آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد

آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد

آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد ، از ابتدای سال‌ جاری این سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است

کد خبر: 011008005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ دی ۰۱ - ۵:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد ، از ابتدای سال‌ جاری این سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است

آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد

آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد
آزمون ورود به حرفه مهندسی دی ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی‌ماه سال‌جاری برگزار می‌ گردد.
احسان ذبیحیان به «سامانه سپامک» اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال‌ جاری این سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است و از بیست و دوم آذرماه همه متقاضیان حقیقی و حقوقی صدور، تمدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی تنها از طریق این سامانه می‌ توانند درخواست خود را ارسال و پروانه خود را اخذ کنند.
وی ادامه داد: متقاضیان صدور پروانه اشتغال به کار ابتدا باید با ورود به درگاه ملی مجوزهای کشور به «آدرس mojavez.ir» قسمت پروانه اشتغال مهندسی را انتخاب کنند تا وارد سایت سپامک به آدرس «spamak.mrud.ir» شوند و متقاضیان تمدید و ارتقا پروانه می‌ توانند برای اخذ پروانه به طور مستقیم وارد سامانه سپامک شوند و فیلم‌ های آموزشی برای آشنایی متقاضیان با نحوه ورود اطلاعات، در سامانه قرار داده شده است.
ذبیحیان اظهار داشت: واریز هزینه صدور پروانه اشتغال به حساب خزانه کشور نیز از طریق سایت «پاتمک به آدرس patmak.mrud.ir» صورت می‌ گیرد که باید حتماً توسط متقاضی انجام شود.
وی افزود: یکی از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور، تمدید و ارتقا شانزده نوع پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی و معماران تجربی است و طی نهم ماه سال‌جاری بیش از یک هزار و صد پروانه اشتغال به کار مهندسی در حوزه ساختمان در استان صادر شده است.
وی افزود: صدور پروانه‌های اشتغال در زمینه و صلاحیتهای مختلف است و پروانه شخص حقیقی در ۷ رشته ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیتهای نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا صادر می‌ گردد.
وی تصریح کرد: پروانه اشتغال برای اشخاص حقوقی در زمینه طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌ ها و هم‌چنین انجام خدمات آزمایشگاهی در زمینه بتن، ژئوتکنیک و جوش پروانه اشتغال برای متقاضیان صادر می گردد.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه متقاضیان انبوه سازی نیز پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک به انجمن صنفی سازندگان انبوه مسکن و ساختمان استان، از طرف این اداره پروانه اشتغال دریافت می‌کنند، گفت: هم‌چنین اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان در صدور پروانه اشتغال نظام فنی روستایی برای مهندسینی که در حوزه روستاهای استان خدمات نظارت و طراحی انجام می‌دهند، هم وظایفی بر عهده دارد.
وی گفت: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، صرفاً اشخاصی می‌ توانند در حوزه نظام فنی و مهندسی فعالیت نمایند که پروانه اشتغال مهندسی یا کاردانی یا معمار تجربی از وزارت راه و شهرسازی اخذ کرده باشند.
ذبیحیان، با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی برای ۳ هزار و هشتصد نفر از مهندسین، کاردان‌ ها و معماران تجربی در مرداد و شهریور برگزار شد، گفت: هماهنگی‌ های لازم جهت برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ هشتم و نهم دی ماه سال‌جاری در محل دانشگاه زنجان برای ثبت نام کنندگان انجام گرفته است.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۰۱
160 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0