رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع

رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع

رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع ، خواهد شد. نظام مهندسی استان تلاش کرده که سالم‌سازی، شفاف‌سازی و ایجاد عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد

کد خبر: 021209006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ اسفند ۰۲ - ۹:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع ، خواهد شد. نظام مهندسی استان تلاش کرده که سالم‌سازی، شفاف‌سازی و ایجاد عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد

رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع

رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس:
رشد مهندسی زمینه‌ساز بهره‌برداری بهینه از منابع خواهد شد
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد: رشد و اعتلای مهندسی در کشور و استان، زمینه ساز پیشرفت و بهره برداری بهینه و مطلوب از منابع خواهد شد.
ستار خورشیدی، ضمن گرامی‌داشت پنجم اسفند روز مهندسی، با اشاره به ظرفیت‌های فنی و تخصصی این مجموعه گفت: نظام مهندسی استان تلاش کرده که سالم‌سازی، شفاف‌سازی و ایجاد عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد و در کنار به حوزه‌های آموزش و نظارت بر عملکردها نیز توجه داشته باشد.
وی گفت: به منظور اجرای عدالت در در فعالیت های سازمان، تمام متراژهای مستحدثات بر روی سامانه ارجاع قرار گرفته و برای همگان قابل مشاهده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس افزود: نظارت بر عملکرد مجریان، اصلاح سخت افزارها و نرم افزارهای کاربردی، اجرایی سازی قرارداد نظارت، اصلاح تعرفه های نقشه UTM و جداسازی درصدهای نقشه برداری از دیگر اقدامات صورت گرفته در نظام مهندسی ساختمان استان فارس است.
رشد مهندسی زمینه‌ساز بهره‌برداری بهینه از منابع خواهد شد
وی، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به علوم مهندسی در ساخت و سازها گفت: مهندسان به عنوان حافظان جان و مال مردم، در بهره برداری بهینه از سرمایه های ملی کشور نقش ارزنده ای دارند و این در حالی است که هر گونه اشتباه در حوزه مهندسی می تواند به فاجعه ای بزرگ منتهی گردد.
وی، در مورد پدیده فرونشست نیز افزود: بخش عمده ای از مساحت کشور امروز دچار خشکسالی و کم آبی است که برای رویارویی علمی با این بحران و با توجه به اهمیت موضوع، سازمان نظام مهندسی فارس اقدام به برگزاری اولین همایش ملی فرونشست زمین (تیرماه ۱۴۰۲) در شیراز کرد.
خورشیدی تصریح کرد: هم‌چنین با توجه به اینکه کشورمان در مدار زلزله قرار دارد و تعداد زیادی گسل در کشور و استان فعال است، ضرورت دارد که به ویژه به مبانی ایمن سازی توجه بیشتر و جدی تری شود.
وی گفت: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس تمام توان خود را در حوزه نظارت از جمله نظارت بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار خواهیم گرفت تا خانه هایی با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد.
نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس هم افزود: با توجه به اجرایی شدن قردادهای نظارت برای نخستن بار در استان، شاهد کاهش اختلاف بین کارفرما و ناظران بودیم.
هادی بیاتی گفت: طبق قانون، تمام مهندسان ناظر باید توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شوند که این مساله کمک خواهد کرد که از میزان تخلفات در پروژه ها کاسته شود و جامعه مهندسان نیز از خدمات عدالت محور بهره مند شوند.
رشد مهندسی زمینه‌ساز بهره‌برداری بهینه از منابع خواهد شد
ضرورت افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی
عضو هیات رییسه و کمیسیون صدور خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس نیز ادامه داد: استان فارس در زمینه صادرات خدمات مهندسی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به عنوان پایلوت صدور خدمات فنی و مهندسی انتخاب شده اما با توجه به اینکه صادرات حوزه فنی و مهندسی در کشور کمتر از یک درصد است ضرورت دارد که این حوزه تقویت شود.
علی‌رضا زارع گفت: در زمینه صادرات حوزه فنی و عمرانی، جامعه هدف ما بیشتر خلیج فارس به ویژه عمان و قطر است و قراردادهایی نیز با عراق، سوریه و ترکیه داشته‌ایم.
ایجاد سامانه شفافیت و ارتقاء سامانه جامع خدمات مهندسی
دبیر هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در این سازمان پی‌گیری شده و به سرانجام رسیده، راه اندازی سامانه شفافیت و ارتقاء سامانه جامع خدمات مهندسی است.
محمد بنان گفت: در حوزه ارتقاء زیرساخت ها نیز پیشرفت های چشمگیری حاصل شده و از جمله سرورهای مستهلک سری هفت را به نسل ۱۰ ارتقاء دادیم.

وی ادامه داد: برای پیشرفت و تعالی خدمات مهندسی، باید همسو با پیشرفت های جهانی در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری گام برداشت و زمینه شکوفایی استعدادهای جامعه توانمند مهندسین را فراهم کرد.
پنجم اسفند به مناسبت تولد خواجه نصیر توسی، دانشمند ایرانی به عنوان روز مهندس نام‌گذاری شده است.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۲
114 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0