ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت باعث ایجاد نوعی وحدت رویه ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت باعث ایجاد نوعی وحدت رویه

ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت باعث ایجاد نوعی وحدت رویه

ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت باعث ایجاد نوعی وحدت رویه ، مناسب و منطقی شده است و راهگشای مشکلات ترافیکی خواهد بود

کد خبر: 000921001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ آذر ۰۰ - ۹:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت باعث ایجاد نوعی وحدت رویه ، مناسب و منطقی شده است و راهگشای مشکلات ترافیکی خواهد بود

ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت باعث ایجاد نوعی وحدت رویه

ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت باعث ایجاد نوعی وحدت رویه
ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی پایتخت
عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: ورود مهندسان ترافیک به معضلات ترافیکی نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی بوجود آورده و راهگشای مشکلات ترافیکی خواهد بود.
یوسف ساجد اظهار داشت: انتظار داریم متخصصان ترافیک در نظرسنجی بیشتر شرکت کنند؛ البته مانعی نمی ‌بینیم که همکاران رشته‌دهای دیگر مثل معماری، شهرسازی و عمران هم در این مورد نظراتشان را ارائه بدهند، اما باید توجه کرد که این نظرات فنی باشد.
وی ادامه داد: گرداوری پیش‌نویس الزامات ترافیکی ساختمان‌ ها از سال نود و سه توسط پژوهشکده طراحان پارسه و زیر نظر کمیته مطالعات راهبردی شورای مرکزی شروع شده و در سال نود و پنج این پیش‌نویس با حضور رئیس مرکز تحقیقات و رئیس شورای مرکزی و سایر مسؤولان ذی‌ربط رونمایی گردید.
ساجد گفت: پیش‌نویس الزامات ترافیکی ساختمان ‌ها، در مسیر تصویب در وزارت‌خانه در کش‌وقوس شورای تدوین و شورای مرکزی قرار گرفته و در این مورد جلسات راهبردی متعددی در شورای مرکزی با حضور رئیس وقت شورا و مدیر کل دفتر تدوین مقررات ملی و هم‌چنین در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و بررسی ‌های بیشتر در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: شورای مرکزی مجوزهای لازم را صد در صد از وزارت‌خانه برای تدوین پیش‌نویس مبحث بیست و سوم «الزامات ترافیکی در ساختمان‌ها» اخذ کرده و شورای تدوین به ریاست معاونت محترم مسکن در صدد بررسی کلیات آن برآمدند؛ در حال حاضر اهتمام رئیس حال حاضر شورای مرکزی، گروه تخصصی ترافیک، معاون مسکن (آقای محمودزاده) و مدیر کل دفتر تدوین (آقای مانی‌فر) بر این است که این مبحث به نتیجه نهایی برسد. لذا کلیات این مبحث در اسفندماه سال نود و نه در جلسه شورای تدوین به تصویب رسید و بمنظور بررسی جزئیات فنی به کمیته فنی شورای تدوین ارجاع داده شد. در خرداد ماه سال جاری، در این کمیته با حضور آقای مانی فر و اعضای متشکل از نمایندگان گروه تخصصی ترافیک و اساتید برجسته این حوزه، پس از بررسی جزئیات فصول پیش‌نویس، مقرر شد موارد مندرج با ویرایش نوددو شش مبحث چهارم و آخرین ویرایش مباحث ۱۲، ۲ و ۲۰ و۲۱ و هم‌چنین آئین‌نامه دوازده جلدی مصوب نود و نه شورای عالی معماری و شهرسازی انطباق داده شده و کلیه تناقضات برطرف شوند.
عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در پنج ماه گذشته انطباق کلیه اعداد و ارقام و مفاد مندرج در پیش‌نویس مبحث با آئین‌نامه و مباحث مقررات ملی مذکور، بطور کامل و توسط کمیته بازنگری بررسی شده و فایل ویرایش نهایی، آبان ماه سال جاری برای آقای مانی‌فر ارسال و از ایشان درخواست شد که بجای ویرایش قدیمی مربوط به سال نود و پنج، ویرایش نهایی اخیر جایگزین شده و برای نظرسنجی از مهندسان ترافیک و سایر اساتید و مهندسان صاحب نظر در سایت قرار گیرد.
ساجد ادامه داد: ما انتظار داریم متخصصان ترافیک روی این قضیه (نظرسنجی) بیشتر مشارکت کنند. البته مانعی نمی ‌بینیم که همکاران رشته‌ های دیگر مثل معماری، شهرسازی و عمران هم نظر بدهند؛ اما نظراتشان باید فنی باشد. در نهایت پیش‌بینی می ‌گردد، موضوع با لحاظ نظرات واصله از نظرسنجی، در جلسه بعدی کمیته به جمع‌بندی نهایی رسیده و پیش‌نویس برای تصویب نهایی به شورای تدوین ارسال گردد.
وی، در خاتمه گفت: تصویب این مبحث، مسئولیت مهندسان ترافیک را بیشتر خواهد کرد و این امکان را خواهد داد تا در عین داشتن یک مرجع برای عارضه سنجی و کنترل ترافیک ساختمان‌ ها و معابر بلافصل و تأمین ایمنی عبور و مرور، نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی بوجود آمده و راهگشای مشکلات ترافیکی ناشی از ساختمان‌ ها و کاربری‌ های جاذب سفر در داخل شهرها باشد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آذر ۰۰
356 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0