نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف

نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف

نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف ، صادر شد. حمیدرضا نصیری از صدور نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری (spf) در سطح استان در بندرلنگه خبر داد

کد خبر: 990612001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹ - ۷:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف ، صادر شد. حمیدرضا نصیری از صدور نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری (spf) در سطح استان در بندرلنگه خبر داد

نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف

نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی هرمزگان بیان کرد:
صدور نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری اس پی اف
حمیدرضا نصیری از صدور نخستین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری (spf) در سطح استان در بندرلنگه خبر داد.
وی با اشاره به صدور اولین مجوز spf در شهرستان بندرلنگه توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان اظهار داشت: در شهرستان بندرلنگه تولید مولدین عاری از بیماری‌های خاص پرورش میگو با ظرفیت پرورش دویست هزار قطعه و ظرفیت تکثیر دو میلیون قطعه انجام شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: از اهم فعالیت‌ های واگذار شده به این سازمان می ‌توان صدور مجوزهای دام، طیور، پرورش میگو، ماهی در قفس، ماهی ‌های زینتی، گرمابی، دریایی و…، گلخانه، فروشگاه سموم، کلینیک، ضدعفونی، انسکتاریوم و آبیاری تحت فشار، دامداری کوچک روستایی و پروانه اشتغال فروشگاه اشاره کرد.
وی افزود: اولویت اصلی سازمان در دوره پنجم استفاده از تکنولوژی ‌های نوین برای افزایش تولید در واحد سطح است.
نصیری، مجوزهای صادره توسط این سازمان را بالغ بر هفت هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون سه هزار و چهارصد و دو مورد مجوز دام، هزار و سیصد و ‌چهل و چهار مورد مجوز طیور، نهصد و هفتاد و هفت مورد مجوز گلخانه، هزار و صد و‌ چهارده مورد مجوز شیلات و صد و سی و شش مورد مجوز گیاه‌پزشکی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان صادر شده است.
وی به سال واگذاری برخی امور به این سازمان اشاره کرد و گفت: صدور مجوز فعالیت‌ های دام و طیور از سال نود و یک، پرورش میگو و ماهی در قفس از سال نود و چهار، گلخانه از سال نود و سه، فروشگاه سموم و کلینیک و ضدعفونی و انسکتاریوم از سال هشتاد و هشت و آبیاری تحت فشار از سال نود و چهار به این سازمان واگذار شده است.
نصیری تصریح کرد: در حوزه گلخانه ۱۲۴۰ هکتار سطح زیر کشت دارای مجوز تأسیس و چهارصد و هشتاد و پنج هکتار سطح زیر کشت دارای پروانه بهره برداری در سطح استان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با عنوان این که در سال نود و هشت، معادل ۳ برابر تاریخ استان مجوز گلخانه صادر شده است، گفت: با حذف استعلامات در سه ماهه اول سال نود و هشت، نطام مهندسی هرمزگان، مقام اول صدور پروانه گلخانه از نظر سطح زیرکشت و کاهش زمان صدور مجوز را در کشور به خود اختصاص داد.
نصیری، هم‌چنین عنوان داشت: این سازمان مقام دوم صدور پروانه دام از نظر میزان ظرفیت در ۳ ماهه اول سال نود و هشت، در کشور را نیز داراست.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: برای رفاه حال سرمایه گذاران در ایام شیوع ویروس کرونا ارسال پرونده بصورت فیزیکی حذف شده و همه مراحل از ثبت درخواست تا صدور مجوز بصورت آنلاین و از طریق سامانه‌ها انجام می گردد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ شهریور ۹۹
589 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0