هشدار سازمان نظام مهندسی نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد هشدار سازمان نظام مهندسی نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد

هشدار سازمان نظام مهندسی نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد

هشدار سازمان نظام مهندسی نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد ،اعلام شد، شرط اساسی استقبال مردم از فرآیند قانونی ساخت و ساز را اهتمام هر یک از این دستگاهها به انجام صحیح تکالیف و وظایف محوله است

کد خبر: 990225004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹ - ۱۰:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هشدار سازمان نظام مهندسی نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد ،اعلام شد، شرط اساسی استقبال مردم از فرآیند قانونی ساخت و ساز را اهتمام هر یک از این دستگاهها به انجام صحیح تکالیف و وظایف محوله است

هشدار سازمان نظام مهندسی نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد

هشدار سازمان نظام مهندسی نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد

توسط رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ابراز گردید؛
هشدار نسبت به حجم بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان این که چرخه ساخت و ساز در این استان با عیوب زیادی همراه است، گفت: ما شاهد حجم بالایی از ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد هستیم.

مهدی سالاری در آئین «رونمایی از فرآیندهای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان»، با عنوان این که چرخه ساخت و ساز در یزد با عیوب زیادی همراه است و ما شاهد حجم بالایی از ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم ، به تلاشهای سازمان در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این سازمان توانسته با پشتیبانی معاونت امور عمرانی استاندار و همراهی اداره كل راه و شهرسازی و شهرداری یزد، موانع اصلی را شناسایی و در مورد آنها تصمیمگیری کند.

سالاری، شرط اساسی استقبال مردم از فرآیند قانونی ساخت و ساز را اهتمام هر یک از این دستگاهها به انجام صحیح تکالیف و وظایف محوله دانست و گفت: این امر جز با شفاف سازی و پاسخگویی صحیح و به موقع، امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی به سرمایه گذاریهای قابل توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در زمینه سامانه های دیجیتال و توسعه خدمات غیرحضوری بخصوص در شرایط کرونا اشاره کرد و افزود: برخی از این خدمات برای مهندسین و اعضای سازمان و برخی دیگر برای مردم طراحی و ارائه می گردد تا ضمن کاهش ترددهای غیرضروری، هزینه ها کاهش و سرعت ارائه خدمات افزایش یابد.

رئیس سازمان یزد تصریح کرد: این اقدامات و سامانه های دیجیتال در برخی از بخشها عملیاتی شده و خدمات بصورت غیرحضوری ارائه می گردد و امیدوار هستیم، بخشهای دیگر آن نیز از امروز عملیاتی گردد و بتوانیم خدمات ارزنده ای را با کم‌ترین هزینه و سرعتی بالاتر به مهندسین و مردم ارائه دهیم.

در همین حال، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در آئین «رونمایی از فرآیندهای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان» ، بر ضرورت شفاف سازی، تسریع و تغییر در نحوه ارتباطات و هم‌چنین تلاش و تواناییهای سازمان در این مورد، تأکید کرد و گفت: راه اندازی سامانه های دیجیتال و استفاده صحیح از آن میتواند سبب افزايش پیوند و اعتماد مردم به سازمان باشد.

وی با اشاره به نقش سازنده مردم در اصلاح روندهای ساخت و ساز، گفت: باید تلاش گردد با تکمیل روند ایجاد شده در سازمان نظام مهندسی برای همراه کردن مردم در امر ساخت و ساز نظیر راه اندازی سامانه “همیار سنم” و هم‌چنین در نظر گرفتن مشوقهای مالی، زمینه های لازم را برای دخیل کردن هرچه بیشتر آنها در روند ساخت و ساز فراهم نمود.

وی به قابلیت استفاده از نوآوری در قالب سامانه های دیجیتال برای بهره گیری از ظرفیتهای پنهان، اشاره و بر ضرورت گسترش شفاف سازی و تبادل اطلاعات سازمانی با جامعه در راستای اصلاح فرآیندها تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: زمانی میتوان شاهد استقبال مردم از سازمان و خدمات آن بود که در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز آنان پاسخ داده شود.

وی، اصلاح فرآیندها و تسریع روندها در روند صدور پروانه را اقدامی ضروری جهت استقبال مردم از ساخت و سازهای قانونی و جلب اعتماد آنها برای دریافت خدمات مهندسی دانست.

وی در خاتمه، از تلاشهای رئیس و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تشکر کرد و گفت: این سازمان در طی یک سال گذشته بخوبی توانسته پاسخ‌گوی اعتماد ما باشد و اقداماتی که در کمیته تخلفات ساختمانی، با محوریت سازمان نظام مهندسی صورت گرفت، توانسته تا حد زیادی تخلفات را کاهش و آمار ساخت و سازهای دارای پروانه را افزایش دهد.

در این آئین، اكرم فداكار معاون توسعه مديريت ومنابع استاندار، رضا يادگاري مديركل راه وشهرسازي استان، جمال الدين عزيزي شهردار يزد، محمدرضا عارفي مديركل دفتر فني استانداري و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد نیز حاضر بودند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۹
421 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0