حریم گسل شناسایی شده در یاسوج رعایت نگردیده است ریاست نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

حریم گسل شناسایی شده در یاسوج رعایت نگردیده است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کاشانی یاسوج بعنوان یک گسل شناسایی شده اما متاسفانه حریم آن رعایت نشده است.

کد خبر: 960624001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ شهریور ۹۶ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کاشانی یاسوج بعنوان یک گسل شناسایی شده اما متاسفانه حریم آن رعایت نشده است.حریم گسل شناسایی شده در یاسوج رعایت نگردیده است

حریم گسل شناسایی شده در یاسوج رعایت نگردیده است

حریم گسل شناسایی شده در یاسوج رعایت نگردیده است

حریم گسل شناسایی شده در یاسوج  رعایت نگردیده است

احمدرضا خورشیدی گفتت: در محدوده گسل شناسایی شده در یاسوج یعنی حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کاشانی شاهد ساخت و ساز و حتی بلند مرتبه سازی هستیم.
خورشیدی با اشاره به این که شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌خیز است, ادامه داد: زلزله در جغرافیای این استان تابه حال چندان آسیب رسان نبوده اما این زمین لرزه‌ها یک هشدار بوده و باید خود را برای مقابله با این بلا و سایر بلایای طبیعی آماده کنیم.

وی افزود: میزان تخریب زلزله بعواملی همچون بزرگی زلزله، فاصله از گسل و ویژگی ‌های زمین شناسی منطقه مرتبط بوده و سازه‌ها به ویژه سازه‌های با اهمیت از جمله بیمارستان ‌ها و مراکز خدماتی، امدادگری و پل‌ ها در مناطق زلزله خیز باید علاوه بر زیبایی از استحکام بسیاری برخوردار باشند.

خورشیدی با بیان این که چنان چه در محدوده گسل ناچار به احداث سازه‌ای باشیم باید ضوابط آئین نامه زلزله و تمهیدات فنی ویژه لحاظ گردد،عنوان کرد: ترویج مقررات ملی ساختمان بعنوان یک فرهنگ خیلی ضروری است.

حریم گسل شناسایی شده در یاسوج رعایت نگردیده است

وی بیان کرد: انتظار می ‌رود رسانه‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی در زمینه آشنایی مردم با مقررات ملی ساختمان بعنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان سازی در تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی تلاش نمایند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد طبق ماده پنج آئین نامه مقررات ملی ساختمان سازی، تمامی طراحی ‌ها از جمله معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی باید از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی که دارای پروانه اشتغال تهیه گردد.
او با اعلام این که رعایت مقررات ملی ساختمان ضروری است، اظهار داشت: در میان مباحث بیست و سه گانه مقررات ملی ساختمان مبحث نوزده به علت جلوگیری از هدر رفت انرژی بعنوان سرمایه ملی و کاهش آثار زیان‌ بار زیست محیطی وضع گردیده و اجرای آن ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: عدم اجرای مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان عامل اصلی بالا بودن مصرف انرژی بوده و اجرای این مبحث نیازمند پشتوانه اجرایی قوی و اجماع در میان مهندسین معماری، برق، مکانیسم و عمران دارد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ شهریور ۹۶
1763 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0