نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث 19 نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث 19

نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث ۱۹

نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث 19 ، و اجرايي شدن برچسب انرژي ساختمان برگزار گردید

کد خبر: 010611007 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ شهریور ۰۱ - ۱۰:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث ۱۹ ، و اجرايي شدن برچسب انرژي ساختمان برگزار گردید

نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث ۱۹

نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث 19
نخستین سمينار از مجموعه سمينار هاي مديريت انرژي ساختمان با عنوان در آمدي بر مبحث ۱۹ و اجرايي شدن برچسب انرژي ساختمان برگزار گردید
سمينار در آمدي بر مبحث ۱۹ و اجرايي شدن برچسب انرژي ساختمان به همت کميسيون انرژي، استاندارد مصالح، محيط زيست و تکنولوژي هاي نوين روز ۳ شنبه هشتم شهريور ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات سازمان برگزار گردید.
در اين سمينار که نخستین سمينار از مجموعه سمينارهاي مديريت انرژي ساختمان است مهندس راحله اصلاح نيا عضو هيئت مديره و رئيس کميسيون انرژي، استاندارد مصالح، محيط زيست و تکنولوژي هاي نوين سازمان در مورد علل و ضرورت اجرايي شدن مبحث ۱۹ صحبت کرد و اهميت صرفه جويي انرژي با توجه به بحران جهاني انرژي و کاهش منابع تجديد ناپذير را تشريح کرد.
بهزاد پارسا، رئيس سازمان نيز ضمن تشکر از برگزاري اين رويداد، خواستار پي گيري بيشتر و دقيق تر گروه ها و کمسيونهاي تخصصي در راستاي اجرايي شدن چک ليستهاي طراحي و نظارت مبحث ۱۹ شد.
وی، اجرايي شدن مبحث ۱۹ و صرفه جويي در مصرف انرژي را از موارد پر اهميت و مسائل روز جامعه مهندسي قلمداد کرد و فعاليتهاي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان را در اين زمينه مثبت ارزيابي کرد، در عين حال خواستار تداوم و افزايش اين فعاليت ها شد.
در ادامه اعضاي کميسيون انرژي به معرفي و تشريح اهداف اين کميسيون پرداختند. در بخش اول سمينار نکات تخصصي در رشته هاي عمران و معماري همچون موضوعات مرتبط با طرح ساختمان به شکل پوسته هاي مرکب، صورت‌حساب انرژي، برچسب انرژي، توصيه هاي طراحي در راستاي صرفه جويي در مصرف انرژي ساختمان در استان گيلان و بومي سازي مبحث ۱۹ بیان گردید.
در بخش دوم نيز نکات تخصصي رشته هاي برق و مکانيک از جمله راه کارهاي مديريت مصرف انرژي، اصول مديريت مصرف برق، اصول مديريت انرژي در سيستمهاي HVAC و ضوابط اجرايي مبحث ۱۹ در مورد تاسيسات مکانيکي مطرح گردید.
اين سمينار، نخستین سمينار از مجموعه سمينارهاي مديريت انرژي در ساختمان است و برگزاري سمينارهايي تحت عناوين تجهيزات و مصالح نوين، انرژيهاي نو و تجديدپذير، ضوابط اجرايي مبحث ۱۹ و دوره هاي طراحي، محاسبات و نرم افزار از ديگر سمينارهاي در دست اقدام کميسيون انرژي، استاندارد مصالح، محيط زيست و تکنولوژي هاي نوين است.
لازم به ذکر است، مهديه حسني، عليرضا قانعي، پريسا شاه وردي، نرگس رضازاده، مهدي محمدي و محمد نيکيان در اين سمينار به ارائه مطلب پرداختند.
منبع: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ شهریور ۰۱
226 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0