تاسیس شرکتهای بازرسی مصالح ساختمانی توسط اعضای سازمان تاسیس شرکتهای بازرسی مصالح ساختمانی و آسانسور

شرکتهای بازرسی مصالح ساختمانی و آسانسور توسط اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در استان یزد تاسیس می گردد

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و اداره کل استاندارد تفاهم نامه ای امضا نمودند که طبق آن بازرسی کیفیت مصالح ساختمانی در زمان استفاده در کارگاهها بطور پیوسته و بصورت مشترک کنترل می گردد.

کد خبر: 960705001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ مهر ۹۶ - ۳:۰۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و اداره کل استاندارد تفاهم نامه ای امضا نمودند که طبق آن بازرسی کیفیت مصالح ساختمانی در زمان استفاده در کارگاهها بطور پیوسته و بصورت مشترک کنترل می گردد.تاسیس شرکتهای بازرسی مصالح ساختمانی توسط اعضای سازمان

تاسیس شرکتهای بازرسی مصالح ساختمانی توسط اعضای سازمان

تاسیس شرکتهای بازرسی مصالح ساختمانی توسط اعضای سازمان

شرکتهای  بازرسی  مصالح ساختمانی و آسانسور توسط اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در استان یزد  تاسیس می گردد

این تفاهم نامه درچهار بند به امضای مهندس فرشید ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و مهندس ماجدی مدیر کل استاندارد استان رسید و بموجب آن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه مصالح استاندارد ساختمان همراه با آموزش تولیدکننده ها و مجریان در اولویت خواهد بود.

به گفته فرشید، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد سعی گسترده ای را در جهت افزایش کیفیت مصالح ساختمانی و الگوسازی ساختمانهای استاندارد شروع کرده و با همکاری اداره کل استاندارد ضمن انتشار منظم فهرست  شرکتهای تولید کننده مصالح استاندارد، موضوع تاسیس شرکتهای بازرسی مصالح  ساختمانی توسط اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را هم پی گیری خواهد کرد تا بصورت دوره ای یا سرزده  (Random) از این واحدها بازدید و گزارش تهیه گردد.

رییس سازمان گفت: با این اقدام بخشی از اهداف مبحث بیست و دو هم در جهت رعایت منافع بهره برداران محقق خواهد شد. هم چنین مقرر شد در طی برنامه ریزی مدون نسبت به تشکیل شرکتهای بازرسی آسانسور توسط اعضا ی سازمان اقدام شود که بزودی نحوه تشکیل آن اعلام خواهد شد.

تاسیس شرکتهای بازرسی مصالح ساختمانی توسط اعضای سازمان

مدیرکل استاندارد هم به هنگام امضای تفاهم نامه بیان کرد: از این پس بهمراه گروه نظارت مضاعف سازمان کارشناسانی از اداره کل استاندارد برای نمونه برداری و گزارش عملکرد واحدهای تولید مصالح ساختمانی حضور خواهند داشت.

ماجدی ادامه داد: در استان یزد آسانسورها تنها در ساختمانهایی اجازه نصب دارند که چاهک آسانسور آن ها بر اساس معیارهای استاندارد باشد.

وی هم چنین افزود: برای رعایت منافع بهره برداران ساختمانها و تحکیم مبانی استاندارد، از فعالیت شرکتهایی که در سامانه صنعت، معدن و تجارت به ثبت نرسیده و فقط پروانه کسب دارند جلوگیری می گردد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مهر ۹۶
1194 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0