استاندار کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی موظف به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن است استاندار کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی موظف به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن است

استاندار کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی موظف به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن است

استاندار کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی موظف به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن است ، نشست شورای مسکن استان کرمانشاه که با حضور معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد

کد خبر: 010824003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ آبان ۰۱ - ۱۰:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استاندار کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی موظف به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن است ، نشست شورای مسکن استان کرمانشاه که با حضور معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد

استاندار کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی موظف به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن است

استاندار کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی موظف به نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های مسکن است
بهمن امیری شامگاه یک شنبه در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه که با حضور معاون امور عمرانی استانداری، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، شهردار کرمانشاه، مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر اعضا در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار گردید، گفت: ساماندهی هر چه سریع‌ تر تعاونی‌ های مسکن موضوعی خیلی مهم و الزامی است زیرا بعضی از این تعاونی‌ ها در گذشته در حق مردم ظلم کردند و عملکرد و فلسفه کاری این تعاونی‌ ها باید تعریف شده و تنها برای پروژه‌ای مشخص باشد.
امیری مقدم گفت: بعد از اتمام کار هر تعاونی در اجرای پروژه مناسب نیست که آن تعاونی برای پروژه دیگری هم به فعالیت خود ادامه دهد زیرا هر تعاونی فقط برای انجام امورات یک پروژه مجوز فعالیت کسب می‌ کند.
وی گفت: وظیفه مدیریت استان کرمانشاه تلاش برای مسکن دارشدن مردم است اما نباید اجازه تخلف به بعضی از تعاونی‌ ها داده شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بر تسریع در ساخت اجرای پروژه‌های مسکن در استان تاکید کرد و ادامه داد: تأخیر در اجرای پروژه‌ های عمرانی و ساخت و ساز باعث افزایش هزینه‌ ها در ساخت و سازها خواهد شد از این‌رو همه پروژه‌ها باید طبق موعد مقرر به بهره برداری برسند.
امیری مقدم تصریح کرد: هر گونه اقدام و عمل در کمک به اجرای پروژه‌های مسکن تعهد قانونی و هم‌چنین نزد خداوند متعال دارای اجر و ثواب بسیاری خواهد بود.
وی به طرح ابتکاری استان برای رونق هم‌زمان مسکن، تولید و اشتغال افزود: بمنظور کمک به تولید، رونق اقتصادی، اشتغال و همچنین عمران و آبادانی استان، تمام انجمن‌ ها و پیمان کاران در قالب تسهیلات متفاوت ساخت و ساز، ملزم به خرید تولیدات استانی می‌شوند.
استاندار کرمانشاه گفت: طبق این طرح ابتکاری استان کرمانشاه تسهیلات به جای پرداخت به انبوه ساز، به حساب کارخانه و تولید کننده مصالح و تجهیزات واریز می‌ گردد تا این تسهیلات بطور کامل برای تأمین نیاز پروژه‌های احداث مسکن مصرف گردد و در عین حال منجر به رونق تولید و در نتیجه رونق اشتغال و کسب کار شود.
وی گفت: هم‌چنین طبق این طرح همه پیمانکاران و کارگران در ساخت و سازها باید بومی باشند زیرا علاوه بر کمک به توسعه عمران و اجرای پروژه‌های مسکن، اشتغال نیز برای ما بسیار مهم و دارای اولویت است.
امیری مقدم توجه به ساخت و سازها با رعایت اصول فنی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مهندسین باید با دقت و آشنایی کامل به دانش و اصول فنی در ساخت و سازها به انجام وظیفه بپردازند و هم‌چنین باید با توانمندی و تجارب خود قانون مداری را در ساخت و سازها سرلوحه کاری خود قرار دهند.
وی افزود: چنانچه مشاهده گردد که ساختمانی، قانونی و با رعایت اصول فنی ساخته نشده حتماً باید نسبت به پلمب و تخریب آن اقدام کرد و نظام مهندسی وظیفه دارد که نظارت دقیق در اجرای تمام پروژه‌های مسکن داشته باشد و اگر به این نتیجه رسید که سازه‌ ای بدون رعایت اصول فنی ساخته شده باید به متولیان ذیربط گزارش تا نسبت به تخریب آن اقدام گردد.
استاندار کرمانشاه، ابلاغ تمام مصوبات شورای مسکن استان را به تمام شهرداران به منظور در جریان قرار گرفتن مباحث این شورا لازم الاجرا عنوان کرد.
وی گفت: هم زمان با اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان، دستگاه‌ های خدمات رسان نیز باید نسبت به انجام زیرساخت‌ های لازم در این پروژه‌ ها اقدام کنند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۰۱
474 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0