دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد

دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد

دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد ، صادر شد. طرح‌ مجریان ذی‌صلاح در استان عملیاتی می‌شود

کد خبر: 001213008 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ اسفند ۰۰ - ۶:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد ، صادر شد. طرح‌ مجریان ذی‌صلاح در استان عملیاتی می‌شود

دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد

دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد
طرح‌ مجریان ذی‌صلاح در استان عملیاتی می ‌گردد
دستور صریح استاندار در خصوص تعرفه های مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد/طرح‌ مجریان ذی‌صلاح در استان عملیاتی می‌شود/رونمایی از یک مشکل نفس گیر در استان!/مقررات سازمان نظام مهندسی ضامن جان و مال مردم(+عکس)
اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه روز مهندس با استاندار دیدار و گفت و گو کردند.
در ابتدای این نشست رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت توجه به مقررات ملی ساختمان گفت و افزود: توجه به مقررات ملی ساختمان ضامن حفظ جان و مال مردم است.
زمین سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف گردد
کامران جهانبازی اظهار داشت: هزینه های مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان آن طور که در محافل گفته میشود زیاد نیست. از یک سو ما کم‌ترین رقم دریافتی از مردم را در کشور داریم و از سوی دیگر هزینه برای ایجاد سازه ای مطمئن و با کیفیت سرمایه گذاری و نه صرفاً هزینه است.
جهانبازی ادامه داد: در زلزله های اخیر و به ویژه در سی سخت دیدیم اگر سازه ای منطبق بر اصول مهندسی احداث گردد، هم مؤثر در حفظ مال صاحب ملک و هم حراست از جان آنها است.
وی افزود: یکی از درخواستهای مهم ما از استاندار تعیین تکلیف زمین خریداری شده سازمان نظام مهندسی است تا بتوانیم ساختمانی متناسب با اهداف و رویکرد سازمان و در شأن جامعه مهندسی احداث کنیم.
در راستای خدمت به مردم باید مجریان ذی‌صلاح راه اندازی گردد
در ادامه صادقی؛ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به سوگندنامه مهندسان بیان کرد: فراز مهمی از سوگندنامه مهندسان در مورد در نظر گرفتن منافع مردم بعنوان بهره برداران و ذینفعان اصلی از ساختمان ها هستند.
علی صادقی گفت: ۳ مؤلفه طراحی مناسب و اصولی، اعمال فرایند منطقی نظارت و اجرای ساختمان توسط مجریان ذیصلاح در کیفیت ساخت و سازها مؤثر است.
صادقی ادامه داد: اگرچه کشورمان در زمینه تدوین مقررات ملی ساختمان در خاورمیانه پیشرو است و این را باید به فال نیک گرفت اما در کهگیلویه و بویراحمد بعد از بیست و شش سال از ابلاغ و عملیاتی شدن قانون نظام مهندسی، شاهد زندگی مردم شریف استان در ساختمانهایی هستیم که در آنها از مجریان ذی‌صلاح و متخصصین در بحث اجرا استفاده نشده است.
وی اظهار داشت: در قوانین فعلی سرمایه گذار ساختمان مسئولیت حقوقی خاصی در مورد اجرای ساختمان نداشته و در نهایت این مردم هستند که بعنوان بهره برداران ساختمانها، به واسطه کیفیت نامناسب در اجرا، متضرر می‌ شوند.
وی گفت: بنابراین اعضای کمیته چهار نفره استان بعنوان نمایندگان جامعه مهندسی تقاضا داریم که در جهت رعایت حقوق مردم و ارتقاء کیفیت ساخت و سازها موضوع در جلسه آن کمیته مطرح شد و پس از بررسی تصویب گردد.
سنگهای پیش پای خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
نایب رئیس اول سازمان اما به عدم هماهنگی و همراهی برخی نهادها با نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد.
مهرداد موحد پور گفت: یکی از مشکلات ما به عدم همکاری و همراهی برخی شهرداری ها برمی‌گردد.
وی افزود: برای مخالفتها ژست حمایت از مردم گرفته می‌ شود. و در حالی‌که ما بنا داریم با کم‌ترین هزینه ها خدمات نظام مهندسی را برای توسعه خدمات ارزنده به مردم عرضه کنیم، مقاومت می کنند.
موحدپور گفت: در سی سخت دیدیم رعایت مسائل فنی تا چه اندازه می‌تواند حقوق خود مردم را حفظ و حراست کند.
وی افزود: همواره شاهد هستیم چه تعداد ساختمان مرتباً تعمیر، تخریب و بازسازی می ‌شوند، همه این موارد مبین این مسأله است که نادیده گرفتن مقررات و دستورالعملهای سازمان نظام مهندسی ساختمان چه تبعات جانی و مالی می‌تواند در پی داشته باشد.
تعدد پرونده ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ چرا؟
وحید مهر عضو دیگر هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد نیز با تقدیر از مجموعه استانداری و معاونت عمرانی در همراهی با مردم زلزله زده سی سخت تصریح کرد: بیش از صد مورد پرونده را در این شهر زلزله زده در کمترین زمان اجرایی و تکمیل کردیم.
وی افزود: یکی از تقاضاهای مهم ما تخصیص عادلانه مجوزها به دفاتر پیشخوان است.
مهر گفت: کمیسیون ماده صد و چالش ساخت و سازهای غیر مجاز به واسطه نقشی که در به چالش کشاندن استانداردهای شهرسازی دارند و از طرفی موجب شکل گیری قارچ گونه و غیر اصولی ساختمانها به‌ویژه در حاشیه شهرها میشوند، باید تدبیری کارساز برایش اندیشیده شود.
مجریان ذی‌صلاح یا قید فوریت تعیین تکلیف گردد

احمدرضا خورشیدی نیز با اشاره به اینکه هدف از شکل گیری نظام مهندسی ساختمان آسایش و رفاه عمومی بوده، گفت: اصول ساخت و سازهای شهری الزام آور و تمکین به آنها به موجب قانون ضروری است.
وی تصریح کرد: طراحی و نظارت توسط همکاران و دوستان مهندس ما در حال اجرا است و آنچه مهم است تعیین تکلیف اجرا است، باید مسأله مجریان ذیصلاح با قید فوریت تصویب و عملیاتی گردد.
وی تصریح کرد: باید جلسه ای متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری ها، نظام مهندسی ساختمان، فرمانداری ها با محوریت معاونت عمرانی تشکیل و مقدمات اجباری شدن استفاده از مجریان ذی‌صلاح بویژه در میان انبوه سازان عملیاتی شود.
شهر برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شود/دود نادیده گرفتن سازمان نظام مهندسی ساختمان به چشم می رود؟
در ادامه این جلسه دبیر هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان از لزوم تقویت این سازمان گفت و افزود: جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید ارزش و بها داده شود، اگر این سازمان با همراهی و همکاری سایر دستگاهها تقویت شود اثر مستقیم آن به بهبود شهرسازی و ایمنی مردم منجر می ‌شود.
عمران کهزادی گفت: یکی از موضوعات مهم مد نظر ما مناسب سازی شهرهای استان برای معلولان و جانبازان است، این مهم واقعاً جدی گرفته نشده است. این موضوع مؤید این مسأله است که نظارت کافی بر توسعه شهری در حوزه شهرسازی صورت نگرفته و ضروری است از متخصصین امر استفاده شود.
معماری ایرانی- اسلامی احیاء گردد
وی گفت: یکی دیگر از موضوعات قابل اهمیت در استان که دغدغه همه ما است، توجه به شهرسازی ایرانی – اسلامی است. واقعیت این است در جلسات طرح جامع شهرسازی باید نظام مهندسی و شوراهای شهر صاحب رأی شوند.
وی افزود: الان دود انتقادات در خصوص ایرادات نظارت شهرسازی به چشم ما می‌ رود اما واقعیت اینست همه دستگاه ها از جمله شهرداری ها، دهیاری و بنیاد مسکن باید برای اجرای درست این مسأله پای کار باشند.
تعرفه مهندسان در کهگیلویه و بویراحمد کم‌ترین در کشور است!

عیسی شهامت؛ مدیرکل امور شهری استانداری تصریح کرد: تعرفه مهندسان در کهگیلویه و بویراحمد در کشور کم‌ترین است.
شهامت از لزوم فعال شدن کمیته نظارت عالیه و سامان دادن به وضع پرونده های کمیسیون ماده صد با اطلاع رسانی به موقع تخلفات توسط مهندسان گفت و ادامه داد: یکی از نواقص در حوزه نظام مهندسی نادیده گرفته شدن مجریان ذی‌صلاح در ساخت و سازها است. این طرح باید آغاز گردد و پیشنهاد ما اینست به ویژه برای انبوه سازان باید استفاده از مجریان ذی‌صلاح اجباری گردد.
وی، به مشکل زمین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم اشاره و افزود: باید وضعیت این زمین که از سال نود تاکنون در کش و قوس های اداری معطل مانده تعیین تکلیف گردد.
شهامت افزود: ساز و کار استفاده از مهندسان توانا در پروژه های عمرانی نیز باید تدوین تا از دانش آنها در بهبود و استاندار سازی اجرای پروژه ها بهره ببریم.
معاون عمرانی استانداری نیز با قدردانی از مجموعه نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نظام مهندسی در سال‌های اخیر بصورت جدی پای کار آمده و پا به پای سایر مسئولان برای خدمت به مردم به ویژه در سی سخت همراه شده است.
رونمایی از یک مشکل بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد/نظام مهندسی ساختمان را آنطور که شایسته است ببینید.
حاجی زاده گفت: جایگاه نظام مهندسی ساختمان باید به درستی دیده شود. دیده شدن شایسته این سازمان یعنی کمک به ساخت و ساز شهری شایسته زندگی.
وی از یک مشکل جدی در استان هم پرده برداشت و گفت: یکی از چالشهای جدی ما که وقت زیادی هم از ما می‌گیرد، حل تعارضات بین دستگاه ها است، در همین قضیه زمین سازمان خب باید دیگر دستگاههای مرتبط اهمیت کار را درک و به حل مشکل اقدام کنند.
معاون عمرانی استانداری افزود: آماده برگزاری کمیته چهار نفره برای تعیین تکلیف مبحث مجریان ذی‌صلاح هستیم.
حمایت قاطع استاندار از مصوبات سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد/تعرفه خدمات مهندسی متعارف شود
استاندار نیز در این نشست با تبریک روز مهندس در مورد تعرفه های مهندسی بیان کرد: همه صنوف می‌مالند که تعرفه ها کم است، آنسوی داستان اما وضع‌ معیشتی مردم را داریم و برخی گلایه ها که از قیمتها نگرانند. در این میان اما آنچه مشکل به نظر می‌ رسد تعیین نرخ متعارف است، پیشنهاد من بررسی قیمتهای چند استان همسایه و میانگین گیری و تعیین نرخ البته چند درصدی پایین تر از سایر استان ‌ها است.
سید علی احمد زاده به اهمیت سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخت و گفت: ما کم آسیب و خسارت از کم توجهی به ضرورت نگاه مهندسی در ساخت و سازها ندیده ایم.
وی تصریح کرد: نقش سازمان نظام مهندسی باید حکیمت باشد، اقدامات این سازمان مستقیماً با جان مردم سر و کار دارد، دیگر دستگاه ها هم باید با مصوبات این سازمان همراه باشند اگر جایی اتفاقی افتاد از نظر ما همه افراد و سازمان هایی که بی توجه به الزامات این سازمان بوده اند دخیل در را اتفاقات احتمالی هستند.
احمدزاده تصریح کرد: در ساخت ساختمانهای دولتی و اصولاً هرجایی با جان مردم مرتبط است باید حرف سازمان نظام مهندسی ساختمان در نظارت و بازرسی ها محترم شمرده شود.
استاندار البته از انتظاراتش از سازمان هم گفت، وی ادامه داد: انتظار داریم سازمان در وظیفه ای که دارد جدی باشد، یک فرد ناسالم و متخلف هم در این سیستم زیاد است باید جلوی تخلفات بصورت مؤثر گرفته شود. در ساخت و سازها نیز مراقبتهای لازم شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۰۰
264 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0