رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم: فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم: فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم: فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم: فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد. عمده علت این مسئله پول نداشتن صاحبان امتیاز این نوع مسکن ها است

کد خبر: 011207004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ اسفند ۰۱ - ۳:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم: فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد. عمده علت این مسئله پول نداشتن صاحبان امتیاز این نوع مسکن ها است
،

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم: فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم: فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم؛
فیشهای مسکنی که از جیب سودجودیان در می آورد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از مشکلات ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن را فروش فیش ها به افراد سودجو عنوان کرد و گفت: عمده علت این مسئله پول نداشتن صاحبان امتیاز این نوع مسکن ها است
امین مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم در نشستی که به مناسبت روز مهندس برگزار گردید، پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را مسئله مهم در افزایش ساخت و سازهای مسکن عنوان کرد.
مقومی با اشاره به کاهشی بودن ساخت و سازها در این استان نسبت به سال گذشته، گفت: علت این مسئله کاهش پانصد هزار مترمربعی نسبت به سال گذشته در این استان است چرا که سال گذشته دو و میلیون مترمربع ساخت و سازدر این استان انجام شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با اشاره به آغاز ساخت اراضی ۵۶۰ هکتاری که سبب افزایش سه میلیون متر مربع میشود، از مهم‌ترین رسالتهای سازمان نظام مهندسین در ارتباط با تخلفات ساختمانی را، ارائه گزارش به شهرداری عنوان کرد و گفت: ابتدا این کار از طریق منهدس ناظر در سامانه ثبت و نهایتا این سازمان رسالت مکاتبه با شهرداری و … انجام خواهد داد.
مقومی در مورد تخلفات ساختمانی وظیفه سازمان این است که گزارش‌ها را به شهرداری اطلاع دهد ولی ما ضمانت اجرایی نداریم، مهندس ناظر ما گزارش تخلف را در سامانه ثبت می‌ کند و ما در ادامه با شهرداری یا دادستانی مکاتبه می‌کنیم.
وی، ثبت تعداد گزارش تخلفاتی در سامانه را قابل توجه دانسته و گفت: هدف از این گزارش ها برخورد قانونی با متخلفین در حوزه ساخت و ساز است.
وی با اشاره به دستمزد دو درصدی مهندسین قمی در هر متر مربع گفت: این آمار نسبت به ارقام کشوری پایین‌تر است چرا که طبق قانون مصوب شده تعرفه دستمزد مهندسین چهار درصد است.
وی، ساخت مسکن مهندسی را مورد توجه قرار دا و افزود: بی توجهی به این مسئله می تواند مشکلاتی برای مردم ایجاد کند چرا که بعضی از روی نآگاهی فکر می کنند که ساخت مسکن زیر نظر نظام مهندسی اقتصادی نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، ضمن لزوم افزایش آگاهی در این مسئله، به مسئله ساخت و سازی و بافت سنتی اشاره کرد و گفت: این مسئله در ساخت و سازهای رعایت نمی گردد و متاُسفانه مدتی است مسئله ساخت ساختمان با نمای رومی چندین سال است که در استان قم مطرح شده و این سازمان تذکر داده و این نوع ساخت و سازها را تخلف دانسته است.
وی، یکی از مشکلات ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن را فروش فیش ها به افراد سودجو عنوان کرد و ادامه داد: عمده دلیل این مسئله پول نداشتن صاحبان امتیاز این نوع مسکن ها است.
مقومی گفت: این افراد سودجو از سایر استانها اقدام به خرید این نوع مسکن ها می کنند و اهداف آنها ایجاد التهاب در قیمت مسکن ملی این این است.
منبع: اندیشه معاصر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۰۱
156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0