نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز

نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز

نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز ، روز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیته و مدرسان در محل سالن همایش های سازمان برگزار گردید

کد خبر: 020816009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۰۲ - ۶:۴۴ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز ، روز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیته و مدرسان در محل سالن همایش های سازمان برگزار گردید

نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز

نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز
بیان دغدغه ها و ارایه راه‌کارهای ارتقای کیفیت آموزش و به روز کردن روش های آموزشی را از مهم ترین دلایل این نشست بود
نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته آموزش و ترویج  با مدرسان دارای پروانه آموزش استان البرز روز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیته و مدرسان در محل سالن همایش های سازمان برگزار گردید.
در ابتدای همایش خانم زلیخا خدادادی مدیر آموزش و دبیر کمیته آموزش و ترویج ضمن خوشامد گویی به مدرسان شرکت کننده در همایش و ارایه گزارشی از روند برگزاری جلسات کمیته آموزش و تعداد پرونده های رسیدگی شده در کمیته، هدف از برگزاری این نشست را تعامل بهتر کمیته آموزش و مدرسان آموزشی و بیان نقطه نظرات کمیته و مدرسان  مجریان برشمرد.
سپس پرویز سیروسی رییس کمیته آموزش و ترویج سازمان در سخنانی با تشریح اهداف کمیته آموزش، بررسی و بیان دغدغه ها و ارایه راه‌کارهای ارتقای کیفیت آموزش و به روز کردن روش های آموزشی را از دلایل این نشست دانست و ابراز امیدواری کرد که این تداوم نشست ها موجب ارتقای دانش مهندسان مطابق با نیازهای روز شود.
در ادامه همایش، داریوش خسروی عضو هیات مدیره و ناظر کمیته آموزش فعالیت کمیته آموزش را در مسیر قوانین و اجرای شیوه نامه های مصوب برشمرد و بر حمایت جدی هیات مدیره از بحث آموزش و ترویج تاکید کرد.
وی با اشاره به افزایش حق التدریس مدرسان دوره های آموزشی گفت: پس از گذشت چند سال از ثابت بودن میزان شهریه دوره های آموزشی صدور، تمدید و ارتقای پروانه اشتغال و میزان حق التدریس مدرسین محترم، ضمن بررسی تطبیقی با چند استان همجوار به ویژه استان تهران، افزایش میزان شهریه و حق التدریس اساتید محترم در دستورکار کمیته قرار گرفته و در جلسه هشتم کمیته آموزش مصوب شده و پس از تصویب در جلسه ۵۶  هیات مدیره محترم و تایید نهایی اداره کل، این افزایش تعرفه و حق التدریس اجرایی گردید.
هم‌چنین در ادامه دبیر کمیته آموزش با اشاره به اجرایی شدن ماده ۱۵ دستورالعمل صدور پروانه آموزشی گفت: براساس ماده ۱۵، مرجع صدور پروانه مکلف گردیده در زمان تمدید پروانه اشتغال به کار اساتید محترم، ابقای شرایط تدریس ایشان را از کمیته آموزش استعلام کند که این امر در دستور کار کمیته آموزش سازمان قرار دارد.
در ادامه همایش، اصغر شیراز پور از اساتید دانشگاه و عضو مکانیک کمیته آموزش به بیان ویژگی های مقررات و شیوه نامه های نحوه انتخاب مجریان آموزشی و کیفیت برگزاری دوره ها و کلاس ها پرداخت.
وی نظم در برگزاری دوره ها و کلاس ها را یکی از خصوصیات لازم برای سنجش آنها برشمرد.
شیرازپور با اشاره به اینکه برگزار کننده آزمون های پایان دوره ها سازمان نظام مهندسی ساختمان و طراح و تصحیح کننده برگه های آزمون اساتید دوره ها هستند بر رعایت همه شرایط استاندارد برگزاری آزمون تاکید کرد.
این عضو کمیته آموزش هم‌چنین با اشاره به برخی مشکلات ناشی از حضور مدرسان دوره ها از استان های دیگر و ضرورت انتقال مدرسان با درخواست استان مبدا و موافقت استان مقصد، بر حساسیت کمیته در خصوص بهره گیری از مدرسان داخل استان تاکید کرد.
دیگر عضو سخنران کمیته آموزش، باران چشمه بود که با تاکید بر اظهارات شیرازپور از تصمیم کمیته برای تشکیل کارگروهی تحت عنوان نظارت که رصد نامحسوس کلاس‌های حضوری و مجازی را برعهده خواهد داشت خبر داد.
این عضو رشته عمران در کمیته آموزش از تعیین تعهد برای مجریان آموزشی در شیوه نامه جدید خبرداد.
رضا جمال‌پور از اساتید دانشگاه و نایب رییس کمیته آموزش نیز در سخنان خود با تشبیه دوره ها و مجریان دوره ها به عنوان آیینه تمام نمای آموزش سازمان، از لزوم پیوستگی آموزش های سازمان با روند رشد و تحول آموزش های دانشگاهی گفت و افزود: سیر تحول آموزش در سازمان باید با سیر تحول آموزشی دانشگاه‌های کشور هماهنگ و همخوان باشد.
این عضو کمیته آموزش با تقسیم بندی آموزش در دانشگاه‌ها به ۵ نسل و ۵ دوره تحولی، بر ضرورت آموزش در سازمان با رویکرد حل مساله محور، نوآور و کارآفرین تاکید کرد.
 وی گفت: بزودی باید آموزش های ما در فضای مجازی و متاورسی و با بهره گیری از  قابلیت های تکنولوژی های AR و  VR  طراحی و اجرا گردد.
امید نعیمی فر دیگر عضو کمیته آموزش و از اساتید دانشگاه با اشاره به اینکه افراد حاضر در دوره های آموزشی اغلب افرادی با دانش و تجربه فراوان هستند، بر هدایت جلسات دوره های آموزشی به سمت مسایل کاربردی روزمره مهندسان و پرهیز از ارایه مباحث تکراری و خسته کننده در کلاس ها تاکید کرد.
وی گفت: با تمام نکات و حسایت های پیش گفته کار مجریان و مدرسان آموزش را بسیار پر اهمیت و سخت خواند که نیاز به تلاش پیوسته برای روزآوری و تطبیق با نیازها و مطالبات روز صنعت ساختمان دارد.
بخش پایانی همایش به پرسش و پاسخ مدرسان شرکت کننده و اعضای کمیته آموزش و ترویج سازمان اختصاص یافت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۰۲
202 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0