مجموعه دولت توافقی در مورد قانون اصلاح نظام مهندسی ندارد نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد:

مجموعه دولت توافقی در مورد قانون اصلاح نظام مهندسی ندارد

سید ابوالفضل موسوی بیوکی اظهار داشت: تسریع در تعیین تکلیف قانون اصلاح نظام مهندسی، هماهنگی شهرداری، دولت و سازمان نظام مهندسی را میطلبد.

کد خبر: 970521001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ مرداد ۹۷ - ۹:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،سید ابوالفضل موسوی بیوکی اظهار داشت: تسریع در تعیین تکلیف قانون اصلاح نظام مهندسی، هماهنگی شهرداری، دولت و سازمان نظام مهندسی را میطلبد.

مجموعه دولت توافقی در مورد قانون اصلاح نظام مهندسی ندارد

مجموعه دولت توافقی در مورد قانون اصلاح نظام مهندسی ندارد

مجموعه دولت توافقی در مورد قانون  اصلاح نظام مهندسی ندارد/کاهش تخلفات ساختمانی با تعیین تکلیف قانون

وی، با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون نظام مهندسی، ادامه داد: این طرح با وجود رد شدن در مجلس نهم، ابتدای مجلس دهم در کمیسیون عمران مورد پی گیری قرار گرفت.موسوس بیوکی با عنوان این که طرح جدید در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی در دست بررسی است، گفت: متاسفانه این طرح مورد وفاق دولتیها از جمله وزارت راه وشهرسازی، سازمان مدیریت برنامه ریزی و وزارت کشور نبوده و مجموعه دولت هم نتوانست نسبت به ارایه لایحه جایگزین طرح به مجلس اقدام کند.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که تعلل دولت  برای نیل  به تفاهم در مورد گرداوری لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی نقطه ضعف آن است، گفت: دولت تا به حال در مورد این طرح به اجماع نرسیده و  ارسال لایحه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون زیربنایی دولت در این مورد هنوز تعیین تکلیف نشده است.
شهرداری یکی از پایه های کرداوری لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با عنوان این که مکانی که ساخت و ساز در آنصورت میگیرد، شهر است که باید شهرداریها هم در مورد قانون نظام مهندسی به تفاهمی با دولت برسند، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی یک سازمان است از جنس بخش خصوصی شهرداری نهادی است از جنس نهاد عمومی دولت نیز فراتر بوده و باید شاخصهای نظارتی و حاکمیتی را اعمال کند.
موسوی بیوکی با تاکید بر این که اگر بخواهیم در بحث نظام مهندسی یک نظام مقتدر، قانون مند و پایدار انتخاب کنیم باید دولت، سازمان نظام مهندسی و شهرداری بصورت هماهنگ عمل کرده و به وفاق کافی برسند، ادامه داد: بهترین حالت اینست که خود این ۳ نهاد پیشنهادی در مورد نحوه فعالیت هماهنگ با یک دیگر ارایه کرده و مجلس آن را به قانون تبدیل کند.
همماهنگی برای گرداوری لایحه اصلاح نظام مهندسی صورت نپذیرفته است
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در قانون کنونی این هماهنگی هنوز صورت نگرفته از این رو بسیاری از انتقادات به مجموعه نظام مهندسی از جمله مهندسان ناظر وارد میشود از این رو به لحاظ رفع این اشکالات باید در قانون راهکار دیده شود.
موسوی بیوکی با عنوان این که باید مسئولیت مهندس ناظر در حوزه ساخت و ساز، مسئولیت نهادی که مهندس ناظر را مشخص میکند و هم چنین کنترلهای مضاعف بر این مسئولیت مشخص شود، ادامه داد: اگر یک پروژه ساخت و ساز به کمیسیون ماده صد شهرداری ارجاع گردد معنی و مفهوم آن اینست که در چند جا تخلف صورت گرفته که به کمیسیون ارجاع شده اگر موارد مذکور رعایت گردد ارجاع پرونده ها به این کمیسیون کنترل خواهد شد.
تسریع در تعیین تکلیف قانون ضروری است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که تسریع در تعیین تکلیف قانون مذکور هماهنگی شهرداری، دولت و سازمان نظام مهندسی را میطلبد، خاطر نشان کرد: باید تحت یک قانون جامعی ضوابط مورد نیاز تعیین گردد تا در همه شهرهای کشور بصورت متحد و به دور از اعمال سلیقه اجرایی گردد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یاد آور شد: با این هماهنگی میان این ۳ نهاد مجلس  هم  راحت تر میتواند نسبت به تصویب آن اقدام کند.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مرداد ۹۷
883 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0