با بیان اینکه جامعه مهندسی افرادی منصف و باوجدان هستند، تصریح کرد: این اقشار طلایه داران ایمنی و امنیت در جامعه بوده و اگر شیطنتی در ساخت و سازها انجام می گردد از سوی مهندسان نبوده بلکه از سوی دارندگان سرمایه است.
وی ادامه داد: تعرفه خدمات نظام مهندسی در دنیا ده تا دوازده درصد هزینه های احداث است اما در کشور ما این تعرفه پایین تر است.
وی، با اشاره به اینکه در حوزه ساختمان خلا وجود کاردان و تکنسین وجود دارد، گفت: گسترش آموزش عالی و افزایش دانشگاه‌ها و دانش آموختگان باعث شده تا تعداد کاردانان بسیار کاهش یابد و دانشجویان به مقاطع کارشناسی و دکتری راه یابند.
دیزجی با بیان این‌ که قانون نظام مهندسی ساختمان مختص شرایط سال هفتاد و چهار نوشته شده و باید برخی موارد آن اصلاح گردد، گفت: مجلس و دولت در این زمینه اقدام کرده اند و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این راستا جلساتی با نمایندگان مجلس و مسوولان استانی برگزار کرده است.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۰۱
255 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0