نخستین نشست ستاد پیش‌گیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا نخستین نشست ستاد پیش‌گیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا

نخستین نشست ستاد پیش‌گیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا

نخستین نشست ستاد پیش‌گیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا ، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان روز جمعه مورخ پانزدهم فروردین ماه، برگزار گردید.

کد خبر: 990117005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹ - ۴:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نخستین نشست ستاد پیش‌گیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا ، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان روز جمعه مورخ پانزدهم فروردین ماه، برگزار گردید.

نخستین نشست ستاد پیش‌گیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا

خلاصه مصوبات به شرح ذیل است:

۱- ارسال نامه به بانکهای عامل مبنی بر استمهال و تعویق وام مهندسانی که عضو سازمان هستند و از طریق سازمان برای اخذ وام معرفی شده اند.نخستین نشست ستاد پیش‌گیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا

۲- ارسال نامه به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و ارائه پیشنهاد تعطیلی تمامی کارگاه های ساختمانی تا اطلاع ثانوی

۳- اختصاص شماره تلفن، جهت ارتباط مهندسینی که خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده شان (همسر یا فرزندان برای متاهلان و پدر یا مادر برای مجردان) به کرونا مبتلا شده اند، اعم از کسانیکه بستری هستند یا در خانه قرنطینه هستند. قابل ذکر است اطلاعات دریافتی محرمانه است و تنها جهت حمایت سازمان از اعضای محترم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

۴- مکاتبات لازم با ستاد مدیریت پیش‌گیری بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، در مورد ارائه خدمات مشاوره ای سازمان در حوزه ساخت و سازهای بیمارستانی صورت گیرد.

۵- تمهیدات لازم برای آموزش مجازی مهندسان عضو سازمان جهت برگزاری دوره های ویژه پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، سلامت روان در دوران شیوع بیماری و نیز دوره های تخصصی ساختمان، توسط اساتید مجرب جهت ارتقای سطح آگاهی و دانش اعضا صورت گیرد.

۶- نسبت به خریداری تجهیزات لازم برای ضدعفونی نمودن مراکز اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در تمامی دفاتر نمایندگی اقدام شود.

۷- نسبت به تهیه و نصب بنرهای ویژه تقدیر و تشکر از پرسنل درمانی در سطح شهرهای استان اقدام گردد.

۸- شماره حساب ۲۵۰۰۱۳۹۹۰۳ بانک تجارت به نام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان به جهت جمع آوری کمکهای مردمی و مهندسان جهت تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز اختصاص پیدا کرد.

۹- مقرر شد، مهندسان عضو سازمان که متقاضی کمکهای میدانی جهت پیش‌گیری و مبارزه با این ویروس هستند، از طریق شماره تماس اعلام شده، آمادگی خود را اعلام کنند.

۱۰- به تمامی کادر درمانی که مستقیما درگیر بیماری کرونا هستند با ارائه معرفی نامه از دانشگاه علوم پزشکی شهر محل سکونت، ۱۰ درصد تخفیف در خدمات مهندسی ارائه شده و هم‌چنین پنج درصد حق السهم سازمان نیز از ایشان اخذ نخواهد شد (جمعا پانزده درصد تخفیف).

۱۱- طی نامه ای به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه جهت ارائه راهکار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاههای ساختمانی، با همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی، اداره کار، رفاه و امور اجتماعی، شهرداریها و دانشگاه علوم پزشکی ارائه شود.

۱۲- در نرم افزارهای سازمان، تمهیدات لازم برای دورکاری و کاهش مراجعات حضوری انجام گیرد.

۱۳- مقرر شد تا انتهای سال مالی نود و هشت (۳۱/۰۲/۹۹) تایید نقشه ها، صرفا با تاییدیه مهندسان طراح مربوط انجام گردد.

۱۴- با توجه به حضور مجریان گاز و تیم کاری آنها و مهندسان ناظر گاز در منازل مردم، طی پروسه لوله کشی گاز خانگی، احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار بالاست. لذا برای حفظ سلامت شهروندان، از طریق، مکاتبات لازم با شرکت گاز استان اقدامات لازم جهت توقف عملیات لوله کشی گاز منازل انجام گیرد.

۱۵- مبلغ سه میلیارد ریال برای تمهیدات لازم پیش‌گیری و مبارزه با بیماری کرونا و هم‌چنین حمایت از مهندسان و همکاران مبتلا به این بیماری اختصاص داده شود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ فروردین ۹۹
430 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0