رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند

رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند

رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند ، اجرای ساختمان توسط مجری منجر به داشتن ساختمان با کیفیت و صدور «شناسنامه فنی» و ملکی می‌شود

کد خبر: 021028006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ دی ۰۲ - ۲:۳۱ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند ، اجرای ساختمان توسط مجری منجر به داشتن ساختمان با کیفیت و صدور «شناسنامه فنی» و ملکی می‌شود

رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند

رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند
رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان بیان کرد: مردم ساخت‌وساز را به متخصصان بسپارند + فیلم
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان سمنان افزود: «شناسنامه فنی» به نوعی هویت تخصصی ساختمان به همراه مشخصات سازندگان متخصص آن است که حرکت در مسیر اجراشدن آن با بهره‌گیری از توان متخصصان باید در جامعه نهادینه گردد.
حمید حکیمی ادامه داد: اجرای ساختمان توسط مجری منجر به داشتن ساختمان با کیفیت و صدور «شناسنامه فنی» و ملکی می‌شود که این شناسنامه یک سند رسمی در کنار سند ملکی ساختمان است و نام افراد دخیل در ساخت در این شناسنامه قید می‌شود که تضمین کیفیت، اجرا و پاسخ‌گویی دارد.
حکیمی افزود: ساختمان سازی و تولید ساختمان امری تخصصی است و باید توسط متخصص ساخته شود، طراح در زمینه طراحی معماری، سازه و تاسیسات برق و و ناظر ساختمان در گذشته فعالیت داشتند و ناظر بر تطابق طرح با اجرا نظارت داشت و برای مراجع ذیصلاح در صدور پروانه گزارش ارایه می کرد.
وی گفت: از نگاه فنی به مردم توصیه می شود در حوزه ساختمان به عنوان محل امن و ایمن برای خانواده‌ها ارزش قایل باشند و ساخت و ساز را به متخصص این بخش بسپارند
ضعف در سمنان در بخش اجرای فنی ساختمان
رییس نظام مهندسی ساختمان سمنان تصریح کرد: براساس قانون مصوب سال ۱۳۷۴ طراحی، نظارت و اجرا بر عهده سازمان نظام مهندسی است و اقدامات خوبی در حوزه نظارت و طراحی قانون اجرا شد، اما در بخش اجرا در استان سمنان ضعف وجود داشت.
حکیمی با بیان اینکه حق مصرف کننده است که ساختمان یک مجری در مرحله ساخت داشته باشد، عنوان کرد: در اجرا و ساخت و ساز طی این سال‌ها مجریان مرحله ساخت ساختمان به عنوان جواب‌گوی مباحث ساخت وجود نداشتند که این ضعف بزرگی برای بهره‌بردار محسوب می‌شد که نداند چه کسی جوابگوی ساخت و ساز و معماری ساختمان است.
وی گفت: با پی‌گیری انجام شده در کشور و استان حدود یک سال و نیم است که ساخت ساختمان در استان سمنان مجری دارد و هیات ۴ نفره شامل معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران راه و شهرسازی استان سمنان و شهردار مرکز استان سمنان اجرایی و عملیاتی شد و ساختمان متولی
به گفته وی، برخی به اشتباه فکر می‌کنند مجری اجرای ساختمان هزینه اضافه به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند، اما وقتی ساخت ساختمان به فردی که صلاحیت اجرا دارد، واگذار گردد، این اقدام منجر به کاهش هزینه در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، مصرف انرژی و مصالح می‌شود و فرد دارای مهارت ساختمان‌سازی دستمزد خود را از این بخش دریافت می‌کند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان در تیرماه سال ۱۳۷۲ تاسیس گردید و با برگزاری انتخابات هیات مدیره از ابتدای سال ۱۳۷۳ شروع به فعالیت کرد. اکنون این سازمان با فعالیت در تمام شهرستانهای استان با شش دفتر نمایندگی و حدود ۴ هزار و پانصد نفر عضو، دارای ۹ نفر عضو هیات مدیره است.
از این تعداد اعضای سازمان بالغ بر دو هزار و ششصد و هفت عضو دارای پروانه و یکهزار و ۸۵۱ نفر از مهندسان بدون پروانه به کار مهندسی اشتغال دارند. هم‌چنین بالغ بر ۷۳۹ نفر از بانوان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان عضویت دارند.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۰۲
217 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0