ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی خبر داد:

تاکید بر نهادینه شدن نقش جایگاه سازمان بعنوان مرجعی تخصصی و حرفه ‌ای

حسین کامران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در آئین اعطای احکام کمیسیون ژئوتکنیک دوره 7 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌رضوی ، بر ارتباط اثرگذار علمی سازمان با دانشگاهها تاکید کرد .

کد خبر: 960431020 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر ۹۶ - ۱۲:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، حسین کامران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در آئین اعطای احکام کمیسیون ژئوتکنیک دوره ۷ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌رضوی ، بر ارتباط اثرگذار علمی سازمان با دانشگاهها تاکید کرد .تاکید بر نهادینه شدن نقش جایگاه سازمان بعنوان مرجعی تخصصی

تاکید بر نهادینه شدن نقش جایگاه سازمان بعنوان مرجعی تخصصی

تاکید بر نهادینه شدن نقش جایگاه سازمان بعنوان مرجعی تخصصی

تاکید بر نهادینه شدن نقش جایگاه سازمان بعنوان مرجعی تخصصی

مهندس كامران ديسفانی ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ‌ساختمان استان خراسان ‌رضوی در سمینار طرح لرزه‌ای دیافراگمها (سقفها) و نکات کاربردی اتصالات از پیش تایید شده که به تلاش گروه تخصصی عمران سازمان در تالار سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوي برگزار گردید، بیان داشت: همان طور که دانشگاه بعنوان مرجعی علمی شناخته شده سازمان هم باید در میان مردم و دستگاههای اجرایی بعنوان یک مرجع تخصصی و حرفه ای شناخته شود.
وی به تجربه های ارشادی سازمان نسبت به دیگر دستگاهها اشاره کرد و گفت: امروزه اگر هر دستگاه یا اركاني بنظر کارشناسی و تخصصی در حوزههای مختلف مهندسی ساختمان نیاز داشته باشد؛ سازمان را بعنوان یک مرجع حرفه ای و تخصصی در کنار خود بداند و باید همه ما بسمت این جایگاه حرکت کنیم.
کامران ادامه داد:کنترل مسئله مهمی است ولی این که همه ظرفیتهای سازمان در خدمت کنترل باشد، سازمان را از رسیدن بجایگاه اصلی خود باز میدارد و باید به مباحث ارشادی و ارتباط موثر با دانشگاه و دیگر دستگاهها توجه کنیم.
رئيس هيئت مديره سازمان با اشاره به انتخاب عضوهای کمیسیون ژئوتکنیک در همین رابطه اظهار داشت: اعضای کمیسیونها بعنوان بازوان سازمان میتوانند بر ایجاد ارتباط موثر با دیگر دستگاهها مانند دانشگاه برای رسیدن به این جایگاه اثرگذار باشند.
بهروز پیراسته دبیر سازمان نیز در شروع این جلسه با اشاره به گرداوری نظام نامه و شیوه نامه جدید کمیسیون ژئوتکنیک، عنوان کرد: عضوهای توانمند و متخصص اين کمیسیون میتوانند با هم راهی و هم فکری هم این شیوه نامه را به خوبی گرداوری و تنظیم کنند.
در ادامه هر یک از عضوهای این کمیسیون به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی از قول مهندس علی کیانی از عضوهای کمیسیون ژئوتکنیک سازمان در این نشست گفت: تجربه نشان داده است که در بخش کنترل سازه، ژئوتکنیک و مباحث مختلف هدف تنها نقادی پای یک مهندس نیست بلکه در کنار آن باید نکات تجربی و کاربردی به صورت محترمانه به مهندسین منتقل گردد.


به گفته کیانی، باید آموزش توأم با فعالیتهای عملی و کاربردی باشد و تا متخصصین این حوزه بتوانند مباحث تجربی و اجرایی را در فضایی صمیمانه و در کمال تفاهم و هم کاری به مهندسین منتقل کنند.
کیانی با اشاره بر حفظ جایگاه ارشادی سازمان در کنار ابعاد کنترلی و نظارتی عنوان داشت: سازمان در کنار مباحث حرفه ای یک جایگاه ارشادی نیز دارد.
علی اولیایی دیگر عضو کمیسیون ژئوتکنیک هم خاطر نشان کرد: از اهداف کمیسیون، ارتقای نام سازمان و حفظ صداقت سازمانی است و با پر رنگتر کردن نقش ارشادی سازمان امیدوار هستیم بتوانیم سطح کیفی ساختمانها را ارتقا دهیم.
حمید خبیری نوغانی دیگر عضو کمیسیون با تاکید بر زنده کردن کمیسیون ژئوتکنیک بیان داشت: کمک رسان و متخصص برای سازمان بوظایف محوله عمل نماید.
علی اخترپور عضو دیگر کمیسیون ژئوتکنیک استفاده از تجربه و تخصص را عامل اثرگذاری در افزایش فعالیتها دانست و اظهار داشت: مهندسی تعادل میان اقتصاد و ایمنی است که با توجه به این نکته در حوزه ژئوتکینیک نباید با سختگیری غیر کارشناسی هزینه های بسیاری را بر کارفرما تحمیل کرد و در مقابل نباید با ساده انگاری سازه را دچار مشکل نمود.
این عضو کمیسیون در ادامه بر ارتباط اثر گذار سازمان با دانشگاه تاکید کرد و افزود: خیلی از مباحث اجرایی و مهندسی که در حال حاضر مورد پرسش است میتوان با هزینه های ناچیزی در دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد.
دکتر امیر بذر افشان دیگر عضو کمیسیون ژئوتکنیک هم عنوان داشت: در نظر گرفتن مسائل علمی و دانشگاهی در کنار مسائل تجربی در انتخاب عضوهای این کمیسیون نقطه عطفی در افزایش فعالیت کمیسیون ژئوتکنیک خواهد بود.
لازم به ذكر است؛ عضوهای کمیسيون ژئوتکنیک دکتر علی اختر پور، دکتر علی اولیائی، دکتر امیر بذرافشان، مهندس علی کیانی ، مهندس حمید خیبری نوغابی، دکتر سید احسان سیدی حسینی نیا، و دکتر رضا نادری احکام خود را از مهندس كامران ریاست سازمان، مهندس پيراسته دبیر سازمان و خانم مهندس اکبری مدیرگروهها و کمیسیونهای تخصصی دریافت نمودند.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی

 

کانال تلگرام نظام مهندسی زنجان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۶
1281 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0