گزینه مهم و اول مورد توجه در ساخت ساختمان ها، توجه به نوع کاربری گزینه مهم و اول مورد توجه در ساخت ساختمان ها، توجه به نوع کاربری

گزینه مهم و اول مورد توجه در ساخت ساختمان ها، توجه به نوع کاربری

گزینه مهم و اول مورد توجه در ساخت ساختمان ها، توجه به نوع کاربری ، آن است. سازه های اداری قابل تبدیل شدن به هتل نیست زیرا هر ساختمان مقررات ساخت متفاوتی دارد

کد خبر: 000520005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ مرداد ۰۰ - ۶:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزینه مهم و اول مورد توجه در ساخت ساختمان ها، توجه به نوع کاربری ، آن است. سازه های اداری قابل تبدیل شدن به هتل نیست زیرا هر ساختمان مقررات ساخت متفاوتی دارد

گزینه مهم و اول مورد توجه در ساخت ساختمان ها، توجه به نوع کاربری

گزینه مهم و اول مورد توجه در ساخت ساختمان ها، توجه به نوع کاربری
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان داشت؛
سازه های اداری قابل تبدیل شدن به هتل نیست
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس اظهار داشت: نمی ‌توان با تغییر کاربری، ساختمان اداری را به هتل تبدیل کرد زیرا هر ساختمان مقررات ساخت متفاوتی دارد.
سید مرتضی سیف زاده ظهر ۴ شنبه در جمع خبرننگاران بیان کرد: برای ساخت هر ساختمانی در ابتدا باید نوع کاربری آن مد نظر طراحان و مدیران اجرایی قرار گیرد که باید طبق آن کاربری نسبت به ساخت آن اقدام گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس تصریح کرد: بطور کلی برای ساخت ساختمان ‌ها ۳ نوع کاربری پرکاربرد وجود داشته که از جمله این کاربری‌ ها می ‌توان به کاربری مسکونی، کاربری اداری و هتل اشاره کرد از این رو هر کدام از این کاربری ‌ها ویژگی ‌های منحصر به فردی دارند که باید در مقررات ساخت آن سازه لحاظ گردد.
وی عنوان کرد: نمی ‌توان ساختمان ساخته شده را تغییر کاربری داد و از کاربری اداری به کاربری مسکونی یا هتل تغییر کاربری داد مگر در حالتی که هیأت ‌های مختلفی اجزا و ملزومات ساخت آن سازه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
سیف زاده ادامه داد: در هنگام ساخت یک سازه فلزی تمامی ملزومات طبق نوع کاربری آن طراحی و مورد استفاده قرار می ‌گیرد در کاربری مسکونی اداری و هتل اجزای مختلفی مد نظر ناظران قرار دارد یکی از ویژگی‌ های کاربردی هتل، وزنی است که باید سازه تحمل کند و اگر ساختمانی بدون در نظر گرفتن این ملزومات تغییر کاربری دهد اگر وزن سازه افزایش یابد احتمال ریزش آن زیاد است.
در نخستین نشست شورای ششم شهر شیراز یکی از اعضای شورا درخواست کرد که ساختمان شهرداری که سال هاست در حال ساخت است به هتل تبدیل گردد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۰۰
467 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0