تلاش معماران در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته تلاش معماران در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته

تلاش معماران در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته

تلاش معماران در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته ،و ماندگار الزامی است. تا پاسخ‌گوی نیازهای انسان معاصر و منطبق بر ارزش‌های اجتماع باشند

کد خبر: 000208004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰۰ - ۱۲:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تلاش معماران در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته ،و ماندگار الزامی است. تا پاسخ‌گوی نیازهای انسان معاصر و منطبق بر ارزش‌های اجتماع باشند

تلاش معماران در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته

تلاش معماران در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته
«معماری ایرانی» عنصر فراموش شده در «ساخت و ساز»
رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان بیان کرد: جامعه معماری معاصر ایران امروز بیش از هر زمان نیازمند کنکاش در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از ظرفیتهای غنی دیروز و امکانات امروز در ساختارهای شهری و روستایی و تناسب فرهنگی و اجتماعی با نیازهای مردمان خود هستیم.
عبدالرضا قاسمیان لنگرودی با بیان این مطلب، گفت: معماران با کنکاش در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از پتانسیلهای امروز در زایش آثار برجسته و ماندگار تلاش کنند، تا پاسخ‌گوی نیازهای انسان معاصر و منطبق بر ارزش‌های اجتماع بوده و در عین حال جلوه‌ گر تمدن کهن و پرافتخار این مرز و بوم باشند.
قاسمیان با اشاره به این که سوم اردیبهشت به مناسبت زادروز شیخ بهایی اندیشمند و معمار فرزانه ایرانی روز معمار نام‌گذاری شده است، ادامه داد: شیخ بهایی از چهره های برجسته و ماندگار هنر معماری ایران بود که با استفاده از فناوری فراتر از عصر خود آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشته است.
وی با عنوان این که این روز بهانه ایست برای تعمق در گنجینه غنی میراث معماری که از نیاکان ما به جا مانده است، گفت: سرزمین ما ایران زادگاه معماران بزرگی است که شاهکارهای بی نظیری خلق کرده اند و در تاریخ جاودان گشته و شهرت جهانی یافته‌ اند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان با تبریک مناسبت روز معماری، گفت: معماری دارای اساتید و پیشکسوتانیست که در انتقال دانش خود عاشق، دلسوز و سخاوتمند بودند؛ ضمن آنکه معماران جوانی هستند که با خلاقیت، ذوق، هنر و دانش خود در سطح ملی و بین المللی خوش درخشیده‌ اند.
وی، نقش برجسته این معماران را در خلق فضاهای باکیفیت و آثار فاخر غیرقابل انکار خواند و ابراز امیدواری کرد که این تبحر و مهارت در تجلی ارزش‌های بومی در آثار معماری استان نیز جلوه‌ گر شود.
سازمان نظام مهندسی گیلان بیش از بیست و سه هزار عضو دارد که از این تعداد حدود ۴ هزار نفر معمار هستند از تعداد حدود ۱ هزار و پانصد نفر دارای پروانه اشتغال هستند.
منبع: تاسیسات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۰۰
414 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0