تصمیم بزرگ اسلامی نشست اسلامی و اعضای شورای مرکزی سازمان

تصمیم بزرگ اسلامی

سرانجام توپ ماندن یا رفتن رجبی از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در زمین وزیر راه و شهرسازی افتاد.

کد خبر: 971004001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۹۷ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،سرانجام توپ ماندن یا رفتن رجبی از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در زمین وزیر راه و شهرسازی افتاد.

تصمیم بزرگ اسلامی

تصمیم بزرگ اسلامی

تصمیم بزرگ  اسلامی

روز گذشته نشست مهمی میان اسلامی و اعضای شورای مرکزی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار گردید. این نشست اگر چه در ظاهر نام راهکارهای اعتلای نظام مهندسی ساختمان کشور را به یدک میکشید، ولی واقع امر این است که این نشست در واقع، نشستی برای تصمیم‌گیری در مورد وضعیت شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور و نیز تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت فرج الله رجبی برای تداوم ریاستش بر صندلی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور بود.
قابل ذکر است که با توجه به این که قبل از این به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، برگزاری این نشست ها از رسمت خارج شده بود، طبق این اساس پیشتر وزیرراه و شهرسازی دستور به برگزاری نشست هیات عمومی سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان کشور را صادر کرد و همزمان نیز دستور کاهش مدت زمان تعلیق پروانه اشتغال بکار فرج الله رجبی نیز صادر گردید.
ولی به فاصله چندی از ابلاغ این نامه ها حواشی زیادی در مورد این مکاتبات ایجاد شد به‌ طوری که برخی از اخبار غیر رسمی خبر از عقب نشینی اسلامی از این تصمیم خود دادند.
بعد از چند روز در نهایت برخی از اخبار غیر رسمی حکایت از آن داشت که از قرار معلوم اسلامی برای مصون ماندن از یک سری حواشی، به نوعی توپ را در زمین شورای مرکزی قرار دهد و با استماع اظهارات اعضای شورای مرکزی، سرنوشت انحلال یا برقراری هفتمین شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و نیز تعیین تکلیف ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی را بدست اعضا بسپارد.
ولی بنظر میرسد که این گمانه زنیها تا حد زیادی به واقعیت نزدیک بود، چرا که نشستی که نام راهکارهای اعتلای نظام مهندسی ساختمان کشور را به یدک می ‌کشید، خروجی آن تصمیمگیری در مورد شورای مرکزی بود بطوریکه مقرر گردید، شورای هفتم به کار خود ادامه دهد.
طبق گزارش‌ های واصله همچنین مقرر گردید که در این نشست برای تعیین تکلیف بازگشت فرج الله رجبی به ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی کشور چاره اندیشی گردد.
طبق این اساس گفته میشود در این نشست اسلامی به اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور پیشنهاد داده است که تصمیم نهایی در مورد ماندنی شدن فرج الله رجبی در راس ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور را به رای اعضای شوراری مرکزی بگذارد که از قرار معلوم این پیشنهاد اسلامی با مخالفت اعضای شورا روبرو شده است و آن ها به وزیر راه و شهر سازی تاکید کردند که توپ را در زمین شورا نیندازد و آن ها ترجیح داده اند که تصمیم نهایی در مورد ماندن یا رفتنی شدن فرج الله رجبی از شورای مرکزی را بعهده اسلامی بگذارند.

تصمیم بزرگ اسلامی

لحظاتی بعد از خاتمه نشست شورای مرکزی، کانال تلگرامی شورای مرکزی خبری با این عنوان منتشر کرد که در نشستی که با حضور وزیر محترم راه وشهرسازی جناب آقای مهندس اسلامی و اعضای محترم شورای مرکزی دوره هفتم، مهندس رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی باقی ماند. این درحالیست که به فاصله کوتاهی این خبر تصحیح و نوشته شد که نشستی با حضور وزیر راه و شهرسای آقای مهندس اسلامی و اعضای محترم شورای مرکزی دوره هفتم برگزار گردید.
به هر روی طی روزهای آینده اسلامی باید تصمیم خیلی مهمی را بگیرد، تصمیمی که اذهان بخش اعظمی از جامعه مهندسی را مصروف خود کرده است و سبب شده است که ماندن یا نماندن فرج الله رجبی به یک دغدغه مهمی تبدیل گردد، دغدغه ای که فراتر از جنس صنفی است و بیش از هر چیز رنگ و بوی سیاسی به خود دارد.
شاید بتوان از تصمیمگیری اسلامی در مورد سرانجام فرج الله رجبی بعنوان تصمیم کبرای وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد، چرا که اسلامی در دو راهی سختی است، از یک سو دستور بازگشت فرج الله به راس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، طبق قانون، امکانپذیر نیست و از اینرو تصمیم اسلامی برای بازگشت رجبی موجب می ‌شود که شبه بی توجهی وزیر راه به قانون مطرح گردد و این مساله برای این وزیر تازه وارد تبعات دارد.
از سویی دیگر هم اگر اسلامی، دستوری عکس این امر صادر کند و راه برای بازگشت رجبی به شورای مرکزی مسدود کند، این امر برای وزیر راه و شهرسازی نیز با حواشی زیاد همراه است و سبب خواهد شد که احتمالا او درمعرض حمله شدید و هجمه های شدیدی کسانی قرار بگیرد که فرج الله رجبی برای آن ها شخصیت محبوب و دوست داشتی و نماد شخصی مبارز در برابر اسلامی بوده است، همچنین این تصمیم از جنبه دیگری برای اسلامی دردسر آفرین خواهد بود چه این که رای به عدم بازگشت رجبی به شورای مرکزی، ممکن است موجب گردد که او در مجلس درد سرهایی برایش ایجاد کند.
منبع: سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۷
854 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0