اولین حضور یک استاندار در نشست هیأت مدیره سازمان استاندار مازندران بیان کرد:

اولین حضور یک استاندار در نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

علاقه مند به استفاده از ظرفیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برای مباحث عمرانی و گردشگری استان هستیم.

کد خبر: 971212011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ - ۳:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،علاقه مند به استفاده از ظرفیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برای مباحث عمرانی و گردشگری استان هستیم.

اولین حضور یک استاندار در نشست هیأت مدیره سازمان

اولین حضور یک استاندار در نشست هیأت مدیره سازمان

اولین حضور یک استاندار در نشست  هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

احمد حسین زادگان، عصر شنبه ۱۱ اسفند با حضور سر زده در نشست هیأت مدیره سازمان با تبریک روز مهندسی، گفت: به اهمیت کار مهندسان واقف هستیم و قائل به توسعه خدمات در نظام مهندسی ساختمان مازندران هستیم.
حسین‌زادگان با بیان این که در حوزه اقتصادی و کارگروه‌ ها برای استفاده از تشکل‌ ها، نیاز به بازنگری در حوزه اجرا و حتی قوانین داریم، افزود: کاهش تصدی گری دولت یکی از موضوعاتی است که بشدت پیگیر آن هستم و باید به این سمت و سو حرکت کنیم. در حوزه اجتماعی در استان مازندران تجربیات خیلی خوبی وجود دارد این تجربیات باید با مطالعات بیش تر در بخش اقتصادی هم در دستور کار قرار گیرد و دولت بعنوان تسهیل گر در کنار فعالان بخش خصوصی قرار بگیرد.
وی با بیان این که برای کاهش تصدی‌گری دولت در ابتدای راه ممکن است با سختی‌ های روبرو باشیم، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مدون می ‌توانیم موانع را برداریم.
استاندار مازندران افزود: تشکل ‌هایی مانند نظام مهندسی که کارکردهای موفقی در این بخش داشتند می ‌توانند بعنوان الگو مورد توجه قرار گیرند و امیدوار هستیم که این مجموعه تجربیات خویش را در اختیار برنامه ریزان و برنامه سازان قرار دهند.
وی در مورد طرح پروژه راه ساحلی شرق به غرب مازندران، اظهار داشت: در این حوزه ما می ‌توانیم از ظرفیت نظام مهندسی ساختمان در اجرای پروژه مطالعاتی آن استفاده کنیم.
استاندار مازندران با عنوان این که با برنامه‌ریزی سازمان بنده پیشنهاد می کنم که مجموعه وارد کار شود، افزود: می‌ توانیم با اجرای این طرح الگو سازی مناسبی در منطقه انجام دهیم به شرط این که سازمان در ابتدا ظرفیت‌ های خویش را بخوبی ببیند و توانمندی ‌های خودش در ارائه طرح را افزایش دهد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد: حضور استاندار مازندران نقطه آغازی برای بهره گیری و بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل سازمان بعنوان یک تشکل حرفه ای غیراتفاعی است.
فرشید رضا حقیقی در نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران که با حضور استاندار مازندران برگزار گردید، گفت: برای شهرهای جدید التأسیس که تازه در لیست شهرهای استان مازندران قرار گرفتند ضریب خدمات را به یک سوم کاهش دادیم.
حقیقی با عنوان این که پذیرش محاسبه ضریب یک سوم اگر به لحاظ مالی به نفع سازمان نیست، افزود: هدف ما ارائه دغدغه‌های فنی سازمان است همین که مقررات ملی ساختمان در این شهرها رعایت می گردد ما به اهداف فنی خودمان رسیدیم و به این موضوع قانع هستیم.
وی با اشاره به خدماتی که نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌ دهد، خاطر نشان کرد: این موضوع مغایرت کار حرفه‌ای بوده اما هدف مهندسان، کمک به اقشار آسیب پذیر است.
وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در تمام ساخت و سازها در سطح استان ورود پیدا کند، ادامه داد: در این بخش شهرداریها می‌ تواند با حمایت استانداری و کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان کمک شایانی داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان این که نظام مهندسی ساختمان با اشاره به سابقه بیست و سه ساله این سازمان، بیان داشت: در این مدت یک ریال از بودجه دولتی برخوردار نبودیم، خدمات ما شامل سی و پنج هزار عضو نظام مهندسی و سیصد کارمند بوده که به خدمت رسانی به مردم خوب استان مشغول هستیم.

ا

اولین حضور یک استاندار در نشست هیأت مدیره سازمان

حقیقی با عنوان این که در حوزه آموزش هم ورود جدی داشتیم، یاد آور شد: هزینه آموزشی که دانشگاه باید پرداخت کند توسط سازمان در بخش آموزش هزینه می‌گردد و معتقدیم که باید در کنار خدمات دانش مهندسان ما به روز و کارآمد باشد.
رئیس سازمان اظهار امیدواری کرد که با حضور اسلامی در مقام عالی وزارت راه و شهرسازی شاهد رشد و توسعه سازمان نظام مهندسی ساختمان باشیم.
وی در خاتمه از جناب استاندار که قبول زحمت کرده و در نشست هیأت مدیره حاضر شدند، کمال تشکر و قدردانی را داشت. قابل ذکر است احمد حسین زادگان نخستین استانداری هستند که در نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی مازندران حاضر شد. در خاتمه نشست، استاندار مازندران بر روی تمبر اختصاصی سازمان نوشته ای را به یادبود نوشت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اسفند ۹۷
496 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0