تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست

تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست

تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست ، نتیجه داده است. از رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و کارشناسان تقدیر شد

کد خبر: 001104002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۰۰ - ۸:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست ، نتیجه داده است. از رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و کارشناسان تقدیر شد

تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست

تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست
معاون رئیس جمهور بیان کرد:
استان یزد پایلوت محیط زیست تعاملی است
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد اظهار داشت: تلاش نظام مهندسی استان یزد در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست نتیجه داده است.
هفته هوای پاک و تقدیر از رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و کارشناسان
به مناسبت هفته هوای پاک با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار یزد، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان یزد و رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، از کارشناسان منتخب محیط زیست مستقر در صنایع تولیدی یزد تقدیر گردید.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه استان یزد الگویی برای محیط زیست تعاملی است، اظهار داشت: یزد باتوجه به فعالیت‌های الگویی که در زمینه مرکز پایش و به کارگیری کارشناسان محیط زیست و هم‌چنین همکاری با تشکلها و استفاده از پتانسیل صنایع داشته به عنوان الگویی برای محیط زیست تعاملی در کشور مطرح است.
نیره پورملائی مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز ضمن بیان فعالیتهای این سازمان؛ به اقداماتی از جمله تاسیس مرکز پایش زیست محیطی، استفاده از توان کارشناسان محیط زیست و همچنین حمایت بخش خصوصی بعنوان بهترین یاوران محیط زیست و بازوی محیط زیست در فعالیت های این اداره کل یاد کرد.
در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه استان یزد در اجرای تبصره ۱ ماده شانزدهم قانون هوای پاک پیشگام بوده است، گفت: پیگیری‌ها و تلاش ها در به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست نتیجه داده است و تاکنون با همکاری سازمان محیط زیست و صمت استان اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.
محمدرضا خلف باغی افزود: در مردادماه سال نود و هشت، در جلسه مجمع نمایندگان پس از مطرح کردن موضوع تبصره ۱ ماده شانزدهم قانون هوای پاک و تصویب آن، در ابتدا با تشکیل کمیسیون تخصصی در این زمینه که متشکل از ۳ نماینده تام الاختیار سازمان محیط زیست، صمت و نظام مهندسی بود بصورت منسجم جلساتی جهت بررسی و برنامه ریزیهای اولیه و گروه بندی صنایع تشکیل شد.
خلف باغی گفت: پس از فراخوان به کارگیری نیروی محیط زیست از دانش آموختگان متقاضی رشته محیط زیست مصاحبه به عمل آمد و در پی آن دوره های آموزشی برگزار شد و بعد از آن افراد دارای شرایط پس از گذراندن دوره های توجیهی و کارورزی به صنایع معرفی و در واحد محیط زیست آن صنعت مشغول به فعالیت شدند در پی آن بازدید سرزده توسط نمایندگان این ۳ سازمان جهت بررسی عملکرد کارشناس محیط زیست در آن واحد به عمل آمد.
رییس سازمان نظام مهندسی گفت: تعداد دانش آموختگان رشته محیط زیست عضو سامانه سانکا در کل کشور ۴۶۳۸ نفر و تعداد فارغ التحصیلان عضو سازمان نظام مهندسی یزد بیش از چهارصد نفر است.
در خاتمه، استاندار یزد با بیان خاطره ای گفت: محیط زیست در بحث توسعه باید الویت اول و امام جماعت باشد و همه برنامه ها با الویت حفظ محیط زیست پی‌گیری و اجرا شود.
یادآور می گردد: تاکنون نزدیک به صد نفر از دانش آموختگان رشته محیط زیست عضوسازمان نظام مهندسی مصاحبه به عمل آمده و قریب به هفتاد نفر به صنایع معرفی شده که از این تعداد حدود پنجاه نفر در صنایع مشغول به فعالیت هستند.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۰۰
536 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0