نخستین نشست هیات مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ضرورت ایجاد منابع مالی جدید برای سازمان

نخستین نشست هیات مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با هیات رئیسه دفاتر نمایندگی

نخستین نشست هیات رئیسه دفاتر نمایندگی با حضور هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، هیات مدیره دوره هفتم و ریاست شورای انتظامی برگزار گردید.

کد خبر: 970918011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ - ۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،نخستین نشست هیات رئیسه دفاتر نمایندگی با حضور هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، هیات مدیره دوره هفتم و ریاست شورای انتظامی برگزار گردید.

نخستین نشست هیات مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

نخستین نشست هیات مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

نخستین نشست هیات مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با هیات رئیسه دفاتر نمایندگی

کمال دویده، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، در این نشست، گفت: حدود ۱ ماه از تایید اعتبارنامه های هیات مدیره دوره هفتم میگذرد و با توجه به خارج شدن از فضای انتخابات لازم بود نشستی با هیات رئیسه دفاتر نمایندگی داشته باشیم تا یادآور شویم که آن چه در ایام انتخابات گفتیم هیچوقت فراموش نخواهد شد.
دویده ضمن تشکر از اعتماد به هیات مدیره دوره هفتم بیان کرد: امیدوار هستم بتوانیم بخش اعظم از آن چه در دوران انتخابات گفته شد را جامه عمل بپوشانیم، از جمله این موارد میتوان به مسائل و مشکلات موجود در بخش رفاهی، اداری و خدمات مهندسی اشاره کرد.
وی به کاهش ارتباط استان و دفاتر نمایندگی اشاره کرد و ادامه داد: جهت افزایش ارتباط با دفاتر نمایندگی برای هر شهرستان یک معین تعیین کردیم که امیدوار هستم بنایی برای تعامل بیش تر و رفع مشکلات باشد، نظام مهندسی استان با بیست دفتر نمایندگی، حوزه گسترده ای به وسعت استان خوزستان دارد و نگاه ما به دفاتر نمایندگی یکسان و عادلانه است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان عنوان کرد: در بخش رفاهی انتظار میرود که مسائل رفاهی در شهرستانها افزایش یابد ولی متاسفانه از نظر درآمدی و اقتصادی، اعداد و ارقام وضعیت خوبی را نشان نمیدهد، همچنین سال نود و هفت رو به اتمام است و بودجه تصویب نشده است بنابراین نمیتوانیم برای رفاهی بودجه ای اختصاص دهیم ولی برای سال نود و هشت، بیش تر بر روی این موضوع تعمق میکنیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر اکثر دفاتر نمایندگی فاقد ساختمانهایی با مالکیت نظام مهندسی هستند و در ساختمانهای استیجاری فعالیت میکنند که امیدواریم دفاتر نمایندگی با کمک سازمان استان دارای ساختمان شوند.
دویده ادامه داد: بدنبال این هستیم که از دی ماه نود و هفت، سیستم حقوق و دستمزد و سایر موارد مربوط به آن را در کل استان به شکل متمرکز درآوریم.
وی به قرارداد پرسنل اشاره کرد و افزود: در آغاز بکار هیات مدیره دوره هفتم، سازمان دارای هفتاد نفر پرسنل در اهواز و هفتاد و شش نفر در شهرستانها است ولی متاسفانه از نظر حقوق و دستمزد و هزینه ها این تعداد بخوبی مدیریت نشده است، با توجه به این که منابع درآمدی ما کاهش یافته است بنابراین ناچار هستیم هزینه ها را هم به همان نسبت کاهش دهیم تا حتی الامکان به تعدیل نیرو نیاز نباشد.
دویده در این مورد گفت: باید به این مساله بطور جدی بپردازیم و نمیتوان به راحتی از آن عبور کرد زیرا تعدیل نیرو تبعات اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی زیادی دارد.
وی، هیات رئیسه دفاتر نمایندگی را خطاب قرار داد و افزود: به درآمدزایی توجه خاص داشته باشید و پیشنهادات خود را جهت کاهش هزینه ها به هیات مدیره ارائه دهید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، بر ضرورت اجرای بخشی از ماده سی و سه قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر ضرورت راه اندازی بخشنامه سازندگان مسکن و صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ ها تاکید کرد و گفت: تا زمانیکه بحث مجری ذی صلاح اجرایی نشده، نمیتوان به بحث شناسنامه فنی و ملکی پرداخت، برخی دفاتر مانند دزفول اعلام آمادگی کرده اند که این کار قابل ستایش است و بایستی توسط سایر دفاتر نمایندگی دنبال گردد.
وی در رابطه با مشکلات موجود در بخش خدمات مهندسی مانند رد شدن پروژه ها خارج از سامانه خدمات مهندسی، فرار ظرفیتها، مستند سازی ضعیف در بحث انصراف و جانشینی توضیحاتی ارائه داد.
دویده ضمن درخواست از دفاتر نمایندگی جهت شرکت در مجامع ادامه داد: ضرورت شرکت در مجامع عمومی، ارائه نظرات و پیشنهادات، میتواند دستاوردهای بسیاری را برای سازمان محقق سازد.
وی در رابطه با انتخاب هیات رئیسه دفاتر نمایندگی اظهار داشت: با بررسیهایی که در رابطه با هیات رئیسه دفاتر انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اعضای هیات رئیسه براساس چند نظام نامه در حال فعالیت هستند، نظام نامه جدیدی از سوی شورای مرکزی ابلاغ گردیده است که لازم الاجرا است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: طبق این نظام نامه برای دفاتر دارای کم تر از پانصد نفر عضو دارای پروانه یک نفر و بالای پانصد نفر، ۳ نفر عضو هیات رئیسه انتخاب میشوند و روش هم انتخابی یا انتصابی است، تصمیم هیات مدیره بر این است که در ۳ ماهه باقیمانده از سال دفاتر به شکلی که هستند باقی بمانند و بعد از آن در مورد نحوه ادامه به کار هیات رئیسه دفاتر نمایندگی تصمیمگیری خواهد شد.

نخستین نشست هیات مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان


آموزش مهندسان ناظر در جهت جلوگیری از جرایم مهندسی
اسماعیل محمودی، ریاست شورای انتظامی، به پیشنهاد عنوان شده در مورد موضوع شورای انتظامی و برگزاری کلاسهای آموزشی اشاره کرد و افزود: فرهنگ آموزش در کشور ما در جایگاه ضعیفی قرار دارد که این موضوع ابتدا به خود شخص و سپس به جامعه برمیگردد.
محمودی تصریح کرد: آموزش اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در جلوگیری از جرایم مهندسی در بحث نظارت مورد نظر ما بوده است و با گماردن افرادی در شورای انتظامی شهرستانها این ضعفها را پوشش میدهیم.
وی ادامه داد: تخلفات به ۲ دسته حرفه ای و انضباطی تقسیم میشوند که کاملا با هم متفاوت هستند و نمیتوانیم بگوییم که همه ی مهندسان آگاهی ندارند زیرا روزی که در آزمون حرفه ای پروانه اشتغال قبول میشوند نشان میدهند که به مقررات و قوانین آگاهی دارند و در هنگام کار عصاره آن چه که در آزمون گنجانده شده در ذهن آنها وجود دارد.
رئیس شورای انتظامی عنوان کر: با توجه به پرونده های موجود در شورای انتظامی نمیتوانیم بگوییم که تخلفات انضباطی، سهوی هستند و در مورد پرونده های تخلفات حرفه ای امیدوار هستم بتوانیم با آموزش این نقاط ضعف را پوشش دهیم.
وی افزود: در مورد کاردانها، گزارشات تخلفات آنها از برخی شهرستانها به ما فرستاده شده است، راه آن این نیست که آنها را به شورای انتظامی بیاوریم، این فرآیند غلطی است که شکل گرفته که بخشی از آن به دستورالعملهای مغایر و غلط بازمیگردد، در هر شهرستان اگر مشکل کاردانها حل نشده است با ریاست سازمان هماهنگ کنند که به نتیجه ای در این مورد برسیم.
در نشست عنوان شده هیات رئیسه دفاتر به مسائلی مانند برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده، توجه به کاهش هزینه های جاری، ایجاد منابع مالی جدید، اعمال استاندارد در چارت سازمانی نیروی انسانی، پرداختن به بحث آموزش جهت جلوگیری از جرایم مهندسی، بحث تعارض منافع، برقراری تعامل با نمایندگان مجلس، کارتابل مهندسی، پرداختن به بحث کاردانها، استفاده از ظرفیت مهندسان در ساخت و سازهای روستایی و ملک دفاتر نمایندگی، پرداختند و پیشنهاداتی عنوان کردند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته تضمینی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۷
823 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0