آیا وزیر راه و شهرسازی مدرک تحصیلی معتبر دارد نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی

ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی

در حالی کم تر از 1 هفته از واکنش غیرمنتظره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز آخوندی طی ماه‌ های اخیر می ‌گذرد که قرار است فردا نشستی برای رسیدگی به این ماجرا در مجلس برگزار گردد.

کد خبر: 970202001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، در حالی کم تر از ۱ هفته از واکنش غیرمنتظره ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز آخوندی طی ماه‌ های اخیر می ‌گذرد که قرار است فردا نشستی برای رسیدگی به این ماجرا در مجلس برگزار گردد.

ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی

ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی

ورود مجلس به بخش نامه‌ های جنجال برانگیز  وزیر راه و شهرسازی

هفته پیش، فرج‌الله رجبی ریاست شورای نظام مهندسی ساختمان کشور طی نامه ‌ای به روسای سازمان ‌های نظام مهندسی استان ‌ها از عدم ‌ابلاغ بخش نامه وزیر راه به علت قانونی نبودن آن خبر داد و به آن ها هشدار داد مجاز به اجرای بخش نامه آخوندی نیستند و با متخلفان برخورد می گردد.
در بخشی از این نامه آمده است؛ «با توجه به سؤالات برخی از استان ‌ها به ‌اطلاع می‌ رساند بخش نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی تحت عنوان شیوه‌ نامه تبصره (دو) ماده بیست و چهار آیین ‌نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در نشست شورای مرکزی مورخ بیستم فروردین نود و هفت مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد با توجه به مغایرت ‌های آن با آیین ‌نامه ماده سی و سه موضوع به وزیر محترم راه و شهرسازی منعکس و از ابلاغ آن خودداری شود.
نظر به این ‌که براساس ماده بیست و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت اجرای تصمیمات شورای مرکزی با ریاست شورا می ‌باشد، لذا به‌ صراحت اعلام می ‌نماید که وفق مصوبه این شورا مبنی بر عدم ابلاغ بخش نامه مذکور، رؤسای سازمان‌ ها و اعضای هیئت مدیره مجاز به اجرای آن نمی ‌باشند و با متخلفین طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
بخش نامه ‌های چند گانه وزیر راه و شهرسازی که طیف گسترده ‌ای از دو شغله های نظام مهندسی، نظارت بر ساخت و ساز، ممنوعیت برداشت پنج درصد از حق ‌الزحمه مهندسان ناظر و … در بر می ‌گیرد، هم چنان به محلی برای مناقشه میان ریاست نظام مهندسی، وزیر راه و شهرسازی و برخی معاون آخوندی تبدیل شده است. در جدید ترین رویداد به نظر می‌ رسد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از جایگاه نمایندگی خود برای بررسی اختلاف نظر جدی سازمان متبوعش با وزیر راه و شهرسازی استفاده کرده است.

ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی

قرار است فردا از ساعت هشت تا ده صبح کمیسیون عمران مجلس با حضور وزاری کشور، راه و شهرسازی، سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری، نماینده هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نشستی در این راستا برگزار گردد.
محوریت این نشست، بررسی اعتراضات واصله به بخش نامه ‌های وزارت راه و شهرسازی در نحوه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان– به‌ ویژه بخش نامه شماره ۰۲/۱۰۰/۵۷۵۷۳ مورخ پنجم بهمن نود و شش و شیوه نامه شماره ۰۲/۱۰۰/۳۰۰۸۰۱ مورخ بیست و سوم اسفند نود و شش اعلام گردیده است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اردیبهشت ۹۷
1264 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0